Κρασί χωρίς οινοποιείο και αμπέλια; Γίνεται!

Αν δεν υπήρχε μια φωτογραφία αμπελώνα να καλύπτει τον τοίχο, οι επισκέπτες του γραφείου του Sean Minor στο Σακραμέντο δεν θα είχαν καμιά ένδειξη ότι είχαν μόλις επισκεφτεί την παγκόσμια έδρα της εταιρίας που αποτελεί μιας από τις success stories του εμπορίου κρασιού της Καλιφόρνια.

Ο Minor δεν διαθέτει οινοποιείο, δεν έχει αμπελώνες, αλλά το όνομά του δίνει χαρακτήρα και αξία στα κρασιά σε κάθε σημείο της χώρας, εκτός από την Αλάσκα -τη μόνη πολιτεία όπου δεν διανέμονται.

Ο Minor κυκλοφόρησε τα πρώτα 2.500 κιβώτια κρασιού το 2006. Αυτή τη χρονιά αναμένεται να βγάλει στην αγορά περίπου 150.000 κιβώτια. Δεν το κάνει μόνος του, αλλά η ομάδα του είναι εκπληκτικά μικρή: η γυναίκα του Nicole βοηθάει, έχει έναν έμπειρο οινοποιό στο Will Bucklin στην κομητεία Sonoma, δύο πωλητές και τρεις βοηθούς για το γραφείο.

Ταξιδεύει περίπου 120 μέρες το χρόνο για να προεδρεύει στα δείπνα των οινοποιών και να δειγματίζει τα προϊόντα του σε εστιάτορες και λιανοπωλητές. Θεωρεί ότι είναι ζωτικής σημασίας να βάζει την προσωπική του σφραγίδα σε αυτό για να καλλιεργεί το customers loyalty που χρειάζεται το brand στην σημερινή εξαιρετικά ανταγωνιστική αγορά κρασιού. Ξοδεύει επίσης πολλές ώρες δοκιμάζοντας δείγματα κρασιού για να αποφασίσει ποια θα χρησιμοποιήσει στα blends του.

O Μinor είναι αυτό που είναι γνωστό ως διαπραγματευτής (negociant). Aρχικά αγοράζει ποσότητες κρασιού από εδώ κι από κει, κάνει το blending της προτιμησής του και στη συνέχει εμφιαλώνει το κρασί με το δικό του εμπορικό σήμα. Αυτή είναι η παραδοσιακή προσέγγιση των διαπραγματευτών, αλλά ο Minor κάνει και κάτι παραπάνω: προσλαμβάνει αγρότες για να καλλιεργήσουν σταφύλια για τα κρασιά του.

Για να εξασφαλίσει μια πιο σταθερή και αξιόπιστη πηγή πρώτης ύλης για τα κρασιά του, ο Μinor εξαρτάται όλο και λιγότερο από την αγορά μαζικού κρασιού και περισσότερο από μακροχρόνιες συμβάσεις με καλλιεργητές.

Μετά από τρεις δεκαετίες στο εμπόριο, ξέρει πού να πάει για να πάρει τα σταφύλια που θέλει –Napa Valley και Paso Robles για cabernet sauvignon, Ακτή Sonoma και Όρεγκον για pinot noir και Monterey και Sonoma για το chardonnay.

Το στυλ των κρασιών του έχει σαφήνεια και φρούτο, με ουσιαστική αίσθηση στο στόμα και αρκετή οξύτητα για να είναι τα κρασιά ευπροσάρμοστα στο τραπέζι. Ένας προωθητικός στόχος στο στυλ των κρασιών του είναι να τα καταστήσει κατάλληλα για food pairing στα εστιατόρια. Xρησιμοποιεί το βαρέλι με σύνεση, γενικά όχι περισσότερο από 20 τοις εκατό νέα δρυς. Συνήθως βάζει γαλλικά αλλά μερικές φορές αμερικανικά.

Παρά τις συνήθως χαμηλές τιμές του, δεν κάνει εκπτώσεις στην ποιότητα.  Σε γενικές γραμμές, ο Minor επιμένει σε mainstream ποικιλίες σε οικονομικές τιμές από τις καθιερωμένες περιοχές της Καλιφόρνια.

Είναι ένας οινοποιός που δεν καλλιεργεί σταφύλια αλλά φτιάχνει κρασί από την πλαϊνή πόρτα, μέσω των πωλήσεων και της διαχείρισης και όχι από την καλλιέργεια σταφυλιών ή φτιάχνοντας κρασί. Είναι απόγονος μιας οικογένειας που καλλιεργούσε σιτάρι στο Κάνσας, και σπούδασε οικονομικά στην Αριζόνα. Μπήκε στο εμπόριο κρασιού όταν άρχισε να εργάζεται στις πωλήσεις στο Beaulieu Vineyard στην κοιλάδα Napa. Η αγάπη του για την επιχείρηση εντατικοποιήθηκε καθώς μπήκε στο tasting panel του οινοποιείου και διεξήγαγε δείπνα για να προωθήσει τα κρασιά της επιχείρησης. Έτσι, άρχισε να παρακολουθεί μαθήματα αμπελουργίας και οινολογίας στο UC Davis. Στη συνέχεια μετακόμισε στην κοιλάδα Willamette του Όρεγκον, αρχικά για να διαχειριστεί το King Estate και στη συνέχεια το Benton Lane Winery.

Η οικογένεια του μετακόμισε στο Sacramento το 2001, ώστε να μπορεί να γίνει head manager στο Winery Renwood στην Amador County, όπου κατά τη διάρκεια της τετραετούς θητείας του αύξησε την παραγωγή από 30.000 κιβώτια ετησίως σε 90.000 κιβώτια.

Έφυγε από το Renwood το 2005 για να ιδρύσει τα Sean Minor Wines, βγάζοντας στην αγορά τα πρώτα του κρασιά τον επόμενο χρόνο. Δεν θεωρεί ότι έχει να χάσει κάτι που δεν έχει ένα οινοποιείο με τοίχους και τούβλα. Αντίθετα προτίμησε να επενδύσει κεφάλαια και κέρδη σε μακροχρόνιες συμβάσεις με βραβευμένους αμπελοκαλλιεργητές και μισθωμένους χώρους σε τέσσερα οινοποιεία που εκτείνονται από το Όρεγκον μέχρι ττην επαρχία San Luis Obispo. Το Cabernet Sauvignon της κοιλάδας Napa παραμένει το κυρίαρχο κρασί της μάρκας, λέει, αλλά είναι γεμάτος με τον έπαινο και τις δυνατότητες για την επέκταση του χαρτοφυλακίου του pinot noir. «Είμαι πολύ περήφανος για ό,τι κάνουμε. Όλα τα κρασιά είναι επιτυχημένα σε πωλήσεις», λέει ο Minor.

Διαβάστε περισσότερα για την Sean Minor Wines εδώ.

Πηγή: www.krasiagr.com

διαβάστε επίσης
  • ΟΛΑ
  • ΓΕΥΣΗ