6 λόγοι για να φύγετε απογοητευμένοι από ένα εστιατόριο

6-logoi-gia-na-fugete-apogoiteumenoi-apo-ena-estiatorio-logoi-gia-na-fugete-apogoiteumenoi-apo-ena-estiatorio

ΤΕΤΑΡΤΗ, 10 ΟΚΤΩΒΡΙΟΥ 2012

Μια βραδιά σε ένα καλό εστιατόριο είναι μια απόλαυση, μια γιορτή ή μήπως… μια ψευδής κοινωνική ανάγκη; Το γεύμα πρέπει να προκαλεί μια γιορτή στις αισθήσεις κι όχι να δημιουργεί δυσάρεστη αίσθηση.

Πόσες φορές δεν έχετε πάει σε ένα εστιατόριο και να μετανιώνετε την ώρα και τη στιγμή που το αποφασίσατε, επειδή λόγω κοσμοσυρροής σας έβαλαν να καθίσετε σε ένα τραπέζι δίπλα στην τουαλέτα ή σας σέρβιραν κρύες πατάτες και μισοψημένο κοτόπουλο;

Παρακάτω, παρουσιάζουμε μερικά πράγματα που θα έπρεπε να σταματήσουν να κάνουν τα εστιατόρια, προκειμένου να μετατρέψουν το γεύμα σας σε γιορτή και να σας αφήσουν να φύγετε με ένα πλατύ χαμόγελο στα χείλη.

1. Δειπνώντας με... αγνώστους

Σε ένα σχεδόν άδειο εστιατόριο, δεν υπάρχει κανένας λόγος να αναγκαστείς να καθίσεις κολλητά σε κάποιο άλλο τραπέζι. Το μόνο που έχεις να κερδίσεις είναι μερικές τρίχες για διακόσμηση από την κοπέλα που κάθεται δίπλα και ένα πλήρες ραπόρτο για την προσωπική ζωή του ζευγαριού στο πλαϊνό τραπέζι. Αν και καθόλου ευχάριστο γεγονός, συμβαίνει πολύ συχνά σε αρκετά εστιατόρια, προκειμένου να γλιτώσουν οι σερβιτόροι τα άσκοπα πήγαινε-έλα. Έτσι αρχίζεις να σκέφτεσαι μήπως όταν έφτασες, είπες στον σερβιτόρο «βάλε με κάτσω δίπλα σε αυτά τα δύο ερωτευμένα πιτσουνάκια».

2. Και περιμένεις, και περιμένεις...

Η κράτηση που κάνατε δεν έγινε ποτέ και κάποιος πρέπει να ασχοληθεί με το θέμα σας. Περιμένετε 15 λεπτά για να βρεθεί κάποιος που θα σας προσέξει. Αυτό δεν είναι καθόλου αστείο και αρχίζει να σας εκνευρίζει. Δεν θα ήταν πολύ καλύτερο αν σας κερνούσαν ένα ποτό για αρχή, μέχρις ότου να βρεθεί μια λύση; Αυτό σίγουρα επιτάσσει η βιομηχανία της φιλοξενίας, αλλά δεν ακολουθείται σε πολλά μέρη...

3. Μα ζήτησα να μη βάλετε μανιτάρια στη σάλτσα...

Μπορεί ο σερβιτόρος να τα θυμάται όλα και να τα έχει σημειώσει… στη μνήμη του, καλό όμως, είναι να σημειώσει και ορισμένα πράγματα σε χαρτί ή στην ηλεκτρονική ασύρματη συσκευή παραγγελιών, ώστε να θυμάται τις όποιες ιδιαιτερότητες μπορεί να ζήτησε ο πελάτης του.

4. Η τέχνη της διακριτικότητας

Το ξέρουμε ότι το κρασί είναι μια μεγάλη πηγή κέρδους για τα εστιατόρια, αλλά παράλληλα, είναι και μια πηγή απόλαυσης για τους πελάτες. Για αυτό καλύτερα να τους επιτραπεί να το απολαύσουν χωρίς να διακόπτονται συνέχεια για να τους ξαναγεμίζουν κάθε λίγο το μισογεμάτο ποτήρι ή να αλλάζουν συνεχώς ποτήρια.

5. Μήπως να μας κοιτούσατε που και που;

Όμως και το αντίθετο είναι εξίσου ενοχλητικό: δεν είναι ωραίο σε ένα εστιατόριο να σου ανοίγουν το μπουκάλι του κρασιού, να το τοποθετούν στην σαμπανιέρα λίγο πιο δίπλα και να βλέπεις ξανά τον σερβιτόρο… όταν ζητήσεις τον λογαριασμό. Εσείς δεν θα φτάνετε το μπουκάλι, το οποίο στέκεται λιμπιστό λίγο παραπέρα και κανείς δεν ασχολείται μαζί σας...

6. Εντάξει θα φύγουμε...

Παίρνουν το πιάτο του συνδαιτυμόνα σου ενώ εσύ ακόμα τρως. Ακόμα και το πιο καλό και ακριβό εστιατόριο θέλει σίγουρα να γεμίσει όλα του τα τραπέζια το λιγότερο δύο φορές το ίδιο βράδυ. Τουλάχιστον όμως, ας αφήσει τον πελάτη να απολαύσει με την ηρεμία του το νόστιμο φαγητό του μαζί με την παρέα του… Είναι άσχημο να παίρνεις το πιάτο του ενός από την παρέα, ενώ οι άλλοι ακόμα τσιμπολογούν.