Γιώργος Ψυχογιός: «Αν παρακολουθούσαμε προσεχτικά το παρελθόν, πολλά θέματα θα ήταν λυμένα…»

psihogios-2
ΠΕΜΠΤΗ, 27 ΜΑΡΤΙΟΥ 2014

«Από το ρεμπέτικο στην τζαζ» τιτλοφορείται η μουσική παράσταση που θα παρουσιάσει στο Μέγαρο Μουσικής ο Γιώργος Ψυχογιός και λίγο πριν ανέβει στη σκηνή, μας μίλησε για το πρόγραμμα που ετοιμάζει, για το ρεμπέτικο και για την ελληνική τζαζ.

Η παράσταση που θα παρουσιάσετε στο Μέγαρο Μουσικής φέρει τον τίτλο «Από το ρεμπέτικο στην τζαζ». Δώστε μας ένα στίγμα για το περιεχόμενό της.

Πρόκειται για μια πολύ φιλόδοξη «υπερπαραγωγή»  που θέλει απλά να πει ότι δεν υπάρχουν όρια στη μουσική. Τα ρεμπέτικα θέματα είναι τόσο όμορφα και δυνατά, που αντέχουν στις τολμηρές μεταμορφώσεις μου και διασκευές. Πάντα πίστευα ότι όταν ένα μουσικό θέμα είναι σημαντικό, αντέχει οποιαδήποτε ματιά.

Ποια είναι η σχέση ρεμπέτικου και τζαζ για εσάς;

Και τα δύο είδη είναι αυθόρμητα και διέπονται από τον ίδιο κανόνα, δηλαδή, τη μουσική προσφορά δίχως όρια.

Ποια η προσωπική σας σχέση με το ρεμπέτικο τραγούδι;

Η σχέση μου είναι πολύ προσωπική… Οι γονείς μου παίζανε και τραγουδούσαν ρεμπέτικα τραγούδια στο σπίτι, τα οποία συνόδευα εγώ συχνά με ακορντεόν. Στις μακρινές εκδρομές που κάναμε με το αυτοκίνητο, εγώ καθόμουν στο πίσω κάθισμα, άκουγα τους ήχους του ρεμπέτικου και τους συνδύαζα στο μυαλό μου με άλλα είδη μουσικής που άκουγα, από τότε…

Πόσο σημαντικό είναι για εσάς να κοιτάτε πίσω, στη μουσική αλλά και στη ζωή;

Ο Βέρντι έλεγε ότι το να κοιτάει κανείς το παρελθόν είναι πρόοδος. Το παρελθόν μας μαθαίνει, μας διδάσκει και αν το παρακολουθούσαμε προσεχτικά, πολλά θέματα θα τα είχαμε λυμένα, σε πολλούς τομείς… Στη μουσική πάντα παίρνουμε ιδέες και αναπλάθουμε φόρμες από τους σπουδαίους μουσουργούς των περασμένων αιώνων και τις μπολιάζουμε με νέες και φρέσκιες, πρωτοποριακές ιδέες, δημιουργώντας τη μουσική του σήμερα και του αύριο.

Μαζί σας στη συναυλία θα έχετε και εκλεκτούς καλεσμένους. Μπορείτε να μας πείτε λίγα λόγια για αυτούς και πώς προέκυψε η συνεργασία σας;

Με τον Σεραφείμ Μπέλλο και τον Μάνο Λούτα παίζουμε ήδη 10 χρόνια μαζί. Είναι εξαιρετικοί μουσικοί και έχουμε πάνω στη σκηνή μία φοβερή χημεία και επικοινωνία. Τώρα πια είμαστε και φίλοι.
Ο Λευτέρης Ανδριώτης είναι ένα εκπληκτικό ταλέντο και είναι ο μόνος που έχω γνωρίσει, που μπορεί να παίξει jazz αυτοσχεδιασμούς στην κρητική λύρα.
Ο Αλέξανδρος Τσάμης είναι ένας μοναδικός συνδυασμός σκηνικής παρουσίας και δεξιοτεχνίας στα κρουστά.

Η Ελένη και η Σουζάνα Βουγιουκλή είναι οι καλύτερες φωνές στο είδος τους σήμερα, χωρίς να ξεχάσω να σημειώσω και το ήθος τους.
Η Χριστίνα Μαξούρη είναι πρώτα από όλα μια σπουδαία νέα ηθοποιός και μια ιδανική ερμηνεύτρια του ρεμπέτικου τραγουδιού, γι’ αυτό τη διάλεξα.

Πείτε μας δυο λόγια για την ελληνική τζαζ και την αντιμετώπισή της από τους Έλληνες.

Η ελληνική τζαζ σκηνή έχει εξελιχθεί σε μια από τις σημαντικότερες ευρωπαϊκές σκηνές. Ειδικά τα τελευταία χρόνια, όλο και πιο νέα παιδιά ασχολούνται σοβαρά με τη μουσική αυτή. Οι μουσικοί μας, που ζουν στο εξωτερικό, διαπρέπουν και λαμβάνουν εξαιρετικές κριτικές και αποδοχή. Το ελληνικό κοινό, είναι μικρό μεν ακόμα, αλλά θερμό, με γνώσεις και συχνά φανατικό. Τα τελευταία χρόνια αυξάνεται και εισχωρεί σε πιο νεανικές ηλικίες, που είναι και το ζητούμενο.

Ποιος είναι ο επόμενος καλλιτεχνικός στόχος σας;

Σκέφτομαι και δημιουργώ συνεχώς. Προετοιμάζω  το νέο μου δίσκο και είμαι πάντα ανοιχτός σε συνεργασίες και προτάσεις. Θα κάνω κάποιες παραστάσεις με το trio μου και άλλες με καλεσμένους φίλους μουσικούς, αλλά σχεδιάζω και κάποια ρεσιτάλ.

Πληροφορίες: Μέγαρο Μουσικής Αθηνών, στις 8.30 μ.μ., στις 27 Μαρτίου.

Βάλια Κανελλοπούλου
[email protected]