Νέες προτάσεις βιβλίων έρχονται από τη Διόπτρα

dioptra
ΤΕΤΑΡΤΗ, 09 ΟΚΤΩΒΡΙΟΥ 2019

Ελλήνων και ξένων συγγραφέων για τους πρώτους μήνες της νέας σεζόν.

Τα λύτρα
Πάνος Αμυράς

Σεπτέμβριος 1943
Οι πρώτες φλόγες του Εμφυλίου τυλίγουν τη χώρα. Υπό μυστη­­ριώδεις συνθήκες εξαφανίζονται η εξάχρονη κόρη Γερμανού ανώτατου διπλωμάτη και ο πεντάχρονος γιος της Ελληνίδας υπηρέτριάς του. Η Αθήνα συνταράσσεται από τη διπλή απαγωγή.
Ο υπαστυνόμος Νίκος Αγραφιώτης, που έχει επιστρέψει στην Ελλάδα με νέα ταυτότητα και διαλυμένη ζωή, αναλαμβάνει μια αποστολή που θα κρίνει σε μεγάλο βαθμό την πορεία των επιχειρήσεων των Συμμάχων στη Μεσόγειο. Τα σχέδιά του, όμως, θα ανατραπούν με δραματικό τρόπο, καθώς θα υποχρεωθεί να διεισδύσει στα άδυτα της Ειδικής Ασφάλειας για να εξαρθρώσει κυκλώματα προδοτών και να εξιχνιάσει την υπόθεση απαγωγής των παιδιών.
Με τη βοήθεια μιας γυναίκας, ο Αγραφιώτης θα συνδεθεί με μυστικές πατριωτικές οργανώσεις της Αθήνας, θα περιπλανηθεί στα βουνά του Εμφυλίου και θα προσπαθήσει να μείνει αλώβητος μέσα στη «φωλιά του κακού» για να σώσει ανθρώπινες ζωές χωρίς να χάσει την ψυχή του.

Μια διαρκής μάχη μεταξύ ευσυνειδησίας και προδοσίας, πατριωτισμού και ήθους, μα πάνω από όλα του ανθρωπισμού απέναντι στη θηριωδία.

13
Steve Cavanagh

Ο φόνος δεν ήταν το δύσκολο κομμάτι. Ήταν απλώς η αρχή του παιχνιδιού.

O αστέρας του Χόλιγουντ Ρόμπερτ Σόλομον κατηγορείται για τη βάναυση δολοφονία της γυναίκας του και του εραστή της, όμως ισχυρίζεται απεγνωσμένα ότι δεν έχει καμία σχέση με το έγκλημα.
Πρόκειται για τη δίκη του αιώνα και η υπεράσπιση θέλει τον συνήγορο Έντι Φλιν στην ομάδα της. Ο Έντι θα δεχτεί την πρόκληση, παρόλο που όλα δείχνουν πως ο Σόλομον είναι ένοχος. Καθώς όμως η δίκη εξελίσσεται, η αθωότητα του πελάτη του αρχίζει να διαφαίνεται. Ωστόσο, υπάρχει και κάτι άλλο που αρχίζει να διακρίνει… Κάτι ύποπτο και απειλητικό πλανάται ανάμεσα στους ενόρκους. Κάτι που θα τον κάνει να θέσει ένα αδιανόητο ερώτημα: Μήπως ο δολοφόνος δεν βρίσκεται στο εδώλιο; Μήπως είναι ένας από τους ενόρκους;

Υπάρχει κάποιος που θα σκότωνε για την καλύτερη θέση στην αίθουσα…

Η ομορφιά του κακού
Annie Ward

Όλα ξεκίνησαν από μια τυχαία συνάντηση σε ένα πάρτι… Ο Ίαν υπηρετούσε στον βρετανικό στρατό και η Μάντι ήταν ταξιδιωτική συγγραφέας που είχε επισκεφτεί την καλύτερη φίλη της, την Τζο. Δύο δεκαετίες αργότερα, παντρεμένοι και με έναν υπέροχο γιο, τον Τσάρλι, έχουν μια φαινομενικά τέλεια ζωή…
Όταν ένα ατύχημα αφήνει τα βαθιά σημάδια του στην ψυχολογία της Μάντι, εκείνη αρχίζει συνεδρίες θεραπευτικής γραφής, όπου αποκαλύπτονται σταδιακά οι φόβοι της για τη μετατραυματική αγχώδη διαταραχή του Ίαν, για την ασφάλεια του γιου τους και το μπερδεμένο και ταραχώδες παρελθόν του ζευγαριού με την Tζο.
Η πορεία ήταν προδιαγεγραμμένη... Δεκαέξι χρόνια αγάπης και φόβου, περιπέτειας και υποψίας θα καταλήξουν στην ημέρα του φονικού. Την ημέρα που ένα απεγνωσμένο τηλεφώνημα θα οδηγήσει την αστυνομία στο σκηνικό ενός ειδεχθούς εγκλήματος.

Την ημέρα που θα αποκαλυφθεί η ομορφιά του κακού…

Καλή κοινωνία
Amor Towles

Νέα Υόρκη, τελευταία νύχτα του 1937, στον απόηχο της Μεγάλης Ύφεσης.

Δύο φίλες συναντούν σε ένα από τα περίφημα τζαζ κλαμπ της αμερικανικής μεγαλούπολης έναν γοητευτικό νεαρό τραπεζίτη. Η Κέιτ, η Ιβ και ο Τίνκερ, τρεις νέοι με όνειρα και διάθεση για ζωή, πρωταγωνιστούν σε αυτή την αριστοτεχνικά γραμμένη ιστορία του Amor Towles. Κατά τη διάρκεια της επόμενης χρονιάς τα πάντα θα αλλάξουν στις ζωές των ηρώων, θα ερωτευτούν, θα απογοητευτούν, θα επαναπροσδιορίσουν τα όνειρά τους και, πάνω από όλα, θα προσπαθήσουν να μάθουν τους κανόνες του παιχνιδιού της καλής κοινωνίας… Δεν θα πάψουν όμως να παλεύουν με τα δικά τους φαντάσματα και να προσποιούνται αυτό που θα ήθελαν να είναι.
Ο συγγραφέας ανασυνθέτει με εξαιρετικό τρόπο την ατμόσφαιρα της Νέας Υόρκης της εποχής, στήνοντας με μαεστρία και λεπτό χιούμορ το σκηνικό της πλοκής σε όλους τους χώρους όπου πάλλεται η καρδιά της πόλης: μπαρ, εστιατόρια, μουσικές σκηνές, εξοχικά, αλλά και εκδόσεις και περιοδικά. Ταυτόχρονα όμως με τη νοσταλγία της εποχής, αναδίδεται με μια γλυκόπικρη τρυφερότητα κι η νοσταλγία του έρωτα και της νεότητας, γιατί, όπως αναφέρει χαρακτηριστικά ο ίδιος, «αν ερωτευόμαστε μόνο τους ανθρώπους που είναι ιδανικοί για μας, τότε δεν θα γινόταν τόση φασαρία για τον έρωτα».

Από τον συγγραφέα του βιβλίου Ένας Τζέντλεμαν στη Μόσχα, που ξεπέρασε τα 1.500.000 αντίτυπα και σύντομα θα μεταφερθεί στην τηλεόραση