Το αποτύπωμα της πανδημίας στην τέχνη
Γκράφιτι και τοιχογραφίες στο πνεύμα της υγειονομικής κρίσης.
Σχεδόν ένα χρόνος συμπληρώνεται από την πρώτη εμφάνιση του νέου κορωνοϊού στη Βουχάν το Δεκέμβριο του 2019. Από το αρχικό επίκεντρο του ιού στην κινεζική περιοχή, ο νέος κορωνοϊός προσπέρασε πολλά σύνορα χωρών και μέχρι σήμερα, έντεκα μήνες μετά, έχει πλήξει πάνω από 210 χώρες και περιοχές.
Μέχρι σήμερα πάνω από 71 εκατομμύρια άνθρωποι σε κάθε γωνιά του πλανήτη έχουν μολυνθεί από τον ιό. Παράλληλα 1.607.732 έχουν χάσει την ζωή τους από αυτόν, σύμφωνα με νεότερη καταμέτρηση του Πανεπιστημίου Τζον Χόπκινς.
Ο ιός συνεχίζει την επέλασή του όχι μόνο στερώντας ζωές αλλά συστήνοντάς μας ένα νέο τρόπο ζωής.
Η υγειονομική κρίση έχει μεταλλάξει πολλούς τομείς της οικονομικής και κοινωνικής ζωής, αν όχι όλους. Ένας από αυτούς είναι η τέχνη η οποία έχει οδηγηθεί σε μία ιδιότυπη «φίμωση» καθώς αν και ο κόσμος του πολιτισμού αντιστέκεται επανεφευρίσκοντας τόπους και τρόπους μετάδοσης της τέχνης, το αποτέλεσμα είναι ένα. Κλειστά θέατρα, νεκρωμένα σινεμά, συνθήκες που αμφισβητούν την βιωσιμότητα του χώρου και κυρίως τις αντοχές των εργαζόμενων σε αυτές.
Από τα «ευνοημένα» παρακλάδια της τέχνης που είχαν βήμα από την αρχή της πανδημίας, και εξ' ορισμού, είναι η τέχνη του δρόμου.
Με γρήγορα αντανακλαστικά και σαφώς λιγότερο περιορισμένη από τους εκάστοτε περιορισμούς η τέχνη του δρόμου γράφει τα μηνύματά της στους δρόμους των πόλεων όλου του κόσμου εκφράζοντας τους φόβους, τις ανησυχίες και την αβεβαιότητα που καλλιεργεί μια πρωτόγνωρη για όλους κατάσταση, φιλτράροντάς τα με χιούμορ και καλαισθησία.
REUTERS/Lim Huey TengΣαχ Αλάμ, Μαλαισία
REUTERS/Piroschka van de Wouw International Street Art Museum, Άμστερνταμ, Ολλανδία
REUTERS/Shannon StapletonΜανχάταν, Νέα Υόρκη
REUTERS/Phil NobleΜάντσεστερ, Βρετανία
REUTERS/Hemanshi KamaniΜουμπάι, Ινδία
REUTERS/Hannah McKay Το «Δείπνο στους Εμμαούς» του Καραβάτζο στην εποχή της πανδημίας δια χειρός Λάιονελ Στανχόουπ και με τους εικονιζόμενους Άγιους να φοράνε... γάντια.
REUTERS/Eloisa LopezΠασίγκ, Φιλιππίνες
REUTERS/Juarawee KittisilpaΜπανγκόκ, Ταϊλάνδη
REUTERS/Sergio MoraesΡίο ντε Τζανέιρο, Βραζιλία
REUTERS/Francis MascarenhasΜουμπάι, Ινδία
REUTERS/Amanda PerobelliΣάο Πάολο, Βραζιλία
REUTERS/Adnan AbidiΝέο Δελχί, Ινδία
REUTERS/Phil NobleΜάντσεστερ, Βρετανία
REUTERS/Lim Huey TengΚουάλα Λαμπούρ, Μαλαισία
REUTERS/Ajeng Dinar UlfianaΤζακάρτα, Ινδονησία
REUTERS/Shannon StapletonΜανχάταν, Νέα Υόρκη, ΗΠΑ
REUTERS/John SibleyΛονδίνο, Βρετανία
REUTERS/Lucy NicholsonΣάντα Μόνικα, Καλιφόρνια, ΗΠΑ
REUTERS/Gonzalo FuentesΠαρίσι, Γαλλία
REUTERS/Mario Anzuoni Λος Άντζελες, Καλιφόρνια, ΗΠΑ
REUTERS/Henry NichollsΛονδίνο, Βρετανία
REUTERS/Juan MedinaΜε μάσκα και Τζον Τραβόλτα και Σάμιουεκ Τζάνκσον από την ταινία «Pulp Fiction». Μαδρίτη, Ισπανία
REUTERS/Lucy NicholsonΣάντα Μόνικα, Καλιφόρνια, ΗΠΑ
REUTERS/Phil NobleΜάντσεστερ, Βρετανία
REUTERS/Andrew HayΣιπροκ, Νέο Μεξικό, ΗΠΑ
REUTERS/Henry NichollsΛονδίνο, Βρετανία
REUTERS/Simon DawsonΛονδίνο, Βρετανία
REUTERS/Jason CairnduffΔουβλίνο, Δημοκρατία της Ιρλανδίας
Antara Foto/Adeng Bustomi via REUTERS Τζαουά Μπαράτ, Ινδονησία
REUTERS/Peter Cziborra Γουίσταμπλ, Βρετανία
REUTERS/Phil NobleΜάντσεστερ, Βρετανία
REUTERS/Baz Ratner TPXΝαϊρόμπι, Κένυα
Δείτε εδώ σχετικό φωτογραφικό αφιέρωμα του πρώτου κύματος της πανδημίας







