Γιατί η μπύρα δεν πρέπει να σεβίρεται σε παγωμένο ποτήρι;

mpira
ΠΕΜΠΤΗ, 06 ΙΟΥΛΙΟΥ 2017

Μια μπύρα με μπόλικο αφρό σε ένα τεράστιο παγωμένο ποτήρι είναι η πιο απολαυστική εικόνα που μπορεί να σκεφτεί ένας λάτρης της μπύρας, ιδιαίτερα το καλοκαίρι. Σας έχουμε, όμως, κακά νέα! Το παγωμένο ποτήρι ουσιαστικά καταστρέφει την μπύρα και πρέπει μάλλον να το ξεχάσουμε σαν ιδέα, αφού η επιστήμη έχει άλλη άποψη.

Ο Greg Engert, ένας από τους πρώτους σομελιέ μπύρας στο κόσμο και ζυθοποιός, πλέον, της ζυθοποιίας Bluejacket, ξέρει τα πάντα για την μπύρα. Και σίγουρα γνωρίζει καλά σε ποιο ποτήρι, αλλά και σε ποια θερμοκρασία πρέπει να σερβίρεται. Όπως υποστηρίζει, λοιπόν, το παγωμένο ποτήρι ενδείκνυται μόνο αν θέλουμε να σερβίρουμε μπύρα macro-lager.

Με τις craft μπύρες όμως, το παγωμένο ποτήρι είναι λάθος. Αυτό που είναι το ατού μιας craft μπύρας είναι ότι έχει πολύ έντονη γεύση και το παγωμένο ποτήρι δεν αφήνει τη γεύση να αναπτυχθεί. «Αν σερβίρουμε τη μπύρα πολύ κρύα, τα αρώματά της θα μείνουν παγωμένα και δεν θα τα απολαύσει ποτέ ο ουρανίσκος σας. Ποια είναι η λύση; Να απολαμβάνουμε την μπύρα μας σε κανονικά ποτήρια ή έστω ελάχιστα ζεστά! Ακόμα και ένα παραπάνω βαθμό θερμοκρασίας να έχει το ποτήρι από το εξωτερικό περιβάλλον, αυτό θα κάνει τη μπύρα πιο αρωματική, θα βγάλει περισσότερα αρώματα».

Χρειάζεται όμως προσοχή, αφού αν είναι πολύ ζεστό, τότε θα χαλάσουμε το δροσιστικό προφίλ της μπύρας και την αναζωογονητική γεύση της. Όπως λοιπόν τα κρασιά σερβίρονται σε συγκεκριμένη θερμοκρασία, έτσι πρέπει να συμβαίνει και με την μπύρα. Ο Engert,  έχει φτιάξει μια λίστα με την θερμοκρασία σερβιρίσματος για κάθε στυλ μπύρας. Το θέμα γι’ αυτόν δεν είναι ότι απορρίπτει τελείως τις παγωμένες μπύρες, αλλά θεωρεί ότι η θερμοκρασία πρέπει να ενισχύει και όχι να καλύπτει την ποιότητα της κάθε μπύρας. «Οι craft μπύρες προσφέρουν μια πολύ πιο γεμάτη γευστική εμπειρία», εξηγεί. «Αν σερβίρουμε κάθε στυλ μπύρας στη σωστή θερμοκρασία, θα απελευθερώσουμε ένα μεγάλο γευστικό δυναμικό, που η παγωμένη μπύρα απλά το καλύπτει».

Πηγή: www.krasiagr.com