Τα ομορφότερα ανδρικά γυμνά στην παγκόσμια Τέχνη

caravaggio
ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ, 11 ΣΕΠΤΕΜΒΡΙΟΥ 2015

Η γυμνή ομορφιά και η τραγικότητα του ανδρικού σώματος όπως την είδαν διάσημοι δημιουργοί.

Καραβάτζιο-Έρως θριαμβευτής

Ο πλέον τολμηρός πίνακας του Καραβάτζιο, απεικονίζει τον θεό του έρωτα με ψεύτικα φτερά να χαμογελά ανέμελα.
Η άμεση απειλή του πιο τολμηρού πίνακα του Caravaggio δημιουργεί έναν από τους πιο ανησυχητικούς διαπληκτισμούς στο χώρο της τέχνης. Ο Έρωτας είναι η πραγματική νιότη, που δημιουργήθηκε, όπως λέγεται κατά το 17ο αιώνα, κατά εικόνα του συντρόφου «που ζούσε μέσα του».

Αντόνιο Κάνοβα-Ναπολέων 
Ο Ιταλός γλύπτης έγινε γνωστός για τα εκλεπτυσμένα, γυμνά αγάλματά του. Όταν έφτιαξε το γλυπτό που απεικονίζει τον Ναπολέοντα, εκείνος ήταν ρυθμιστής της Ευρώπης εξ ου και ο καλλιτέχνης τού έδωσε μια μορφή που θυμίζει τον θεό του πολέμου, Άρη. Ο Ναπολέων ένιωθε ντροπή για το έργο, όχι όμως και οι Βρετανοί που επιδεικνύουν τον ηττημένο τους εχθρό στο Apsley House στο Λονδίνο.

Μιχαήλ Άγγελος-Χριστός 
Μόνο ο Μιχαήλ Άγγελος διέθετε το θάρρος και τη δύναμη να απεικονίσει τον Χριστό σε ένα γυμνό άγαλμα σε εκκλησία καταμεσής της Ρώμης. Το μυώδες άγαλμα με τα ανθρώπινα χαρακτηριστικά σφύζει από ζωή και πάθος. Ο καλλιτέχνης αποτύπωσε την ευάλωτη πλευρά του θεανθρώπου, γεγονός που βρήκε αντίθετο, όπως ήταν αναμενόμενο, σύσσωμο τον κόσμο της Εκκλησίας. Το κάλυμμα στα γεννητικά όργανα του αγάλματος προστέθηκε μετά το θάνατο του δημιουργού του.

Ντονατέλλο-Δαυίδ
Ο Δαυίδ, γυμνός με εξαίρεση τις μπότες και ένα κράνος με φύλλα δάφνης που φορά, πατάει με τα πόδια του το κεφάλι του Γολιάθ που μόλις έχει σκοτώσει. Το άγαλμα βρίσκεται στο μουσείο Bargello της Φλωρεντίας και πρόκειται για το πρώτο όρθιο γυμνό άγαλμα της Αναγέννησης. Ενσωματώνει την αναβίωση της αρχαίας Ελλάδας και Ρώμης και η ανδρόγυνη σεξουαλικότητα που αναδεικνύει είναι εμφανής.

Μπελβεντέρε Τόρσο-Κορμός του Μπελβεντέρε
Το έργο του καλλιτέχνη υπήρξε βασική επιρροή και το αγαπημένο του Μιχαήλ Άγγελου. Σήμερα βρίσκεται στο Βατικανό και απεικονίζει το αρχαίο ελληνικό κάλλος.  Σύμφωνα με το μουσείο που το φιλοξενεί, πρόκειται για τον απελπισμένο Aίαντα που σκέφτεται την ιδέα της αυτοκτονίας, ενώ η άποψη ότι απεικονίζει τον Ηρακλή καταρρίφθηκε μετά από μελέτες. Η γυμνή ανδρική ομορφιά, έστω και αποσπασματική, είναι μοναδική και το έργο θεωρείται ένα από τα κορυφαία του είδους του για το συναίσθημα που εκπέμπει. Όταν ο Πάπας Ιούλιος ζήτησε από τον Μιχαήλ Άγγελο να το «ολοκληρώσει» προσθέτοντας τα μέλη που του λείπουν, ο καλλιτέχνης αρνήθηκε ρητά υποστηρίζοντας πως παραείναι όμορφο για να κάνει την οποιαδήποτε παρέμβαση.