Βιώσιμα κοκτέιλ: η νέα τάση που αναδύθηκε από το World Class Bartender of the Year

world-class-global-finals-2018
ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ, 26 ΟΚΤΩΒΡΙΟΥ 2018

Η καρδιά του mixology χτύπησε δυνατά στις αρχές του Οκτώβρη στο Βερολίνο, όπου κορυφαίοι bartender από όλο τον κόσμο συναγωνίστηκαν για τον τίτλο του World Class Bartender of the Year. Κατά τη διάρκεια του παγκόσμιου τελικού του World Class, παρουσιάστηκαν νέες τάσεις και πρωτοποριακές προτάσεις που εξυψώνουν την τέχνη του bartending.

Με αφορμή τον πρόσφατο διαγωνισμό World Class Bartender of the Year που πραγματοποιήθηκε πριν λίγες ημέρες στο Βερολίνο, ενημερωθήκαμε για τις τάσεις στα κοκτέιλ, οι οποίες δείχνουν ολοένα και μεγαλύτερη στροφή στη βιωσιμότητα, στοχεύοντας να εξελίξουν τον κλάδο. Ενώ η προσπάθεια προσαρμογής σε νέα δεδομένα, όπως με τα καλαμάκια από βιώσιμα υλικά, γίνεται όλο και μεγαλύτερη, η αγαπημένη βότκα των bartender, Ketel One, με την πολύχρονη οικογενειακή παράδοση στην απόσταξή της, εκτιμά ότι υπάρχουν πολλά περιθώρια  στον κλάδο των ποτών, ώστε να συνεισφέρει  ακόμα περισσότερα για ένα καλύτερο μέλλον.

Ο παγκοσμίου φήμης διαγωνισμός, μεταξύ άλλων φιλοξένησε ένα μπαρ της Ketel One vodka κατασκευασμένο εξ ολοκλήρου από ανακυκλώσιμα υλικά, ενώ οι παρευρισκόμενοι είχαν την ευκαιρία να απολαύσουν ένα γευστικό Ketel One Bloody Mary, φτιαγμένο με τοπικά προϊόντα, και να εντρυφήσουν στην φιλοσοφία του, αλλά και στο πώς η κατάλληλη προετοιμασία  του ποτού  τους αποτελεί έναν κρίκο μιας αλυσίδας για κάτι μεγαλύτερο.

Jeff Moore / Diageo

Η δέσμευση όμως για κάτι καλύτερο δεν σταματά εδώ. Η Ketel One στοχεύει να αποτελέσει πηγή έμπνευσης για τους bartender σε όλο τον κόσμο για να σκεφτούν σε άλλη βάση τις συνταγές των πιο διάσημων cocktail, ώστε να έχουν μεγαλύτερο αντίκτυπο στις κοινότητές τους. Η μέθοδος για να φτιάξει κανείς Espresso Martinis, Bloody Marys, Vodka & Sodas και Dutch Mules επαναπροσδιορίζεται μέσα από τη χρήση φυσικών συστατικών, τοπικών προϊόντων για το  γαρνίρισμα των serves, καθώς και μείωσης των υλικών που μετά τη χρήση τους προορίζονταν για τον κάδο.

Αυτό το «κίνημα» αντικατοπτρίζει μια ευρύτερη πολιτισμική αλλαγή, στην οποία παρατηρείται ότι κόσμος ναι μεν καταναλώνει λιγότερο αλλά, αναζητά διαρκώς την καλύτερη ποιότητα, διερευνώντας παράλληλα περισσότερα brands τα οποία στηρίζουν τη βιωσιμότητα και προσπαθούν να έχουν θετικό αντίκτυπο στο περιβάλλον γύρω τους.

Αυτή ήταν και η φιλοσοφία πάνω στην οποία βασίστηκε η πρώτη δοκιμασία, του φετινού παγκόσμιου τελικού του World Class. Οι 55 φιναλίστ κλήθηκαν να δημιουργήσουν μια παραλλαγή είτε ενός Espresso Martini, είτε ενός Bloody Mary, είτε ενός Dutch Mule και στη συνέχεια τους ζητήθηκε να αποτυπώσουν μέσω βίντεο ή φωτογραφιών το πώς ακριβώς το πάθος τους να δημιουργούν με τοπικά προϊόντα ξεπερνάει τα στενά όρια ενός μπαρ και συνεισφέρει έμπρακτα σε μια ολόκληρη τοπική κοινότητα. Οι πέντε συμμετοχές που ξεχώρισαν παρουσίασαν στο ενθουσιώδες κοινό του World Class, το concept που τους ενέπνευσε, καθώς και το serve που έφτιαξαν για τη συγκεκριμένη δοκιμασία. Οι πέντε συμμετέχοντες που διακρίθηκαν ήταν οι αντίστοιχοι bartender από τον Παναμά, την Ιρλανδία, την Ταϊβάν, τη  Νότια Αφρική και τις Φιλιππίνες. 

Όπως δήλωσε ο Alexandre Rodrigues, Global Brand Director της Ketel One «ο κόσμος πλέον αναζητά ολοένα και περισσότερο εκλεπτυσμένα πράγματα αλλά και την ποιότητα σε αυτά, με έναν τρόπο απλό και ειλικρινή. Αυτή η αναζήτηση για το «καλύτερο» όμως δεν αφορά μόνο τα ίδια τα συστατικά που περιλαμβάνονται σε μία πρόταση σερβιρίσματος, αλλά και τις εμπειρίες και τον αντίκτυπο που έχει ένα brand στην κοινωνία στο σύνολο της». Ο Bob Nolet, μέλος της 11ης  γενιάς της οικογένειας που βρίσκεται πίσω από τη δημιουργία και την απόσταξη της Ketel One, εξήγησε γιατί είναι τόσο σημαντικό για αυτόν και την οικογένεια του, να αποτελούν πηγή έμπνευσης για τους bartender και τα μπαρ που υποστηρίζουν το κίνημα της βιωσιμότητας: «Η οικογένειά μου ασχολείται με την απόσταξη από το 1691 και από τότε αναζητούσαμε πάντα την τέλεια ισορροπία ανάμεσα στη δέσμευση μας για καλύτερη γεύση που έχουμε απέναντι στους bartenders αλλά και στη δέσμευση που έχουμε απέναντι στον ίδιο τον κόσμο που μας περιβάλλει. Κατασκευάσαμε τον μεγαλύτερο ανεμόμυλο στον κόσμο για να ηλεκτροδοτήσουμε το αποστακτήριό μας. Ακόμα και σήμερα μέλη της οικογένειάς μας δοκιμάζουν κάθε παρτίδα βότκας που παράγουμε, ώστε να διασφαλίσουμε ότι τηρούνται τα υψηλότερα πρότυπα ποιότητας. Θέλουμε να ενθαρρύνουμε τους bartender να υιοθετήσουν και αυτοί την ίδια στάση: να προσφέρουν πάντα τα καλύτερα ποτά που μπορούν, ενώ παράλληλα να έχουν και θετικό αντίκτυπο στις κοινότητές τους – παράγοντας που αποτελεί κινητήρια δύναμη καθημερινά για εμένα και την οικογένειά μου».

Jeff Moore / Diageo

Ο Johann Bödecker, Pentatonic Founder και CEO, ο οποίος συνεργάστηκε για τη δημιουργία του μπαρ από ανακυκλώσιμα υλικά της Ketel One στο World Class στο Βερολίνο, χαρακτηριστικά ανέφερε: «Κατά τη διάρκεια συνεργασιών μου με άλλα brands και εταιρείες, είχα εντυπωσιαστεί με την αλόγιστη σπατάλη υλικών σε οποιαδήποτε διαδικασία παραγωγής. Αυτός ήταν ο λόγος που ήθελα να αναδείξω ότι υπάρχουν εναλλακτικές λύσεις. Το περασμένο έτος αγοράστηκαν περίπου μισό τρισεκατομμύριο πλαστικές φιάλες σε όλο τον κόσμο, και η πλειοψηφία αυτών κατέληξαν να απορριφθούν. Τι θα γινόταν όμως εάν μπορούσαμε όλες αυτές τις πλαστικές φιάλες να τις αξιοποιήσουμε με ένα διαφορετικό τρόπο;»

Κατά τη διάρκεια του επόμενου χρόνου, οι προτάσεις σερβιρίσματος με τις καλύτερες πρώτες ύλες που παρουσιάστηκαν στο μπαρ της Ketel One και προάγουν τη βιωσιμότητα, πρόκειται να αποτελέσουν πηγή έμπνευσης για τους bartenders  σε όλο τον κόσμο.