Bob Geldof: «Δεν θα μπορούσε να γίνει Live Aid σήμερα»

live-aid-1985 Amy Sancetta
ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ, 13 ΜΑΡΤΙΟΥ 2020

Σύμφωνα με τον εμπνευστή της ιστορικής φιλανθρωπικής συναυλίας ο ατομικισμός του διαδικτύου έχει δημιουργήσει μια αναγωγική κοινωνία.

Το Live Aid που πραγματοποιήθηκε στο στάδιο του Γουέμπλεϊ το 1985 αποτέλεσε μια από τις μεγαλύτερες φιλανθρωπικές εκδηλώσεις, η οποία είχε στόχο να συγκεντρώσει χρήματα για την καταπολέμηση της πείνας στην Αφρική. Πάνω από ενάμιση δισεκατομμύρια τηλεθεατές παρακολούθησαν ζωντανά την ιστορική συναυλία, ενώ συγκεντρώθηκαν 127 εκατομμύρια δολάρια.

Παρά το γεγονός ότι πραγματοποιήθηκε μια εκδήλωση το 2005, το Live 8, ο δημιουργός του Live Aid Bob Geldof εκτιμά πως πλέον θα ήταν αδύνατον να γίνει μια νέα, αντίστοιχη συναυλία στις μέρες μας. Σε δηλώσεις του στο CBC, ο τραγουδιστής των Boomtown Rats εξήγησε πως για αυτό ευθύνεται ο σύγχρονος ατομικισμός του διαδικτύου.

Shutterstock / Cenk Ertekin

«Είχαμε ένα τεράστιο λόμπι: 1,2 δισεκατομμύρια άνθρωποι, το 95% των τηλεοράσεων στην Γη ήταν συντονισμένες στην συναυλία. Τα πράγματα αλλάζουν, αλλά εκείνο το εργαλείο αλλαγής δεν είναι εφικτό πλέον. Το rock ‘n’ roll ήταν ραχοκοκαλιά του πολιτισμού μας για 50 χρόνια. Το διαδίκτυο έχει κατακερματίσει τον κόσμο με ατομικισμό και είναι εύκολο για τους εξουσιαστές να το χρησιμοποιούν» δήλωσε ο Geldof.

Συνεχίζοντας ο Geldof σχολίασε πως «ένα μηχάνημα λέει αν σου αρέσει αυτό ή το άλλο, οπότε δεν βγαίνεις έξω από το γκέτο του εαυτού σου, τις προσωπικές προτιμήσεις, ποτέ δεν βρίσκεις αντίθετη άποψη ή κάτι περίεργο μουσικά που δεν ήξερες και αφού το ακούσεις ξαφνικά το μυαλό σου ανοίγει και σε πάει σε μια νέα κατεύθυνση».

AP

Σύμφωνα με τον δημιουργό του Live Aid το διαδίκτυο έχει ευνοήσει την δημιουργία μιας «αναγωγικής» κοινωνίας η οποία «καταρρέει με απληστία, εκατομμύρια ανέργους και χιλιάδες να οδηγούνται στην αυτοκτονία, με αποτέλεσμα να ξεσπούν πόλεμοι, εκατομμύρια να μετακινούνται για να βρουν δουλειά ή να ξεφύγουν από τον πόλεμο και εμείς ανεβάζουμε τείχη και εμπόδια».

«Έχουμε ελαχιστοποιηθεί. Ο 21ος αιώνας είναι αναγωγικός και χρησιμοποιεί το μεγάλο εργαλείο του αναγωγισμού – το διαδίκτυο – και πρέπει να γνωρίζουμε πώς να χρησιμοποιήσουμε αυτό το πράγμα, το οποίο είναι το πιο ισχυρό εργαλείο που εφευρέθηκε ποτέ» κατέληξε ο Geldof.