Οι δημιουργοί των Demetra Pies μιλούν στο clickatlife.gr
Είναι τέσσερις συμφοιτητές από το Μετσόβιο Πολυτεχνείο, που αποφάσισαν να μεταμορφώσουν την οικονομική κρίση σε… ευκαιρία. Δημιούργησαν τις Demetra Pies, ελληνικές κατεψυγμένες πίτες και τις διαθέτουν στην Αμερική. Οι Demetra Pies μίλησαν στο clickatlife.gr -δια στόματος Αλέξανδρου Τούλια- για την επιχειρηματική τους κίνηση, την ελληνική κουζίνα και τα μελλοντικά σχέδιά τους.
Ποιοι «κρύβεστε» πίσω από τις Demetra Pies;
Το Demetra Pies, είναι μία πρωτοβουλία που ξεκίνησε από τέσσερις φίλους (Μπάλλα Γιώργο, Σκαλτσά Γεράσιμο και Δημήτρη και εμένα τον Τούλια Αλέξανδρο). Τέσσερις νέοι που μοιραζόμαστε το πάθος για την περιπέτεια και όπως κάθε επιτυχημένη περιπέτεια, στο τέλος της καταλήγει γύρω από ένα… τραπέζι. Είμαστε καλοφαγάδες και ακόμα περισσότερο όταν έχει να κάνει με παραδοσιακά προϊόντα.
Στο site σας αναφέρεστε στις σπουδές και την μέχρι τώρα επαγγελματική σας σταδιοδρομία ως «παρελθόν». Πώς αποφασίσατε να αλλάξετε ρότα;
Περιπέτεια σημαίνει πρώτα ότι ορίζεις εσύ ποιο μονοπάτι θα ακολουθήσεις και δεύτερον, να είσαι ευέλικτος και ανοιχτός στην προσαρμογή των νέων συνθηκών. Προσωπικά, είμαι υπέρμαχος της εξής άποψης «Τόσο η ακαδημαϊκή, όσο και η επαγγελματική σταδιοδρομία, σου δίνουν εργαλεία για να βγεις και να κυνηγήσεις εμπειρίες, που σε κάνουν να νιώθεις ζωντανός». Στηριζόμενοι σε αυτήν την πεποίθηση, δεν ήταν και τόσο δύσκολη απόφαση…
Ποια είναι τα βασικά προϊόντα της εταιρείας σας;
Ξεκινήσαμε με τυρόπιτα, σπανακοτυρόπιτα και σκέτη σπανακόπιτα, μιας και είναι από τα πιο αντιπροσωπευτικά και παραδοσιακά ελληνικά προϊόντα.
Πώς προέκυψε η συγκεκριμένη ιδέα να εξάγετε ελληνικές πίτες στο εξωτερικό και δη στην Αμερική;

Και οι τέσσερίς μας πάντα θέλαμε να κάνουμε κάτι δικό μας. Σκεφτήκαμε ότι η Ελλάδα έχει να προσφέρει υψηλής ποιότητας τοπικά προϊόντα. Αυτό σε συνδυασμό με την αγάπη μας για τις πίτες (εγώ κατάγομαι και από την Ήπειρο, που φημίζεται για τις πίτες της) άναψε την σπίθα.
Είπαμε να ξεκινήσουμε από τις ΗΠΑ για τον απλό λόγο ότι έχουμε σπουδάσει και εργαστεί εκεί, άρα το περιβάλλον και η κουλτούρα του κόσμου, μάς είναι οικεία πράγματα. Η Σουηδία, για παράδειγμα, είναι δίπλα στην Ελλάδα και πολύ πιο εύκολα θα μεταφέραμε προϊόντα εκεί, αλλά κανείς μας δεν έχει επαφή με τη συγκεκριμένη οικονομία, άρα θα ήταν μεγάλο λάθος να ξεκινούσαμε από μία χώρα που δε θα είχαμε ιδέα πως να προσεγγίσουμε το καταναλωτικό της κοινό. Βέβαια, αυτό δε σημαίνει ότι στα πλάνα μας δεν είναι να επεκταθούμε αργότερα και σε άλλες αγορές.
Πώς «ξετρυπώσατε» την ευκαιρία αυτή και πώς αποφασίσατε το τελικό προϊόν έναντι κάποιου άλλου τοπικού ελληνικού εδέσματος;
Προσωπικά, είμαι τεμπέλης στη μαγειρική. Αυτό σημαίνει ότι προσπαθώ να μειώσω την επαφή μου με την κουζίνα στο ελάχιστο. Άρα όταν θέλω να φάω σπανακόπιτα, πάω και την αγοράζω από το σουπερ μαρκετ. Τόσο οι υπόλοιποι τρεις της ομάδας, όσο κι εγώ, δε μπορούσαμε να βρούμε καλή και γευστική σπανακόπιτα. Έτσι είπαμε «Γιατί όχι; Ας το κάνουμε εμείς»! Οι πίτες είναι μόνο η αρχή. Εννοείται ότι θέλουμε να προσθέσουμε κι άλλα προϊόντα στο «χαρτοφυλάκιο» μας.
Πείτε μου μερικά πράγματα για τη διαδικασία παραγωγής των προϊόντων σας. Τι υλικά χρησιμοποιείτε, πώς παρασκευάζονται τα προϊόντα σας, μιλάμε πραγματικά για χειροποίητο προϊόν;
Η διαδικασία είναι η κλασική, όπως και τα υλικά που χρησιμοποιούνται. Είναι τέσσερα πράγματα, τα οποία όμως δεν διαπραγματευόμαστε. Το πρώτο είναι η χρήση παρθένου ελαιόλαδου, το δεύτερο η χρήση άφθονης αυθεντικής φέτας από την Ελλάδα και λιγότερο κρέμας τυριού, οπωσδήποτε φρέσκο σπανάκι και τέλος, το προϊόν με τα συστατικά του πρέπει να περνάει στο εργοστάσιο μόνο για την κατάψυξή του. Το τελευταίο είναι που μας δίνει προβάδισμα έναντι του ανταγωνισμού, μιας και αυτό είναι το κομμάτι που καθορίζει την φρεσκάδα στη γεύση.
Σε όλη την παραπάνω διαδικασία και παρασκευή καθένας έχει συγκεκριμένο ρόλο. Για παράδειγμα, το μηχάνημα δε μπορεί να αντικαταστήσει το χέρι (εφόσον βέβαια επιθυμείς ποιότητα), αλλά και το χέρι δε μπορεί να αντικαταστήσει το μηχάνημα. Το ένα με το άλλο είναι συνεργάτες και λειτουργούν σε αρμονία.
Μιλήστε μας λίγο για το στρατηγικό σας πλάνο και το βασικό σας στόχο ως εταιρεία και ως επιχειρηματίες πια.

Το στρατηγικό πλάνο βασίζεται στη γέννηση της ιδέας των Demetra Pies, που είναι «Να μάθουμε τον κόσμο να τρώει ελληνικά». Άρα ξεκινάμε από τις ΗΠΑ και στοχεύουμε να επεκταθούμε και σε αγορές της Ευρώπης.
Μιας και είμαστε όμως, στο ξεκίνημα της επιχειρηματικής μας ζωής, το πλάνο είναι ότι επιθυμούμε να χτίσουμε μία εταιρεία, η οποία να είναι συνώνυμο της ποιότητας στα τρόφιμα.
Πώς αισθάνεστε για τη βράβευσή σας στον διαγωνισμό επιχειρηματικότητας «Re-inspire Greece –From the Youth Up»; Τι σηματοδοτεί για εσάς αυτή η αναγνώριση;
Η αλήθεια είναι ότι η βράβευσή μας ήταν μία τεράστια τόνωση ψυχολογίας, που την χρειαζόμασταν εκείνη τη χρονική στιγμή. Έγινε μόλις είχα μετακομίσει στη Νέα Υόρκη για να «κυνηγήσω» πελάτες και όπως είναι φυσικό, οι αβεβαιότητες μόλις μου «χτυπούσαν» την πόρτα.
Δεύτερον, το να βλέπουν έμπειροι άνθρωποι του χώρου, την προσπάθειά σου και να πιστεύουν σε αυτή, σημαίνει ότι «you are good to go», όπως λένε και οι αμερικανοί.
Ποιες αξίες περικλείει το brand «Demetra Pies»;
Σαν εταιρεία έχουμε μία αξία, την οποία ούτε διαπραγματευόμαστε, ούτε και επιθυμούμε να παρακάμψουμε: «Σύναψη μακροχρόνιων σχέσεων συνεργασίας, βασιζόμενες σε αμοιβαίο σεβασμό». Αυτό το παίρνουμε πολύ στα σοβαρά και το τονίζω σε κάθε πελάτη με τον οποίο συναντιέμαι, γιατί κατά το παρελθόν είχε σχηματιστεί ένα πολύ κακό όνομα για τους Έλληνες, μιας και οι περισσότεροι κυνηγούσαν το «άρπα κόλα». Εμείς είμαστε νέοι, άλλα μυαλά και η επιτυχία μας στηρίζεται εξολοκλήρου πάνω στις αξίες μας.
Τι ήταν για εσάς η ελληνική οικονομική ύφεση και πώς καταφέρατε να την μεταμορφώσετε σε επιχειρηματική ευκαιρία;
Όπως έχουν πει πολλοί πριν από μένα «Η κρίση δημιουργεί ευκαιρίες», κάτι το οποίο το καταλαβαίνεις και αρχίζεις να το ενστερνίζεσαι, μόνο αφότου αφήσεις κάτω την εφημερίδα σου, απομονώσεις τη μιζέρια και ξεκινήσεις να κοιτάς λίγο πιο έξω από τη… γειτονιά σου. Γενικά άσε το χαρτί και τους υπολογισμούς και ξεκίνα να πράττεις… Εάν δεν υπήρχε κρίση, το πιθανότερο θα ήταν να είχαμε επαναπαυθεί ακόμα περισσότερο.
Ποια είναι η αντιμετώπιση των ξένων απέναντι στα ελληνικά προϊόντα;

Θα απαντήσω για το αμερικανικό κοινό με το οποίο είμαι πιο κοντά. Γνωρίζουν τα ελληνικά προϊόντα και τα βάζουν πολύ ευχάριστα στο σπίτι τους.
Τέλος, ποια είναι η σχέση σας με την Ελλάδα ως έλληνες του εξωτερικού πια;
Πιστεύουμε στην Ελλάδα και θέλουμε να τη δούμε να προοδεύει. Γι’ αυτό το λόγο, άλλωστε, το προϊόν μας λανσάρεται ως «Φάε ελληνικά... Φάε υγιεινά»!
Πληροφορίες: www.demetrapies.com
Βάλια Κανελλοπούλου
[email protected]







