Κανόνες συμπεριφοράς για… παιδιά σε εστιατόρια
Τα παιδιά τα λατρεύουμε όλοι, είναι αξιαγάπητα και τρελαινόμαστε να ασχολούμαστε με αυτά. Μέχρι τη στιγμή που θα αρχίσουν να γίνονται ενοχλητικά, φωνακλάδικα και κουραστικά. Στα εστιατόρια όμως, πρέπει να τους αναγνωρίζουμε πλήρη δικαιώματα, αλλά και να φροντίζουμε να μην ξεπερνούν τα όρια.
Όλοι έχουμε βρεθεί στη δυσάρεστη και αμήχανη θέση σε κάποιο εστιατόριο, όπου ένα παιδί χαλάει την σχετική ηρεμία και ησυχία με φωνές και αταξίες. Στις περισσότερες περιπτώσεις οι υπόλοιποι πελάτες προσπαθούν να αγνοήσουν τη φασαρία, χωρίς όμως, αυτό να είναι πάντα εφικτό.
Από την μια οι γονείς μπορεί να μην ξέρουν ακριβώς πώς να χειριστούν την κατάσταση, από την άλλη τα «θύματα» των τσιρίδων δεν μπορούν να πάρουν την κατάσταση στα χέρια τους. Για αυτό τον λόγο υπάρχουν εστιατόρια τα οποία θέλοντας να αποφύγουν τέτοιους μπελάδες καταφεύγουν σε ακραίες λύσεις, όπως είναι η απαγόρευση εισόδου σε παιδιά.
Υπάρχουν όμως τακτικές και λύσεις, ώστε να μην περιορίζονται τα εκτός σπιτιού γεύματα μιας οικογένειας σε ταχυφαγεία και ταβέρνες και παράλληλα, να ελαττώνεται το ρίσκο να εκνευρίζονται οι υπόλοιποι πελάτες του μαγαζιού. Το παν είναι να υπάρχει αμοιβαίος σεβασμός μεταξύ των γονέων και των υπόλοιπων πελατών.
Οι γονείς πρέπει να αντιλαμβάνονται και να προλαβαίνουν την ανάρμοστη συμπεριφορά των παιδιών τους και να μην θίγονται όταν τους γίνονται παράπονα και συστάσεις, ενώ από την άλλη, οι υπόλοιποι πελάτες οφείλουν να έχουν υπομονή και να αναγνωρίζουν τις de facto δυσκολίες που έχουν να αντιμετωπίσουν οι γονείς.
Ιδού, μερικές απλές συμβουλές για να αντιμετωπίσετε γρήγορα και αποτελεσματικά την «ενοχλητική» συμπεριφορά των παιδιών σε χώρους μαζικής εστίασης, όπως δημοσιεύθηκαν στο Tastertotsla.com.
Για τους γονείς
-Να είστε ήρεμοι και να διατηρείτε την ψυχραιμία σας. Σίγουρα είναι δύσκολο, αλλά μόνο εάν είστε ήρεμοι θα μπορέσετε να κάνετε κάτι. Οι δίκες σας φωνές και υστερίες απλά θα εντείνουν το πρόβλημα.
-Να είστε ρεαλιστικοί με την συμπεριφορά των παιδιών σας. Μην τα «εξιδανικεύετε», μην νομίζετε ότι μπορείτε να τα πάρετε παντού μαζί σας και πάνω από όλα, μην έχετε την εντύπωση ότι οι υπόλοιποι πελάτες θα βρουν τις τσιριχτές φωνές των παιδιών σας αξιολάτρευτες.
-Προτιμήστε να δειπνήσετε έξω νωρίς. Όσο πιο αργά, τόσο περισσότερος κόσμος θα υπάρχει και τόσο πιο κουρασμένα και επιρρεπή στη μουρμούρα θα είναι τα παιδιά σας.
-Εάν κανονίσετε να φάτε έξω πιο αργά από ότι έχουν συνηθίσει τα παιδιά σας να τρώνε, δώστε τους από πριν ένα μικρό σνακ για να τους «κρατήσει», αποφεύγοντας έτσι τα παράπονα.
-Εάν το παιδί σας παραπονιέται ότι πεινάει, ενημερώστε το προσωπικό έτσι ώστε η παραγγελία του παιδιού σας να έρθει πιο γρήγορα (εάν αυτό είναι δυνατό). Μην έχετε όμως παράλογες απαιτήσεις, αφού το προσωπικό έχει και τους υπόλοιπους πελάτες να εξυπηρετήσει.
-Να είστε έτοιμοι να βγείτε έξω από το εστιατόριο με το παιδί σας μόλις η συμπεριφορά αρχίζει να γίνεται αισθητά ενοχλητική για τους γύρω. Αυτό σημαίνει κλάματα, φωνές και οποιαδήποτε άλλη συμπεριφορά θα μπορούσε να θεωρηθεί ενοχλητική. Εάν πρέπει να γυρίσετε σπίτι, ενημερώστε το προσωπικό του εστιατορίου ώστε να σας φέρουν γρήγορα τον λογαριασμό και να πακετάρουν το φαγητό σας.
-Να είστε προετοιμασμένοι για κάθε ενδεχόμενο. Έχετε πρόχειρα μαζί σας ένα παιδικό βιβλίο, μπογιές ή παιχνίδια για να απασχοληθούν τα παιδιά και να ηρεμήσουν.
-Προσπαθήστε να κατανοήσετε ότι οι υπόλοιποι πελάτες του εστιατορίου θέλουν να χαρούν το γεύμα τους με σχετική ησυχία και ηρεμία. Οπότε εάν σας παραπονεθούν, αποφύγετε τους διαπληκτισμούς και ασχοληθείτε με το παιδί σας. Παράλληλα, σεβαστείτε τους ηλικιακούς περιορισμούς που μπορεί να έχει ένα εστιατόριο. Αυτοί οι περιορισμοί δεν εφαρμόζονται επειδή οι ιδιοκτήτες του μαγαζιού μισούν τα παιδιά, αλλά γιατί θέλουν να διασφαλίσουν την ευχάριστη εμπειρία των πελατών τους και την ομαλή λειτουργία της επιχείρησής τους.
Για τους υπόλοιπους πελάτες
-Το κλισέ ότι τα παιδιά είναι άνθρωποι ισχύει. Η «κακή» συμπεριφορά και έλλειψη σεβασμού δεν είναι προτέρημα μόνο των παιδιών άλλωστε, αφού και οι ενήλικες μπορεί να έχουν εξίσου προβληματική συμπεριφορά (τσιγάρο, κινητά, διαπληκτισμοί, δυνατές φωνές, κτλ).
-Μην ξεχνάτε ότι και εσείς ήσασταν κάποτε παιδί και (πολύ πιθανόν) να είχατε κάνει αντίστοιχες φασαρίες.
-Εάν θεωρείτε ότι η συμπεριφορά των παιδιών γίνεται ενοχλητική, ενημερώστε τους γονείς με ευγενικό τρόπο. Είναι σημαντικό να τονίσετε την κοινή λογική και απαίτηση για σχετική ηρεμία και σχετική ησυχία, αποφεύγοντας αναφορές σε «σωστή διαπαιδαγώγηση».
-Το πιθανότερο είναι να μην ξέρετε τις συνθήκες κάτω από τις οποίες ξεκίνησε η κακή συμπεριφορά των παιδιών, οπότε μην τα χρεώνετε όλα στους γονείς.
-Όσο αυτονόητο και να είναι, μην ξεχνάτε ότι οι περισσότεροι γονείς, αν όχι όλοι, θέλουν να δώσουν άμεση λύση στο πρόβλημα και θέλουν να χαρούν το γεύμα τους με σχετική ησυχία και ηρεμία, όπως ακριβώς και εσείς. Η πιθανή παρέμβασή σας όχι μόνο δεν θα επισπεύσει την εκτόνωση της κατάστασης, αλλά μπορεί να προκαλέσει περισσότερα προβλήματα.
-Ξεχάστε την ιδέα ότι τα παιδιά οφείλουν να συμπεριφέρονται σαν «μικροί ενήλικες». Δεν είναι ενήλικες. Αποδεχτείτε τα όπως είναι και κατανοήστε ότι λίγη φασαρία δεν θα καταστρέψει την ημέρα σας.
-Εάν διαπιστώσετε ότι κάποια παιδιά έχουν καλή συμπεριφορά, κάντε τους ένα κομπλιμέντο. Τόσο τα παιδιά όσο και οι γονείς μπορεί να το εκτιμήσουν.







