H ηλεκτρονική μουσική συναντά την ψηφιακή τέχνη στο Μέγαρο
O Ιάπωνας Ryoji Ikeda
Ένα διεθνές φεστιβάλ-σημείο συνάντησης των νέων τάσεων στην καλλιτεχνική έκφραση, φιλοξενείται στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών στις 8 και 9 Φεβρουαρίου.
H ηλεκτρονική μουσική συναντά την ψηφιακή τέχνη και τα οπτικοακουστικά μέσα σε πολλαπλές εκδηλώσεις στο Μέγαρο, στο πλαίσιο του Hertz Festival.
Το Hertz Festival είναι μια πρωτοποριακή οπτικοακουστική πλατφόρμα έκφρασης που συνδυάζει τις νέες τεχνολογίες με τις ψηφιακές τέχνες και αποτελεί μια δυναμική αρένα δημιουργικής δραστηριότητας στον τομέα της χρήσης νέων μέσων και τεχνολογιών στη μουσική. Στόχος του είναι η προβολή και διάδοση των τελευταίων τάσεων και νεωτερισμών στο χώρο του ήχου και των ψηφιακών τεχνών.
Το φετινό φεστιβάλ διευρύνει τη θεματική του, προτείνοντας στο κοινό οπτικοακουστικές παραστάσεις, εγκαταστάσεις (installations), προβολές και projects εξωτερικών χώρων. Τα έργα αυτά έχουν κατασκευαστεί και παρουσιάζονται από κορυφαίες προσωπικότητες στο πεδίο της εξερεύνησης, χρήσης και εφαρμογής των νέων μέσων από τη Γαλλία, Γερμανία, Δανία, Ιαπωνία, Ισπανία, Νορβηγία, Φινλανδία, αλλά και από την Ελλάδα. Καλλιτεχνικός διευθυντής του Hertz Festival είναι ο Θανάσης Καπρούλιας (Novi_sad).
Την πρώτη ημέρα (Παρασκευή 8 Φεβρουαρίου) η Αίθουσα Banquet θα υποδεχθεί τέσσερις live performances: η πρώτη τιτλοφορείται «Sirens» και συμπράττουν ο Έλληνας Novi_sad (Θανάσης Καπρούλιας) και ο Ιάπωνας Ryoichi Kurokawa [Ρυοΐτσι Κουροκάουα], που υπογράφουν μια υπερβατική ηχητική και οπτική μετάφραση της οικονομικής κρίσης. Ακολουθεί ο Νορβηγός Biosphere (Geir Jenssen/Γκιρ Γένσεν), που κατασκευάζει αρκτικά ambient ηχοτοπία, αναδεικνύοντας τις εικονοκλαστικές πτυχές της μουσικής. Σειρά έχει ο Ιάπωνας Ryoji Ikeda (Ρυότζι Ικέντα) με την οπτικοακουστική live performance «Test pattern», o οποίος χρησιμοποιεί και εφαρμόζει την αισθητική των μαθηματικών στα ψηφιακά έργα του. Ο επίλογος ανήκει στον Γερμανό Byetone (Olaf Bender/Όλαφ Μπέντερ) και στo οπτικοακουστικό live set «Symeta», που όπως τα περισσότερα audiovisual performances του Μπέντερ, πυροδοτούν τη φυσική ώθηση για χορό.
O Έλληνας Novi_sad (Θανάσης Καπρούλιας)
Τη δεύτερη ημέρα (Σάββατο 9 Φεβρουαρίου), οι οπτικοακουστικές παραστάσεις στην Αίθουσα Banquet ξεκινούν με τον Γερμανό Τhomas Köner (Τόμας Κένερ), που μέσα από το οπτικοακουστικό live «Novaya zemlya», εξερευνά τις ακουστικές και οπτικές αποχρώσεις των μεταφυσικών τοπίων. Ακολουθεί, ο Φινλανδός Mika Vainio (Mίκα Βάινιο), ο επιλεγόμενος «μονάρχης του αποδομημένου post-technoid ήχου» και στη συνέχεια, ο Νορβηγός Helge Sten (Χέλγκε Στεν), o oποίος θα παρουσιάσει το θρυλικό dark ambient project «Deathprod». Οι ζωντανές εμφανίσεις της δεύτερης ημέρας θα κλείσουν με το audiovisual live set «univrs/uniscope version» του Alva Noto (Άλβα Νότο), κατά κόσμον Carsten Nikolai (Kάρστεν Νικολάι). O Γερμανός δημιουργός είναι designer οπτικοακουστικών συνθέσεων και χρησιμοποιεί την ψηφιακή τεχνολογία ως υβριδικό εργαλείο.
Παράλληλα και τις δύο ημέρες, η Γερμανίδα Christina Kubisch (Kριστίνα Κούμπις) θα παρουσιάσει στο κοινό δύο δουλειές της: το project εξωτερικού χώρου «Electrical Walks», μια διαδρομή στην πόλη με οδηγό ασύρματα ακουστικά που λαμβάνουν ηλεκτρομαγνητικά σήματα και την εγκατάσταση «Five Electromagnetic Grids». Επίσης και τις δύο ημέρες, είναι προγραμματισμένη η παρουσίαση της εγκατάστασης με ήχο και φως σε surround περιβάλλον «Minus 60°» του Γερμανού Karl Kliem (Καρλ Κλημ).
Την Παρασκευή 8 Φεβρουαρίου θα προβληθεί η δημιουργία «Tundra» του Ισπανού Carlos Casas (Κάρλος Κάσας), η οποία όπως άλλωστε υπαινίσσεται και ο τίτλος της, έχει θέμα τη ζωή μιας ταξιαρχίας βουκόλων και ταράνδων στην Βορειοανατολική Σιβηρία.
O Φινλανδός Mika Vainio
Το Σάββατο 9 Φεβρουαρίου, θα φιλοξενηθεί η οπτικοακουστική εγκατάσταση «Aion» με υλικό που καταγράφηκε και ηχογραφήθηκε σε εγκαταλελειμμένους χώρους στο Τσέρνομπιλ, του Δανού Jacob Kirkegaard (Γιάκομπ Κίρκεγκααρντ) και τέλος, και τις δύο ημέρες, οι Γάλλοι Art of Failure παρουσιάζουν τη γραφική αναπαράσταση «Ιnternet encephalography», που απεικονίζει τη διαδικτυακή δραστηριότητα σε πραγματικό χρόνο, με λήψη στοιχείων από 193 χώρες-μέλη των Ηνωμένων Εθνών.
Το φεστιβάλ πραγματοποιείται σε συνεργασία με το Ινστιτούτο Goethe, το Nordic Culture Point και τη Νορβηγική Πρεσβεία Αθηνών.
Πληροφορίες: Μέγαρο Μουσικής, Βασ. Σοφίας και Κόκκαλη, 210 7282333, www.hertzfestival.com , Παρασκευή 8 και Σάββατο 9 Φεβρουαρίου, στις 8, 9, 10 και 11 μ.μ., είσοδος 15€ και 25€ (διήμερο).







