Πλήγμα για τα Ben & Jerry's

pligma-gia-ta-ben-kai-Jerrys-Jerrys

ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ, 15 ΟΚΤΩΒΡΙΟΥ 2010

Η προσεκτικά διαμορφωμένη και κοινωνικά ευσυνείδητη εικόνα των διάσημων παγωτών Ben & Jerry's υπέστη πλήγμα καθώς αναγκάστηκε να αφαιρέσει από τα προϊόντα της και την καμπάνια της το χαρακτηριστικό «φυσικό».

Η προσεκτικά διαμορφωμένη και κοινωνικά ευσυνείδητη εικόνα των διάσημων παγωτών Ben & Jerry's υπέστη πλήγμα καθώς αναγκάστηκε να αφαιρέσει από τα προϊόντα της και την καμπάνια της το χαρακτηριστικό «φυσικό», σύμφωνα με πληροφορίες της Guardian. Η απόφαση ακολούθησε τις πιεστικές ερωτήσεις σχετικά με τη φύση των συστατικών των παγωτών της εταιρείας όπως το υδρογονωμένο σογιέλαιο.

Η εταιρεία Ben & Jerry's ιδρύθηκε από δύο συμφοιτητές οι οποίοι άνοιξαν ένα παγωτατζίδικο σε ένα εγκαταλελειμμένο βενζινάδικο, το 1978 και από το 2000, ανήκε στη βρετανο-ολλανδική εταιρεία Unilever. Έκτοτε απέκτησε μεγάλη φήμη και από τις δύο πλευρές του Ατλαντικού ενώ οι ιδρυτές της έγιναν γνωστοί για τις ακτιβιστικές πράξεις τους ενάντια στην υπερθέρμανση του πλανήτη και τη φτώχεια.

Η φιλοσοφία της εταιρείας Ben & Jerry's είναι η δημιουργία άριστης ποιότητας, φυσικού παγωτού και η παροχή απόλαυσης, πάντα με τρόπους που σέβονται το περιβάλλον.

Όμως, η εταιρεία εκτέθηκε από το Κέντρο Επιστημών Δημόσιου Ενδιαφέροντος (CSPI) της Ουάσιγκτον, το οποίο ασχολήθηκε με συστατικά των παγωτών της εταιρείας, όπως το αλκοολικό κακάο και το σιρόπι καλαμποκιού μαζί με το υδρογονωμένο σογιέλαιο.

Η ερευνητική ομάδα αποκάλυψε ότι τα συστατικά αυτά είτε ήταν χημικά επεξεργασμένα είτε δεν υπήρχαν καν στη Φύση και διατύπωσε την άποψη ότι «Το να αποκαλείς αφύσικα προϊόντα, «φυσικά» είναι λάθος και παραπλανητικό».

Η εταιρεία εν τέλει, δέχτηκε να αποσύρει τον όρο «φυσικά» από τον χαρακτηρισμό των προϊόντων της. Σε επιστολή στο ερευνητικό κέντρο CSPI, η εταιρεία παγωτών αναφέρει ότι παρά το γεγονός ότι πολλοί λογικοί καταναλωτές θα συνεχίσουν να θεωρούν τα προϊόντα της εταιρείας φυσικά, η εταιρεία δεν θα δεχτεί άλλες ερωτήσεις αυτής της φύσεως.

«Αποφασίσαμε να αφαιρέσουμε αυτές τις λέξεις και να εστιαστούμε περισσότερο σε άλλες βασικές φιλοσοφίες μας», αναφέρει η εταιρεία, επιδιώκοντας να προβάλλει τη χρήση προϊόντων νόμιμου εμπορίου, αυγών και γάλακτος από οικογενειακές φάρμες χωρίς ορμόνες.