«Η οργή των μικρών ανθρώπων» είναι ένα μυθιστόρημα-ποταμός με αφετηρία την Πελοπόννησο

i-orgi-ton-mikron-anthropon
ΠΕΜΠΤΗ, 10 ΙΟΥΛΙΟΥ 2025

Της Λείας Βιτάλη από τις εκδόσεις Πατάκη.

Νοέµβριος 1824. Μπορεί η δολοφονία ενός εικοσιτετράχρονου στρατιωτικού να αλλάξει την πορεία µιας χώρας;
Ενώ η επανάσταση βράζει στον Μοριά, σκοτεινά πάθη, ανοµολόγητοι έρωτες και µυστικές διεκδικήσεις καταστρέφουν τα ιδανικά κι οδηγούν σε εµφύλιο πόλεµο που ανατρέπει τα δεδοµένα. Η ύπουλη δολοφονία του Πάνου, πρωτότοκου γιου του Θεόδωρου Κολοκοτρώνη, που προοριζόταν για κυβερνήτης της νέας χώρας, πυροδοτεί την οργή των µικρών ανθρώπων.

Ο πατέρας του παίρνει την κατάσταση στα χέρια του και ψάχνει τον δολοφόνο. Στην πορεία του, θα γυρίσει στο παρελθόν και θα ξαναζήσει τα γεγονότα της επανάστασης µε διαφορετικό τρόπο. Ποιος είναι ο δολοφόνος και πόση συµµετοχή έχει η Ευρώπη σε αυτή τη δολοφονία; Γιατί δεν έπρεπε η νέα χώρα να κυβερνηθεί από Έλληνα, και ιδιαίτερα από έναν επαναστάτη; Ποια συµφέροντα διαµόρφωσαν την πορεία της χώρας; Τι ρόλο έχει παίξει ο Μέττερνιχ, ο Ναπολέων, ο τσάρος Αλέξανδρος, ο λόρδος Βύρωνας, αλλά και η Μαίρη Σέλλεϋ, ο Μπετόβεν, η δούκισσα της Πλακεντίας;


Η οδύσσεια της αποκάλυψης του δολοφόνου του Πάνου, µέσα από συνεχείς ανατροπές, θα ρίξει νέο φως στα γεγονότα αλλά και στην ίδια την αντιφατική προσωπικότητα του πατέρα του. Πώς ένας απλός άνθρωπος φτιαγµένος από συνηθισµένο υλικό, επιθυµίες, όραµα, αµφιβολίες, δράση, έρωτες και οργή, µετατράπηκε σε έναν τέτοιο ήρωα, που οι άνθρωποί του τον πίστεψαν σαν Θεό και η Ευρώπη τον φοβήθηκε σαν διάβολο;  

Μπορεί η δολοφονία ενός εικοσιτετράχρονου στρατιωτικού να αλλάξει την πορεία µιας χώρας; Ένα μυθιστόρημα-ποταμός, με αφετηρία την Πελοπόννησο και την ύπουλη δολοφονία, τον Νοέμβριο του 1824, του εικοσιτετράχρονου Πάνου, πρωτότοκου γιου του Θεόδωρου Κολοκοτρώνη, που προοριζόταν για κυβερνήτης της νέας χώρας. Ποιος είναι ο δολοφόνος και πόση συμμετοχή έχει η Ευρώπη; Γιατί δεν έπρεπε η νέα χώρα να κυβερνηθεί από Έλληνα, και ιδιαίτερα από έναν επαναστάτη; Ο αγώνας του πατέρα για την αποκάλυψη του δολοφόνου του παιδιού του ρίχνει φως και στις ίδιες τις αντιφάσεις που συνέθεταν τον ήρωα που οι άνθρωποί του πίστεψαν σαν θεό και η Ευρώπη φοβήθηκε σαν διάβολο.