«Πράσινο φως» για την ανάπλαση του άξονα Πανεπιστημίου-Πατησίων

panepistimiou2
ΠΕΜΠΤΗ, 13 ΦΕΒΡΟΥΑΡΙΟΥ 2014

Η Αθήνα αλλάζει πρόσωπο.

Το «πράσινο φως» για να αλλάξει η Αθήνα πρόσωπο άναψε.

Ο υπουργός Περιβάλλοντος Γιάννης Μανιάτης υπέγραψε την απόφαση έγκρισης περιβαλλοντικών όρων για την ανάπλαση της οδού Πανεπιστημίου, την επέκταση του Τραμ και τις σχετικές κυκλοφοριακές ρυθμίσεις στο πλαίσιο της ανασυγκρότησης του κέντρου της Αθήνας.

Ο προϋπολογισμός ανέρχεται συνολικά σε 78,5 εκ. ευρώ και εκτιμάται ότι το έργο θα αποτελέσει καταλύτη της συνολικής ανασυγκρότησης του κέντρου της πρωτεύουσας και της ανάδειξης του μητροπολιτικού της χαρακτήρα.

Τα πιο σημαντικά έργα που θα υλοποιηθούν είναι η επέκταση της γραμμής του τραμ από το Σύνταγμα έως την πλατεία Αιγύπτου, διά μέσου των οδών Αμαλίας, Πανεπιστημίου και Πατησίων. Επίσης, προβλέπεται ο ανασχεδιασμός του δημόσιου χώρου μεταξύ των οδών Ακαδημίας και Σταδίου, καθώς και ανασχεδιασμός της λεωφόρου Αμαλίας και της οδού Πατησίων μέχρι την πλατεία Αιγύπτου με κριτήριο την προτεραιότητα στους πεζούς.

Επιπλέον, προβλέπεται ο ανασχεδιασμός της πλατείας Ομονοίας από την οδό Πατησίων έως την οδό 3ης Σεπτεμβρίου, ώστε το Σύνταγμα και η Ομόνοια να αποτελούν δύο πράσινες αστικές πλατείες. Τέλος, η πλατεία Δικαιοσύνης θα φιλοξενεί δραστηριότητες σε ένα σκιασμένο προαύλιο με δυνατότητες στάσης και παραμονής.

«Η ανάπλαση της οδού Πανεπιστημίου μπορεί να λειτουργήσει ως θρυαλλίδα μετασχηματισμού του δημόσιου χώρου του κέντρου της πρωτεύουσας» δήλωσε σχετικά ο υπουργός αναπληρωτής ΠΕΚΑ, Σταύρος Καλαφάτης.

Οι κυριότερες παρεμβάσεις του έργου συνοψίζονται ως εξής:

1. Επέκταση της γραμμής του τραμ από το Σύνταγμα έως την πλατεία Αιγύπτου, δια μέσου των οδών Αμαλίας, Πανεπιστημίου και Πατησίων.

2. Ανασχεδιασμός του δημόσιου χώρου μεταξύ των οδών Ακαδημίας και Σταδίου, καθώς και ανασχεδιασμός της λεωφόρου Αμαλίας και της οδού Πατησίων μέχρι την πλατεία Αιγύπτου, με κριτήριο την προτεραιότητα στον πεζό.

3. Κυκλοφοριακές ρυθμίσεις που απαιτούνται για την εύρυθμη λειτουργία της επηρεαζόμενης περιοχής και την επίτευξη των στόχων του έργου.

4. Ανασχεδιασμός της δημόσιας συγκοινωνίας, με στόχο την καλύτερη εξυπηρέτηση της πρόσβασης στο κέντρο με δημόσια μέσα μεταφοράς.

5. Ανασχεδιασμός της πλατείας Ομονοίας από την οδό Πατησίων έως την οδό 3ης Σεπτεμβρίου, ώστε το Σύνταγμα και η Ομόνοια να αποτελούν δύο πράσινες αστικές πλατείες, ενώ η πλατεία Δικαιοσύνης να φιλοξενεί δραστηριότητες σε ένα σκιασμένο προαύλιο με δυνατότητες στάσης και παραμονής.

6. Ανασχεδιασμός της οδού Κοραή ως ελεύθερου δημόσιου χώρου, με τη γραμμικότητά της να τονίζει την οπτική σύνδεση με την Τριλογία.

7. Εισαγωγή υδάτινων στοιχείων στις πλατείες Ομονοίας και Δικαιοσύνης, στην Κοραή και στο χώρο εμπρός από το Εθνικό Αρχαιολογικό Μουσείο.

8. Διαμόρφωση ενός συνεκτικού δικτύου πρασίνου που θα ενώνει τον δημόσιο χώρο προς κάθε κατεύθυνση, με επίκεντρο την Πανεπιστημίου, στην οποία το πράσινο θα προσδίδει τον χαρακτήρα γραμμικού αστικού πάρκου με επιμέρους πράσινα «αστικά δωμάτια».

9. Αειφόρος διαχείριση νερών μέσω της αξιοποίησης ομβρίων για την άρδευση του πρασίνου.