«The Boy From Medellín»: Η πολιτική αφύπνιση του ποπ σταρ της Κολομβίας, J Balvin

the-boy-from-medellín-i-politiki-afupnisi-tou-pop-star-tis-kolombias-J-balvin
ΤΕΤΑΡΤΗ, 19 ΜΑΙΟΥ 2021

Ο πρίγκιπας του Reggaeton επιστρέφει στις ρίζες του.

Το ντοκιμαντέρ με τίτλο «The Boy From Medellín» του Κολομβιανού σούπερ σταρ J Balvin ακολουθεί τον γνωστό ως «Πρίγκιπα του Reggaeton» μουσικό, κατά την προετοιμασία του για ένα τεράστιο σόου στο Atanasio Girardot στάδιο του Medellín, μια εκδήλωση που θεωρεί, ως την πιο κορυφαία στην καριέρα του. Επειδή όμως αυτή η συναυλία-ορόσημο συμπίπτει με μια περίοδο αστικών αναταραχών στην Κολομβία, την πιο έντονη της γενιάς, σύμφωνα με τον τραγουδιστή, ο σκηνοθέτης Matthew Heineman καταφέρνει να απαθανατίσει τον Balvin καθώς επαναπροσδιορίζει τον σκοπό του ως καλλιτέχνης.

Ο Heineman αρχίζει τα γυρίσματα καθώς ο τραγουδιστής φτάνει στο σπίτι του επτά ημέρες πριν από τη συναυλία. Το πολυσυζητημένο «αγόρι από το Medellín» υπερηφανεύεται για το ότι είναι  πρεσβευτής μιας πόλης που επισκιάζεται άδικα από τον θρύλο των ναρκωτικών της δεκαετίας του '80 και τον έμπορο νρκωτικών, Pablo Escobar. Ο Balvin μιλά ειλικρινά για τις μάχες του με το άγχος και την κατάθλιψη, το οποίο πιστεύει ότι έχει τις ρίζες του στην λανθασμενη αρχή της καριέρας του ως έφηβος μετανάστης που προσπαθεί να πετύχει στο Miami. 

Το ντοκιμαντέρ αποκτά ενδιαφέρον όταν ο Balvin έρχεται αντιμέτωπος με «εξέγερση» στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης που συνεχίζεται με τους νέους της Κολομβίας να βγαίνουν στους δρόμους για να διαμαρτυρηθούν ενάντια στις οικονομικές πολιτικές που εισήγαγε ο δεξιός ηγέτης πρόεδρος, Ivan Duque.

«Οι καλλιτέχνες ήταν πάντα στην πρώτη γραμμή για να προχωρήσουν τα πράγματα, επειδή είναι η φωνή των ανθρώπων», λέει ο manager του Scooter Braun, στον καλλιτέχνη ενθαρρύνοντάς τον διακριτικά.

Μια σύντομη συνάντηση μεταξύ του Balvin και του Mañas Ru-Fino, ενός ανερχόμενου καλλιτέχνη που τον επέκρινε στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, είναι πιθανώς πιο αποκαλυπτική, καθώς ο νεότερος μουσικός εξηγεί στον Balvin γιατί πραγματικά διαμαρτύρονται οι άνθρωποι της «γενιάς του».

Είναι συναρπαστικό να βλέπει κανείς έναν καλλιτέχνη σαν τον Balvin να έχει περισσότερο την ενσυναίσθηση των διαδηλωτών παρά να τους συσπειρώνει για περαιτέρω δράση. Και κάθε φορά που η ταινία δείχνει τον Balvin να κυριαρχεί στη σκηνή, δεν υπάρχει αμφιβολία ότι το αγόρι από το Medellín συνδέεται με τους θαυμαστές του.