Δύο καλλιτέχνες «στο φως της Ύδρας»
To κοινό δημιουργικό ταξίδι των εικαστικών Ιωάννη Καρδαμάτη και Timothy Hennessy, εξερευνά για πρώτη φορά η έκθεση με τίτλο «Στο φως της Ύδρας», που φιλοξενείται στο Ίδρυμα Εικαστικών Τεχνών και Μουσικής Β. & Μ. Θεοχαράκη, από τις 16 Σεπτεμβρίου.
To κοινό δημιουργικό ταξίδι των εικαστικών Ιωάννη Καρδαμάτη και Timothy Hennessy, εξερευνά για πρώτη φορά η έκθεση με τίτλο «Στο φως της Ύδρας», που φιλοξενείται στο Ίδρυμα Εικαστικών Τεχνών και Μουσικής Β. & Μ. Θεοχαράκη, από τις 16 Σεπτεμβρίου.
Μέσα από 60 περίπου έργα αναδεικνύεται η μακρόχρονη φιλία των δύο δημιουργών αλλά και οι επιρροές από το εκάστοτε βίωμα του υδραϊκού τοπίου.
Με διαφορετικά γνωρίσματα και ετερόκλητη αισθητική παιδεία, οι δύο καλλιτέχνες επέλεξαν την Ύδρα ως κοινό τόπο για τη δημιουργική τους εξέλιξη. Κοινά σημεία στο έργο τους αποτελούν οι ανατολικές επιρροές, το Βυζάντιο και ένας ξεχωριστός θαυμασμός για το κλασικό ιδεώδες της αρχαίας Ελλάδας.
Βιογραφικά στοιχεία
O Hennessy (San Francisco 1925 - ) γεννήθηκε στις Ηνωμένες Πολιτείες της Αμερικής και σπούδασε στο Παρίσι και στη Σχολή Καλών Τεχνών της Φλωρεντίας. Το έργο του χαρακτηρίζεται από ποικιλομορφία έκφρασης και περιλαμβάνει γλυπτά, έργα ζωγραφικής, αντικείμενα και κοστούμια για happenings.
Η δουλειά του Hennessy αφομοιώνει τα φορμαλιστικά στοιχεία των μοντερνιστών της εποχής του, ωστόσο διαφοροποιείται μέσω της πληθωρικής επανάληψης ανατολικών και μεσαιωνικών μοτίβων. Ζωγραφίζει κατά κανόνα σε ατελάρωτους καμβάδες ή υφάσματα που ράβει μόνος του. Αφήνει το μοτίβο να αιωρείται στο χώρο εκμεταλλευόμενος και τις δυο επιφάνειες του έργου, σαν δύο έργα σε ένα ή σαν ένα παιχνίδι για την ανθρώπινη μνήμη, που τείνει να εξομοιώνει και να διαγράφει επαναλαμβανόμενες φόρμες.
Aλλωστε, η ιδέα ενός πίνακα που στέκεται γλυπτικά στο χώρο εξερευνώντας τη σχέση μεταξύ του έργου και του χώρου που το περιβάλλει, ήταν καίρια θέματα της εποχής και του κύκλου του Hennessy.
Ο Καρδαμάτης (Βερολίνο 1915 - Αβινιόν 2009) γεννήθηκε στη Γερμανία και μεγάλωσε στην Ελλάδα και την Αυστραλία. Καταγόταν από εύπορη οικογένεια, η οποία του χάρισε βαθιά κουλτούρα. Η ζωγραφική του εντάσσεται στο πλαίσιο της ανθρωπομορφικής παράδοσης των μεγάλων αναγεννησιακών ζωγράφων, από το οποίο απελευθερώνεται στις επίχρυσες γλυπτές δημιουργίες του.
Το σπίτι τους στην Ύδρα μεταμορφώθηκε σε μια πλατφόρμα σκέψης και δημιουργίας όπου η χαρακτηριστική τεχνοτροπία του Hennessy είχε καταλάβει κάθε επιφάνεια του αρχοντικού, αποκαλύπτοντας την πεποίθηση του σε μια τέχνη, που ομορφαίνει την καθημερινότητα και παραβαίνει ελιτίστικες νόρμες.
Στα δάπεδα του σπιτιού ενσωματώθηκαν σελίδες με κείμενα του Πλάτωνα και του Προυστ. Η σημειολογία της πράξης αυτής είναι ταυτόσημη με τη χρήση κειμένων, υπό μορφή κολάζ, στην ατομική δουλειά του Hennessy.
Οι δύο άνδρες σε πολλά έργα τους είχαν δουλέψει μαζί διαδοχικά: ο Καρδαμάτης στις φιγούρες, ο Hennessy στα υφάσματα, ο Καρδαμάτης προσθέτοντας χρυσό στα τελειωμένα έργα του Hennessy.
Έργα τους έχουν εκτεθεί μεταξύ άλλων, στις γκαλερί του Αλέξανδρου Ιόλα, του Carlo Cardazzo και της Peggy Guggenheim.
Πληροφορίες: Ίδρυμα Εικαστικών Τεχνών και Μουσικής Β. & Μ. Θεοχαράκη, Βασιλίσσης Σοφίας 9 & Μέρλιν 1, Αθήνα, 210-3611206, www.thf.gr . Διάρκεια μέχρι 15 Σεπτεμβρίου. Τιμές εισιτηρίων 6 ευρώ, 3 ευρώ (μειωμένο).







