H...Μαύρη Οδύσσεια στο δρόμο για τη Νέα Υόρκη
Ο Οδυσσέας αφήνει την Κίρκη
Η έκθεση «A Black Odyssey» του Romare Bearden, δωρεά του Ιδρύματος «Σταύρος Νιάρχος», που φιλοξενείται στο Μουσείο Αμερικανικής Τέχνης Reynolda House, στο Winston-Salem της Βόρεια Καρολίνα, έχει βάλει πλώρη για τον τελικό της προορισμό, τη Νέα Υόρκη.
Κίρκη
Το 1977, ο Romare Bearden (1911-1988), ένας από τους πιο δυναμικούς και πρωτότυπους καλλιτέχνες του 20ου αιώνα, δημιούργησε μία σειρά από κολάζ και υδατογραφίες, βασισμένη στην Οδύσσεια του Ομήρου.
Πλούσια σε συμβολικό και αλληγορικό περιεχόμενο, η «Σειρά Οδυσσέας» (Odysseus Series) δημιούργησε μία καλλιτεχνική γέφυρα ανάμεσα στην κλασική μυθολογία και την Αφρο-Αμερικανική κουλτούρα.
Τα έργα εξέφραζαν μία αίσθηση διαχρονικότητας και την καθολικότητα της ανθρώπινης κατάστασης. Παρουσιάστηκαν ωστόσο, μόνο για δύο μήνες στην πόλη της Νέας Υόρκης, πριν διασκορπιστούν σε ιδιωτικές συλλογές και δημόσια μουσεία τέχνης. Η παρούσα έκθεση αποτελεί την πρώτη παρουσίαση του συνόλου των έργων εκτός της πόλης της Νέας Υόρκης.
Η έκθεση «Romare Bearden: A Black Odyssey», η οποία διοργανώνεται από την Υπηρεσία Περιοδευουσών Εκθέσεων του Ιδρύματος Smithsonian (Smithsonian Institution Travelling Exhibit Service, SITES), σε συνεργασία με το Romare Bearden Foundation and Estate και τη Γκαλερί DC Moore, καθώς και τα εκπαιδευτικά μέσα που σχετίζονται με αυτήν, υλοποιούνται με δωρεά του Ιδρύματος «Σταύρος Νιάρχος».
Υπό την καλλιτεχνική διεύθυνση του διακεκριμένου μελετητή αγγλικής φιλολογίας και τζαζ Robert G. O’Meally, Zora Neale Hurston, καθηγητή Αγγλικών και Συγκριτικής Λογοτεχνίας καθώς και ιδρυτή και πρώην διευθυντή του Κέντρου Μελετών της Τζαζ στο Πανεπιστήμιο Columbia, η έκθεση του ιδρύματος Smithsonian παρουσιάζει περίπου 55 έργα, στα οποία περιλαμβάνονται κολάζ, υδατογραφίες και γραμμικά σχέδια, καθώς και άλλες συνθέσεις που σχετίζονται με το ενδιαφέρον του Bearden για θέματα που σχετίζονται με την κλασική αρχαιότητα.
Στο site www.sites.si.edu υπάρχουν αναλυτικές περιγραφές των εκθέσεων και το πρόγραμμα των περιοδειών της έκθεσης.







