Το Spotify καλεί τον «Μεγάλο Αδερφό» να προτείνει μουσική στους χρήστες του

spotify-smartphone-kinito-mousiki
ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ, 29 ΙΑΝΟΥΑΡΙΟΥ 2021

Εγκρίθηκε η σχετική αίτηση διπλώματος ευρεσιτεχνίας όμως παραμένει άγνωστο πότε και πώς θα ενσωματωθεί η νέα τεχνολογία.

Με την βοήθεια της τελευταίας λέξης της τεχνολογίας, το Spotify φιλοδοξεί να βελτιώσει τις προτάσεις μουσικής που κάνει στους χρήστες του, αξιοποιώντας δεδομένα από την ομιλία τους και τον θόρυβο στο περιβάλλον τους. Σε άρθρο του το Music Business Worldwide αποκαλύπτει η πλατφόρμα streaming κατέθεσε αίτηση διπλώματος ευρεσιτεχνίας για τη σχετική τεχνολογία το 2018 και εγκρίθηκε στις 12 Ιανουαρίου 2021.

Σύμφωνα με την πατέντα, η τεχνολογία του Spotify αξιοποιεί «τον τονισμό, την ένταση, τον ρυθμό» και άλλα στοιχεία της φωνής του χρήστη, για να δημιουργήσει μεταδεδομένα για συναισθηματική κατάσταση, φύλο, ηλικία, προφορά και ακόμα και το περιβάλλον του χρήστη (δηλαδή εάν είναι μόνος ή με παρέα). Όλα αυτά στη συνέχεια αξιοποιούνται από τους αλγόριθμους του Spotify για να γίνουν πιο «εύστοχες» προτάσεις στους χρήστες.

Shutterstock

Επί του παρόντας δεν έχει καταστεί σαφές πότε το Spotify σκοπεύει να ενσωματώσει αυτή την τεχνολογία στις εφαρμογές και υπηρεσίες του, αλλά και κατά πόσο κάτι τέτοια θα ήταν εφικτό. Άλλωστε, πολλές εταιρείες τεχνολογίας συχνά αποκτούν διπλώματα ευρεσιτεχνίας για τεχνολογίες που τελικά δε βρίσκουν εφαρμογή στην αγορά. Σε κάθε περίπτωση πάντως, ορισμένοι χρήστες των social media εκφράζουν ανησυχίες για τις ενδεχόμενες «οργουελικές» πτυχές της νέας τεχνολογίας.

Εκπρόσωπος της πλατφόρμας streaming σχολίασε πως η εταιρεία «έχει υποβάλει αιτήσεις διπλωμάτων ευρεσιτεχνίας για εκατοντάδες εφευρέσεις και τακτικά υποβάλλουμε νέες αιτήσεις. Μερικά από αυτά τα διπλώματα ευρεσιτεχνίας γίνονται μέρος μελλοντικών προϊόντων, ενώ άλλα όχι. Φιλοδοξία μας είναι να δημιουργήσουμε την καλύτερη εμπειρία ακρόασης εκεί έξω, αλλά δεν έχουμε νέα για να μοιραστούμε αυτήν τη στιγμή».

Διαβάστε το δίπλωμα ευρεσιτεχνίας του Spotify