Δισκοκριτική: «Still Life with Eggplant» Motorpsycho
Ένα χρόνο μετά τον καταπληκτικό δίσκο «The Death Defying Unicorn», δίσκο ορόσημο της περασμένης χρονιάς, οι Motorpsycho επιστρέφουν στα δισκογραφικά δρώμενα με το νέο τους πόνημα, που φέρει τον τίτλο «Still Life with Eggplant».
Οι Motorpsycho σχηματίστηκαν το 1989 στο Trondheim, την τρίτη μεγαλύτερη πόλη της Νορβηγίας, ενώ το όνομά τους εμπνεύστηκαν από την ομώνυμη cult ταινία του Russ Meyer, του 1965. Ιδρυτικά μέλη ήταν ο τραγουδιστής και μπασίστας Bent Saether, ο κιθαρίστας Hans Magnus «Snah» Ryan και ο ντράμερ Kjell Runar «Killer» Jenssen, όλοι τους με προϋπηρεσία σε διάφορα τοπικά σύνολα με hard rock προσανατολισμό.
Οι Νορβηγοί, από το 1991 που κυκλοφόρησαν τον πρώτο τους δίσκο («Lobotomizer»), σχεδόν κάθε χρόνο - ανάμεσα σε συναυλίες και ηχογραφήσεις - κυκλοφορούν νέα δουλειά, δείχνοντας πόσο παραγωγική μπάντα είναι.
Έπειτα από την αντικατάσταση του Jenssen και την τοποθέτηση στα ντραμς του Hakon Gebhardt, το 1993, έγινε ανακατεύθυνση της πορείας της μπάντας προς πιο progressive rock και πειραματικά τοπία. Από το 2007, ρυθμό στα ντραμς δίνει ο Kenneth Kapstad (Animal Alpha), ενώ η συμμετοχή στο σχήμα των Morten Fagervik και Lars Lien, στην κιθάρα και τα πλήκτρα, αντίστοιχα, διεύρυνε το φάσμα των ήχων βοηθώντας το γκρουπ να εξερευνήσει indie rock διαδρομές και τοπία.
Έχοντας συμπληρώσει 24 χρόνια καριέρας, οι Motorpsycho αποδεικνύουν πως όχι μόνο δεν έχουν στερέψει από φρέσκιες μουσικές ιδέες, αντίθετα, φανερώνουν πως έχουν μεγάλη διάθεση να προχωρήσουν τις δημιουργίες τους ένα τουλάχιστον βήμα πιο μπροστά.
Το, σχεδόν δεκάλεπτο, εναρκτήριο κομμάτι του«Still Life with Eggplant», «Hell, Part 1-3», ανοίγει με χαλαρούς ψυχεδελικούς ήχους την ακρόαση ενώ στην πορεία του μεταμορφώνεται μέσα από εξαιρετικά έγχορδα και δυναμικούς κιθαρισμούς χαρίζοντάς μας μία πανέμορφη σύνθεση.
Ακολουθεί το «August», με εύθυμη διάθεση και φωνητικά με παρελθοντικές αναφορές που αναδεικνύουν ένα εξαιρετικό μείγμα από ήχους με ιδιαίτερο ενδιαφέρον, ενώ το μελαγχολικό «Barleycorn (Let It Come, Let It Be)», το οποίο ακολουθεί, είναι ένα μουσικό διαμάντι με αρκετά στοιχεία από μουσικές περασμένων δεκαετιών σε εξελιγμένη μορφή παρουσίασης που θα ενθουσιάσει τους οπαδούς της μπάντας.
Οι μπαγκέτες του Kenneth Kapstad παίρνουν φωτιά δίνοντας μουσικές κατευθύνσεις στο 17άλεπτο άκρως ψυχεδελικό «Ratcatcher», το οποίο - χωρίς να στερείται ιδεών και τεχνοτροπίας - σε κανένα σημείο δεν αφήνει τον ακροατή να αισθανθεί ψυχική και ακουστική κόπωση, παρά την μεγάλη διάρκειά του.
Η σύνθεση «The Afterglow», η οποία αποτελεί σημείο συνάντησης παλιών και καινούργιων ήχων της μπάντας από τον βορρά, κλείνει με όμορφο τρόπο ένα μουσικό έργο 45άλεπτης διάρκειας που έχει ξεκάθαρη αποστολή να προσφέρει ποιοτική μουσική και όχι ποσοτική.
Οι Motorpsycho, που πρωταγωνιστούν χρόνια στη Νορβηγική σκηνή, έχουν αγαπηθεί ιδιαίτερα από το ελληνικό κοινό, όπως και οι Madrugada, και έχουν καταφέρει να βάλουν την χώρα τους μέσα στον παγκόσμιο χάρτη της εναλλακτικής μουσικής.
Δεν είναι λίγοι αυτοί που - πριν μια δεκαετία περίπου - την προσοχή τους τράβηξε η μουσική μιας τηλεοπτικής διαφήμισης (το τραγούδι «Stalemate») - με ένα ζευγάρι σε προσωπικές στιγμές και ένα αυτοκίνητο που διαλυόταν από μια πρέσα αποκαλύπτοντας ένα άρωμα - οδηγώντας τους στην ανακάλυψη ενός πολυμορφικού σχήματος, που δεν παύει να πειραματίζεται.
Χωρίς μεγάλα διαλλείματα και παύσεις, δοκιμάζουν ακατάπαυστα τα όρια των μουσικών τους δυνατοτήτων από progressive, grunge, psychedelic, classic rock, jazz, blues, stoner, alternative, garage, μέχρι folk και post, παράγοντας ήχους με εικονοπλαστικές δυνατότητες.
Η παρέα από τον παγωμένο βορρά θα αποτελούσε ιδανική περίπτωση για ένα δυνατό live, εντός των τειχών της πόλης, σε μέρος κλειστό όπου ο ήχος δεν μπορεί εύκολα να «δραπετεύσει», ώστε να μας προσφέρει ζωντανά την πρώτη ύλη για την διαμόρφωση ενός προσωπικού μας soundtrack, έστω για μια νύχτα, στους σκοτεινούς καιρούς που διανύουμε.
Καλλιτέχνης: Motorpsycho
Album: «Still Life with Eggplant»
Record Label: Stickman Records and Rune Grammofon
Γιώργος Σ. Κουλουβάρης







