«Νέα» Μόνα Λίζα βρέθηκε στο Πράδο…

nea-mona-liza-brethike-sto-prado

ΔΕΥΤΕΡΑ, 06 ΦΕΒΡΟΥΑΡΙΟΥ 2012

Το πρώτο «συνομήλικο» αντίγραφο του αυθεντικού πίνακα της Μόνα Λίζα του Λεονάρντο Ντα Βίντσι, ανακαλύφθηκε στο μουσείο Πράδο της Μαδρίτης.

Το αντίγραφο που βρέθηκε πρόσφατα στο μουσείο της Μαδρίτης πιστεύεται ότι φιλοτεχνήθηκε από μαθητή του Ντα Βίντσι, παράλληλα με την διαδικασία ολοκλήρωσης του αυθεντικού έργου από τον δάσκαλό του και πρόκειται για το πρώτο αντίγραφο του πρωτότυπου πίνακα.

Οι συντηρητές του μουσείου δεν είχαν συνειδητοποιήσει την αξία και τη σημασία του αντιγράφου πριν τις τελευταίες εργασίες συντήρησής του, όταν και ανακάλυψαν ότι η αξία του είναι μεγαλύτερη από αυτή που είχε αρχικά εκτιμηθεί, καθώς πρόκειται για έργο που φιλοτεχνήθηκε στον ίδιο χώρο με αυτό του μεγάλου Ιταλού ζωγράφου και μάλιστα, παράλληλα με το πρωτότυπο.

Το αντίγραφο απεικονίζει την ίδια ακριβώς γυναικεία φιγούρα, όμως το φόντο του ήταν καλυμμένο με μαύρο χρώμα και βερνίκι, το οποίο έκρυβε το ίδιο ακριβώς τοπίο της Τοσκάνης που απεικονίζεται και στον πρωτότυπο πίνακα.

Το έργο χρονολογείται από τον 16ο αιώνα και μέχρι τώρα, οι ειδικοί θεωρούσαν ότι πρόκειται για μεταγενέστερο έργο από το πρωτότυπο, καθώς ο πίνακας παρέμενε κρυμμένος για καιρό κάτω από το μαύρο «πέπλο» του. Όμως, με τη χρήση ακτίνων Χ, ανακάλυψαν ότι πρόκειται τελικά, για αντίγραφο του έργου του Ντα Βίντσι, ίδιας χρονολογίας με το αυθεντικό.

Το αντίγραφο αυτό είναι διατηρημένο σε καλύτερη κατάσταση και ρίχνει φως στην αινιγματική προσωπογραφία και το χαμόγελo της Τζοκόντα. Είναι φιλοτεχνημένο με μεγαλύτερη καθαρότητα και παρουσιάζει τη Μόνα Λίζα νεότερη σε σχέση με τον πρωτότυπο καμβά.

Μένουν ακόμα μερικές εργασίες να γίνουν προκειμένου να ολοκληρωθεί η μελέτη πάνω στον «νέο» αυτό πίνακα και αμέσως μετά, περίπου τον Μάρτιο, τα δύο έργα θα εκτεθούν μαζί στο Λούβρο.