Ολόκληρος ο Λεονάρντο ντα Βίντσι στο Παρίσι

leonardo-da-vinci-21 Benoit Tessier
ΤΕΤΑΡΤΗ, 23 ΟΚΤΩΒΡΙΟΥ 2019

Το μουσείο του Λούβρου παρουσιάζει τη μεγαλύτερη έκθεση με έργα του μεγάλου Ιταλού ζωγράφου.

Με αφορμή τη συμπλήρωση 500 χρόνων από το θάνατο του Λεονάρντο ντα Βίντσι στη Γαλλία, το μουσείο του Λούβρου διοργανώνει μία φιλόδοξη έκθεση η οποία ανοίγει τις πόρτες της στο κοινό την Πέμπτη 24 Οκτωβρίου 2019 και θα διαρκέσει έως τις 24 Φεβρουαρίου 2020

Το μουσείο, διαθέτοντας τη μεγαλύτερη συλλογή έργων του Ιταλού ζωγράφου, παρουσιάζει τη μεγαλύτερη έκθεση που έχει οργανωθεί ποτέ για το έργο του. Στόχος του μουσείου ήταν να μαζέψει όσα περισσότερα έργα του ντα Βίντσι ήταν δυνατόν ώστε να στηθούν δίπλα στα πέντε βασικά έργα της έκθεσης, τους πίνακες «Μόνα Λίζα» (το έργο θα παραμείνει στην μόνιμη έκθεση του μουσείου), «Η Παναγία των Βράχων», «Το Πορτρέτο μιας γυναίκας», «Ο Άγιος Ιωάννης ο Βαπτιστής» και «Η Παρθένος και ο μικρός Ιησούς με την Αγία Άννα». 

Τελικά συγκεντρώθηκαν πάνω από 160 πίνακες, γλυπτά, επιστολές και σχέδια σε μια έκθεση που προτού ανοίξει έχει πουλήσει 180.000 εισιτήρια. Η Βασίλισσα Ελισάβετ, το Βατικανό και το ίδρυμα Μπιλ Γκέιτς είναι ανάμεσα στις προσωπικότητες και τους οργανισμούς που δάνεισαν τα έργα τους στο Λούβρο. «Πολλοί ήταν γενναιόδωροι, άλλοι πάλι πιο φειδωλοί» εξομολογείται στη Deutsche Welle ο Βινσέντ Ντελιεβέν, επικεφαλής επιμελητής της έκθεσης.  

Η Ιταλία, για παράδειγμα, δεν καταχάρηκε με την έκθεση στη Γαλλία. Μάλιστα ο δανεισμός του σχεδίου «Ο Άνθρωπος του Βιτρούβιου» από την Πινακοθήκη της Ακαντέμια στη Βενετία, αποφασίστηκε έπειτα από την απόρριψη από το Διοικητικό Δικαστήριο της Περιφέρειας της Βενετίας της προσφυγής της πολιτιστικής οργάνωσης Italia Nostra κατά του δανεισμού του γνωστού σχεδίου. Κι έτσι ο « Άνθρωπος του Βιτρούβιου» ταξίδεψε στο Παρίσι.  

Υπέρυθρες ρεφλεκτογραφίες στο μέγεθος των πινάκων ζωγραφικής αποκαλύπτουν τα διάφορα στάδια της σύλληψής τους: ο Λεονάρντο ξαναδούλευε τα θέματά του μερικές φορές επί 15 χρόνια και τα άφηνε ατελείωτα. Κάθε έργο ζωγραφικής είναι μια ιστορία, συχνά πλούσια σε έννοιες, σύμβολα, υπαινιγμούς, δισταγμούς. Κάθε κίνηση σημαίνει κάτι. Η έκφραση του χαμόγελου έχει πολλαπλές έννοιες. 

Η έκθεση θα «ζωγραφίσει το πορτρέτο ενός άνδρα και ενός καλλιτέχνη της απόλυτης ελευθερίας στην έκφραση» ισχυρίζεται το μουσείο προσθέτοντας ότι η έκθεση θα προσφέρει στο κοινό καλύτερη κατανόηση της δουλειάς του ντα Βίντσι, της σημασίας που είχε για τον ίδιο η ζωγραφική, των τεχνικών ζωγραφικής που χρησιμοποιούσε αλλά και της ίδιας του της ζωής.