Δισκοκριτική: «Femme Fatale» Britney Spears
Από τα ψηλά στα χαμηλά και από εκεί ξανά στα ψηλά βρέθηκε η πρώην πριγκίπισσα της pop την τελευταία δεκαετία.
Τεράστια επιτυχία, συνεργασία με τη Madonna, πλούτος, δόξα, φήμη, και μετά αποτυχημένοι γάμοι, διαζύγια, ψυχιατρεία, κλινικές αποτοξίνωσης, δικαστήρια, διασυρμός. Όλα έχουν περάσει πάνω από την κάποτε αθώα παιδούλα Britney.
Από μικρή Αμερικανίδα επαρχιώτισσα, απόλυτη ενσάρκωση του «αμερικανικού ονείρου» σε μια διαταραγμένη και «ξεγραμμένη» star. Με το έβδομο album της έχει βάλει σκοπό να αποδείξει ότι είναι πολύ σκληρή για να πεθάνει και ότι κατέχει και αυτή ένα κομμάτι από την πίτα της pop στην οποία έχουν πέσει νέα, όμορφα και ταλαντούχα κορίτσια.
Η Britney Spears ήταν και θα είναι ένα κατασκεύασμα ευφυών και ταλαντούχων παραγωγών που ξέρουν να γράφουν hits-τσιχλόφουσκες, καθώς και πολλών κόλπων του marketing, αλλά αυτό είναι μια άλλη ιστορία. Για τη μουσική, αποφάσισε και στο «Femme Fatale», να συνεργαστεί ξανά με τον Max Martin υπεύθυνο για όλα σχεδόν τα hits της και τον Dr. Luke.
Το αποτέλεσμα είναι μερικά αξιοπρεπέστατα pop τραγούδια που, όπως ήταν λογικό, χαιρετίστηκαν από κοινό και κριτικούς ως η δυναμική επιστροφή της Britney. Ίσως κάπως ξεπερασμένα, αλλά καλά. Τα πρώτα singles «Hold It Against Me» και «’Till The World Ends» (στο οποίο έχει συμβάλλει η Kesha) είναι αντιπροσωπευτικά δείγματα του νέου ήχου της Britney. Περισσότερες ηλεκτρονικές πινελιές, με δυνατά μπάσα, χορευτικά, «εύκολα» τραγούδια με τη γνωστή θεματολογία έτοιμα να αγαπηθούν από τα ραδιόφωνα και το MΤV.
Στο r&b «Inside Out» ακούγεται άκρως ερωτική, ενώ τα «Drop Dead Beautiful» και στο «Seal It With A Kiss» είναι φτιαγμένα για τα dancefloors. Αναμφισβήτητα όμως, το «Criminal» που κλείνει το album με το αργό και sexy beat του είναι ό, τι πιο ενδιαφέρον έχει παρουσιάσει τελευταία.
Αυτό που χαλάει τα τραγούδια όμως είναι η ίδια η Britney. Όπως είναι γνωστό, δεν έχει καλή φωνή. Ποτέ δεν είχε και ποτέ δε θα αποκτήσει. Γι’ αυτό το auto tune κάνει θαύματα και χρησιμοποιείται υπερβολικά σε όλα σχεδόν τα κομμάτια, αλλοιώνοντας πολλές φορές το αποτέλεσμα. Τι να κάνεις όμως, αν η πρώτη ύλη (η φωνή) δεν είναι και η καλύτερη; Φαίνεται πόσο της αρέσει που επέστρεψε, αλλά δε μπορεί κανείς να μην παρατηρήσει ότι το πάθος και η εφηβική της ενέργεια την έχουν εγκαταλείψει. Θα έπρεπε να είναι η star του album, είναι όμως απλά η διεκπεραιώτρια μερικών μελλοντικών hits που σχεδίασαν άλλοι.
Η επιστροφή της Britney Spears σηματοδοτεί το καινούργιο κεφάλαιο που ανοίγεται στην καριέρα της. Το album της είναι καλό, εμπορικό και θα της δώσει το έναυσμα για καινούργια πράγματα. Το πραγματικό ερώτημα όμως είναι άλλο: Σε έναν κόσμο όπου βασιλεύει η εκκεντρικότητα και τα πραγματικά καλά τραγούδια της Lady Gaga, η φωνάρα της Beth Ditto, η ενέργεια της Kesha και ο τσαμπουκάς της καινούργιας και πολύ ταλαντούχας Jessie J, τι θέση μπορεί πλέον να κατέχει η Britney Spears;
Album: Femme Fatale
Artist: Britney Spears
Label: Jive
Βαθμός: 6/10
ΡΟΖΙΝΑ ΑΡΑΠΗ







