Δισκοκριτική: «Modern Vampires of the City» Vampire Weekend

diskokritiki-modern-vampires-of-the-city-vampire-weekend

ΔΕΥΤΕΡΑ, 02 ΣΕΠΤΕΜΒΡΙΟΥ 2013

Το συγκρότημα των νεοϋορκέζων, Vampire Weekend, επιστρέφει στα δισκογραφικά δρώμενα, έπειτα από τρία χρόνια μουσικών αναζητήσεων, με νέα στούντιο δουλειά, η οποία τιτλοφορείται «Modern Vampires of the City» και ως στόχο της έχει την διεύρυνση των ηχητικών ορίων της μπάντας.

Το τετραμελές συγκρότημα από το Brooklyn, στην προσπάθειά του να αποδεσμευτεί από τον ήχο των δύο πρώτων του άλμπουμ, επέλεξε να συνεργαστεί για πρώτη φορά με τον παραγωγό Ariel Rechtshaid (Glasser, Usher, We are Scientists). Προϊόν της συνεργασία αυτής είναι ένας πειραματικός δίσκος, με ιδιαίτερο ενδιαφέρον και ανανεωμένο ήχο, ο οποίος κινείται στα όρια του εναλλακτικού.

Η συνέχεια του άλμπουμ «Contra», το οποίο με την κυκλοφορία του το 2010 στρογγυλοκάθισε κατευθείαν στην πρώτη θέση του Billboard 200 των Ηνωμένων Πολιτειών, η παρέα από το Brooklyn επιστρέφει για να ζήσει τη νέα της μουσική περιπέτεια, αφού στο χρονικό διάστημα που μεσολάβησε, τα μέλη της μπάντας ακολούθησαν - ο καθένας ξεχωριστά - την δική τους προσωπική μουσική πορεία.

Στο εξώφυλλο του δίσκου απεικονίζεται η Νέα Υόρκη του 1966, σε μία φωτογραφία του Neal Boenzi που τραβήχτηκε μία ημέρα όπου η ατμοσφαιρική ρύπανση ήταν τόσο έντονη που επέφερε το θάνατο σε τουλάχιστον 169 ανθρώπους.

Την ακρόαση του άλμπουμ ανοίγουν οι αργές χαλαρές μελωδίες του «Obvious Bicycle» ενώ η ρυθμική pop σύνθεση «Unbelievers», της οποίας το άκουσμα θυμίζει αρκετά το «A-punk», περιέχει πλήκτρα, πνευστά και φωνητικά που ανεβάζουν τους τόνους δημιουργώντας χαρούμενη διάθεση.

«Ο νέος δίσκος θα κινείται στον χαρακτηριστικό ήχο των Vampire Weekend αλλά θα υπάρξουν σίγουρα και διάφορες καινοτομίες» είχε δηλώσει ο frontman Ezra Koenig, και η τετράλεπτη μπαλάντα με τίτλο «Step» επιβεβαιώνει τα λεγόμενά του.

Ακολουθεί το «Diane Young», το οποίο εμφανίστηκε ως lead single από το τρίτο άλμπουμ της μπάντας, ενώ έφτασε στο Νο. 1 του Billboard 200, με τις πωλήσεις της πρώτης εβδομάδας να ξεπερνούν τις 134.000. Το video clip του τραγουδιού, σε σκηνοθεσία του Primo Kahn, προκάλεσε αντιδράσεις αφού οι Weekend επέλεξαν στο θέμα τους να παρουσιάσουν με εναλλακτική εκδοχή του «Μυστικού Δείπνου», του πασίγνωστου πίνακα του Da Vinci.

Το μελωδικό «Don't Lie» μάς περνάει στους όμορφους στίχους και τη γλυκιά μελωδία του λυρικού «Hannah Hunt», ενώ ακολουθεί το χαρούμενο και γεμάτο ενέργεια «Everlasting Arms». «Finger Back», «Worship You», «Ya Hey» και «Hudson» αποκαλύπτουν χαριτωμένες συνθέσεις που φανερώνουν ότι έχουν ιδιαίτερα δουλευτεί, ενώ αποπνέουν μια πειραματική διάθεση αναζήτησης νέων μουσικών μονοπατιών. Όμορφα πλήκτρα στο «Young Lion» ρίχνουν την αυλαία μιας ακρόασης, η οποία τραβά την προσοχή και δημιουργεί προσδοκίες.

Στο «Modern Vampires of the City», τα φωνητικά και η μουσική αλληλεπιδρούν μεταξύ τους σε μια αβίαστη ροή με αποτέλεσμα να υπάρχει στα τραγούδια περισσότερος αέρας, αυθορμητισμός καθώς και δυναμική. Το στιλ του ήχου της μπάντας παραμένει πολυεθνικό και είναι εφάμιλλο του μπερδέματος των διαφορετικών κουλτούρων που επικρατούν στον τόπο καταγωγής των μελών της, την Νέα Υόρκη.

Καλλιτέχνης: Vampire Weekend

Album: «Modern Vampires of the City»

Record Label: XL Recordings

Γιώργος Σ. Κουλουβάρης