O Τζορτζ Πελεκάνος στους κακόφημους δρόμους της Ουάσιγκτον

o-tzortz-pelekanos-stous-kakofimous-dromous-tis-ouasigkton

ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ, 20 ΜΑΙΟΥ 2011

O Tζορτζ Πελεκάνος συνεχίζει να γράφει με ρυθμούς πυροβόλου, τα σκληρά νουάρ μυθιστορήματά του. Στις ελληνικές μεταφράσεις των έργων του προστέθηκε και το «Αδιέξοδο» από τις εκδόσεις Πατάκη.

Ο ελληνοαμερικανός Τζορτζ Πελεκάνος, θεωρείται πλέον από τους σημαντικότερους συγγραφείς αστυνομικής λογοτεχνίας και τα βιβλία του εμφανίζονται στις λίστες των μπεστ σέλερ στις ΗΠΑ. Τα τελευταία χρόνια έχει αναγνωριστεί και ως ταλαντούχος σεναριογράφος και παραγωγός , μετά την επιτυχία της τηλεοπτικής σειράς «Τhe wire».

Εξακολουθεί να διερευνά με το δικό του χαρακτηριστικό στυλ τους κακόφημους δρόμους της Ουάσιγκτον αποτυπώνοντας τη βία, το ρατσισμό και τις κοινωνικές ανισότητες, με μια γλώσσα-λεπίδι. Ο Πελεκάνος έγινε γνωστός στο ελληνικό κοινό από τα πρώτες μεταφράσεις των εκδόσεων Οξύ που μας σύστησαν τον περίφημο Ντιμίτρι Καράς.

Τώρα από τις εκδόσεις Πατάκη, έχουμε ένα νέο μυθιστόρημα («Το αδιέξοδο»), με φόντο την αγαπημένη Ουάσιγκτον του Πελεκάνου το καλοκαίρι. Η ιστορία αρχίζει μια ζεστή μέρα του 1972, όταν τρεις έφηβοι εισβάλλουν σε μια σκληρή γειτονιά και έρχονται σε σύγκρουση με μια συμμορία.

Η τραγωδία που ακολουθεί παραμένει ανεξίτηλα χαραγμένη στη μνήμη τους μετά από 35 χρόνια. Ο Άλεξ Πάπας- ή μήπως ο ίδιος ο Τζορτζ Πελεκάνος τις άγριες μέρες της νιότης του;-σημαδεύτηκε για πάντα από εκείνη τη μοιραία μέρα. Διευθύνει πλέον το καφέ του πατέρα του αλλά συναντά και πάλι τυχαία ένα πρόσωπο από το επώδυνο παρελθόν. Κάποιος ζητά συγχώρεση και κάποιος βιάζεται να ανοίξει ένα νέο κύκλο βίας.

Από τις εκδόσεις Πατάκη κυκλοφορούν επίσης τα μυθιστορήματά του «Drama city» και το πιο τρυφερό «Ο κηπουρός της νύχτας». Στα βιβλιοπωλεία ίσως ανακαλύψετε και τα παλαιότερα «Δίλημμα δικαίου», «Ζήτημα τιμής», «Ο βασιλιάς του πεζοδρομίου», «Σαρωτική έκρηξη», «Γλυκιά αιωνιότητα», «Φλεγόμενη πόλη», «Η σαρωτική έκρηξη» (εκδ. Οξύ).

Πληροφορίες: «Το αδιέξοδο» του Τζορτζ Πελεκάνος, μετάφραση: Θανάσης Γιαννακόπουλος, εκδ. Πατάκη.