Ποιοι είναι οι στόχοι για το ελληνικό κρασί σε Ελλάδα και εξωτερικό

krasi-ellada
ΠΕΜΠΤΗ, 30 ΙΟΥΝΙΟΥ 2022

Με αφορμή την έναρξη της καμπάνιας ενημέρωσης και ευαισθητοποίησης στο ευρύ κοινό, αλλά και στους επαγγελματίες του χώρου, στα πλαίσια του διετούς προγράμματος «Ενημέρωση στα Κράτη Μέλη για τους Οίνους ΠΟΠ – ΠΓΕ και την λελογισμένη κατανάλωση οίνων με χώρες στόχους Ελλάδα και Γερμανία», η Εθνική Διεπαγγελματική Οργάνωση Αμπέλου και Οίνου, μας ενημέρωσε για τα νέα δεδομένα όσον αφορά το ελληνικό κρασί.

Δυναμική επανεμφάνιση έκανε η Διεπαγγελματική Αμπέλου και Οίνου, η κορυφαία οργάνωση του αμπελοοινικού τομέα, με ένα ιδιαίτερα σημαντικό ευρωπαϊκό πρόγραμμα για την προώθηση των οίνων ΠΟΠ και ΠΓΕ και την λελογισμένη κατανάλωση κι ενώ θέμα ημερών είναι η έγκριση του προγράμματος προβολής και προώθησης για τις τρίτες χώρες.

Στο πρόγραμμα, που αφορά την αγορά Ελλάδας και Γερμανίας, και τις αναμενόμενες θετικές επιδράσεις του στον κλάδο, αναφέρθηκαν αναλυτικά σε συνέντευξη τύπου ο πρόεδρος της ΕΔΟΑΟ κ. Κωνσταντίνος Ευσταθίου, που εξέφρασε παράλληλα τις ευχαριστίες του στο τμήμα Προώθησης και Ανάπτυξης Οίνου του υπουργείου Αγροτικής Ανάπτυξης για την στήριξη που παρείχε, και ο MW και Πρόεδρος του αναγνωρισμένου από το Υπουργείο Παιδείας, εκπαιδευτικού οργανισμού WSPC για την εμπορεία του οίνου και άλλων ποτών κ. Κωνσταντίνος Λαζαράκης.

Όπως σημείωσε ο κ. Ευσταθίου: 

*Το πρόγραμμα είναι διετές, καλύπτεται σχεδόν εξ ολοκλήρου από ευρωπαϊκούς πόρους και απευθύνεται τόσο στο ευρύ κοινό όσο και στους επαγγελματίες του κλάδου (εμπλεκόμενους στην εστίαση, διακίνηση κλπ). 

*Κρίσιμοι στόχοι είναι η ανάδειξη της λελογισμένης κατανάλωσης (wine in moderation) και των αυστηρών ευρωπαϊκών κανόνων που διέπουν την παραγωγή και την εμπορία, όπως επίσης και η περαιτέρω ανάδειξη των γηγενών ποικιλιών με την εκ παραλλήλου καθιέρωση των ελληνικών οίνων ΠΟΠ και ΠΓΕ στον παγκόσμιο οινικό χάρτη .

Ο κ. Λαζαράκης αναφέρθηκε μεταξύ άλλων στην ανάγκη αναβάθμισης της γνώσης των επαγγελματιών του χώρου, σημειώνοντας εμφατικά ότι είναι κρίσιμο να αποκομίζει θετική εικόνα για το ελληνικό κρασί ο μέσος τουρίστας που επισκέπτεται τη χώρα. Επίσης αναφέρθηκε στα σεμινάρια που έχουν ξεκινήσει σε συνεργασία με την ΕΔΟΑΟ για την αναβάθμιση του κλάδου της HORECA.

Σημειώνεται ότι το πρόγραμμα προβλέπει ποικίλες δράσεις, με έμφαση στις ενημερωτικές καμπάνιες στα ΜΜΕ και τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης και στην εκπαίδευση επαγγελματιών.