Η αντεπίθεση της Google στη διαδικτυακή πώληση μουσικής

i-antepithesi-tis-google-sti-diadiktuaki-polisi-mousikis

ΤΡΙΤΗ, 29 ΝΟΕΜΒΡΙΟΥ 2011

Μετά τα smartphones, οι δυο τεχνολογικοί κολοσσοί Google και Apple αναμετρώνται και στον χώρο της διαδικτυακής πώλησης μουσικής.

Η Google ζήλεψε το iΤunes και αποφάσισε να λανσάρει το Google Music, ανοίγοντας έτσι ένα νέο μέτωπο στον «πόλεμό» της με την Apple. Αν και για την ώρα η υπηρεσία δεν είναι ακόμα διαθέσιμη στην αμερικανική αγορά ώστε να βγουν ασφαλή συμπεράσματα, τα πρώτα δείγματα είναι αρκετά ενθαρρυντικά.

Σύμφωνα με το blog της Google, ήδη υπάρχουν πάνω από 13 εκατομμύρια διαθέσιμα τραγούδια από τους καταλόγους όλων των «μεγάλων» μουσικών εταιρειών (πλην της Warner Bros) καθώς και εκατοντάδες μικρότερες ανεξάρτητες εταιρείες.

Η Google επίσης, προσφέρει αποκλειστικό υλικό, μεταξύ άλλων, από τους Rolling Stones, Coldplay, Busta Rhymes, Pearl Jam και Shakira. Τα τραγούδια θα πωλούνται στις ίδιες τιμές με το iTunes, δηλαδή από 69 σεντς έως 1,29 δολάρια και σε ποιότητα 320Kbps.

Δεν είναι λίγοι εκείνοι που διαφωνούν με αρκετές πρακτικές της Apple και θεωρούν ότι χρειάζεται μεγαλύτερος ανταγωνισμός στον τομέα της ψηφιακής τεχνολογίας. Δυστυχώς όμως, οι αντίστοιχες υπηρεσίες των Amazon, Spotify και Tesco δεν έχουν καταφέρει να ανταγωνιστούν το iTunes, τόσο σε ποιότητα υπηρεσιών, όσο και σε περιεχόμενο.

Αντιθέτως όμως, η Google βασίζεται στην τεράστια επιτυχία του Android της, του λειτουργικού συστήματος που ανέπτυξε για κινητά τηλέφωνα και tablets. Για αυτό το λόγο προσπαθεί να συνδέσει το Google Music με το Android και το Google+, ως μια πιο ολοκληρωμένη «Google εμπειρία».

Ο κάθε χρήστης του Google Music θα μπορεί να αποθηκεύει διαδικτυακά μέχρι 20.000 τραγούδια του, τα οποία θα μπορεί να ακούει από όποια συσκευή με ικανότητες streaming θέλει, χωρίς κόστος (η αντίστοιχη υπηρεσία της Apple κοστίζει 25 δολάρια τον χρόνο).

Όπως εξηγεί ο διευθυντής ψηφιακού υλικού για το Android της Google Jamie Rosenberg στη Guardian, «άλλες ηλεκτρονικές μουσικές υπηρεσίες θεωρούν ότι πρέπει να πληρώνετε για τη μουσική που ήδη σας ανήκει. Εμείς όχι».

Δεν σταματάει όμως εκεί η Google, αφού θα επιτρέπει στον κάθε καλλιτέχνη που έχει τα σχετικά δικαιώματα, να διανείμει τα έργα του μέσω της νέας πλατφόρμας, ορίζοντας μεταξύ άλλων, την τιμή πώλησής τους. Θα είναι όμως, αρκετή μια πιο «δημοκρατική» και user-friendly διάθεση για να εκτοπίσει την Apple από ένα χώρο όπου μέχρι τώρα, ήταν το αδιαφιλονίκητο αφεντικό; Ο καιρός (και τα playlist σας) θα δείξει.