Γιατί τα περισσότερα φαστ-φουντάδικα έχουν κόκκινο χρώμα;

fast-food-junk-food-mpergker
ΔΕΥΤΕΡΑ, 09 ΔΕΚΕΜΒΡΙΟΥ 2019

Φέρτε στο μυαλό σας γνωστές αλυσίδες εστιατορίων γρήγορου φαγητού και θα διαπιστώσετε ότι το κόκκινο είναι το χρώμα που υπερισχύει. Γιατί, όμως;

Το κόκκινο είναι το χρώμα που οι πιο παρατηρητικοί θα έχετε δει ότι φιγουράρει στα περισσότερα fast food εστιατόρια. Πρωταγωνιστεί στα καταστήματα, στις διαφημίσεις, στις συσκευασίες και δεν είναι τυχαίο που μια λίστα από αλυσίδες γρήγορου φαγητού το χρησιμοποιούν. Ξέρετε γιατί;

Σύμφωνα με έρευνα του Πανεπιστημίου Winnipeg στον Καναδά, οι περισσότεροι άνθρωποι αποφασίζουν για άλλους ανθρώπους και προϊόντα στα 90 πρώτα δευτερόλεπτα από την αρχική τους αλληλεπίδραση, με το 62-90% της κρίσης τους να βασίζεται μόνο στο χρώμα. Γι’ αυτό το λόγο, η επιλογή των σωστών χρωμάτων όταν θέλουμε να προωθήσουμε κάτι είναι άκρως σημαντική, καθώς μπορεί να προσελκύσει ή να διώξει έναν πιθανό πελάτη.

Οι έρευνες δείχνουν ότι το κόκκινο συγκεκριμένα είναι πολύ αποτελεσματικό στο να προσελκύει τον κόσμο, καθώς μας κάνει να σταθούμε και να κοιτάξουμε, με τρόπο παρόμοιο με ένα κόκκινο γρήγορα αυτοκίνητο, που τραβά την προσοχή των αστυνομικών μέσα στην κίνηση.

Εν προκειμένω, όμως, δεν θα σας κόψει κανείς κλήση. Απεναντίας, τα κόκκινα εστιατόρια «ανοίγουν» την όρεξη και πυροδοτούν αισθήματα πείνας, ακόμη κι αν μόλις έχουμε φάει.

Το κόκκινο, επίσης, δίνει μια αίσθηση κυριαρχίας, όπως π.χ. αν σε ένα γάμο κάποιος φορέσει κόκκινο, το σίγουρο είναι ότι θα κερδίσει τα βλέμματα έναντι της νύφης. Το χρώμα αυτό προκαλεί διέγερση, η οποία συνδέεται με αυθορμητισμό, έλλειψη αυτοελέγχου και κίνδυνο να αγοράσουμε και να καταναλώσουμε περισσότερο απ’ όσο χρειαζόμαστε.

Μια άλλη πτυχή του κόκκινου είναι ότι δεν συνδέεται με χαλάρωση, όπως οι πιο ήπιες αποχρώσεις του μπλε, του πράσινου και του μοβ, που σημαίνει ότι σε ένα εστιατόριο που επικρατεί το κόκκινο, έχουμε μικρότερη πιθανότητα να χαλαρώσουμε για πολλή ώρα και μεγαλύτερη να πάρουμε αυτό που θέλουμε και να φύγουμε.

Συχνά συμβαίνει και κάποια fast-food να ενσωματώνουν και λίγο κίτρινο στο κόκκινο στο logo τους, το οποίο φανερώνει ευτυχία και φιλική διάθεση, κάτι που ο επισκέπτης περιμένει από το εστιατόριο. Μπορεί, επίσης, να φέρνει στο μυαλό τη μουστάρδα, η οποία συνδυάζεται με την κέτσαπ και να μεγαλώνει ακόμη περισσότερο την επιθυμία για ένα μπέργκερ –γι’ αυτό άλλωστε ονομάζεται και η θεωρία της κέτσαπ-μουστάρδας.

Όπως καταλαβαίνετε, πολύ συχνά η στάση σας σε ένα μπεργκεράδικο, μπορεί να μην εξαρτάται εξ ολοκλήρου από την επιθυμία σας για γρήγορο φαγητό…