To «Bar» του Αλέξη Ακριθάκη

to-bar-tou-aleksi-akrithaki

ΠΕΜΠΤΗ, 02 ΔΕΚΕΜΒΡΙΟΥ 2010

Στο πλαίσιο των εκθέσεων που πραγματοποιούν κάθε χρόνο οι Kalfayan Galleries, ως αφιέρωμα στους σημαντικότερους Έλληνες εκπροσώπους του Μοντερνισμού, εγκαινιάζεται την Πέμπτη 2 Δεκεμβρίου η έκθεση με τίτλο «Bar» του Αλέξη Ακριθάκη.

Στο πλαίσιο των εκθέσεων που πραγματοποιούν κάθε χρόνο οι Kalfayan Galleries, ως αφιέρωμα στους σημαντικότερους Έλληνες εκπροσώπους του Μοντερνισμού, εγκαινιάζεται την Πέμπτη 2 Δεκεμβρίου η έκθεση με τίτλο «Bar» του Αλέξη Ακριθάκη.

Κεντρικό τμήμα της έκθεσης αποτελεί το πιο μνημειακό έργο του καλλιτέχνη με τίτλο, το «Bar». Το έργο ανήκε σε αμερικανική συλλογή και πρόσφατα επέστρεψε στην Ελλάδα. Η έκθεση στην Kalfayan Galleries παρουσιάζει την ιστορικής σημασίας αυτή εγκατάσταση για πρώτη φορά μετά την αρχική παρουσίαση της στην γκαλερί Bernier το 1981.

Ενσωματώνοντας αντικείμενα καθημερινής χρήσης, διαλεγμένα για τις παρεμφατικές τους ιδιότητες, το «Bar» του Ακριθάκη αντανακλά έντονα τα δυσδιάκριτα όρια μεταξύ ζωής και τέχνης κάτι που ο καλλιτέχνης πολύ δυναμικά εξέφρασε με το έργο του.

Ουσιαστικά αυτοδίδακτος, ο Ακριθάκης, ξεκίνησε έντονα το εικαστικό του ταξίδι που τον οδήγησε από την Αθήνα στο Παρίσι και στη συνέχεια, το 1968 στο Βερολίνο όπου πέρασε μερικά από τα πιο δημιουργικά και παραγωγικά του χρόνια, πριν την επιστροφή του στην Αθήνα το 1984.

Διατηρούσε πάντα, στενές επαφές με τον κύκλο των διανοουμένων τόσο στην Ελλάδα όσο και στο εξωτερικό. Το εστιατόριο μάλιστα της συζύγου του στο Βερολίνο απέκτησε διεθνή φήμη καθώς το «Fofi’s» υπήρξε πόλος έλξης και σημείο συνάντησης του καλλιτεχνικού κόσμου της γερμανικής πρωτεύουσας.

Συνεπώς, είναι πολύ πιθανό το «Bar» να αντλεί έμπνευση από τη συγκεκριμένη χρονική περίοδο της ζωής του καλλιτέχνη.

Στη συγκεκριμένη έκθεση στην Kalfayan Galleries θα παρουσιαστούν επίσης, έργα από την περίοδο του Βερολίνου που αποκαλύπτουν τον μοναδικό μικρόκοσμο αρχετυπικών συμβόλων και κωδίκων που δημιούργησε ο καλλιτέχνης για να εκφράσει τις προσωπικές του εμπειρίες. Σύμβολα όπως, βαλίτσες και ποδήλατα, καρδιές και ήλοι, τόξα και φλόγες καθώς και η δαντελωτή του γραφή, γνωστή και σαν «τσίκι-τσίκι», από τον ήχο της πένας στο χαρτί, στοιχειοθετούν μια οπτική μυθολογία στην οποία κεντρικό ρόλο έχει το ταξίδι και η περιπέτεια.

Ο Ακριθάκης είναι αδιαμφισβήτητα ένας από τους πιο σημαντικούς εκπροσώπους της μεταπολεμικής τέχνης στην Ελλάδα.

Πληροφορίες: Kalfayan Galleries, Χάρητος 11, Κολωνάκι, Αθήνα, διάρκεια μέχρι τις 29 Ιανουαρίου2011.