Τα ψυχολογικά γρανάζια της οικογένειας
«Ποιος εκπαιδεύει συναισθηματικά ποιον»: ο παιγνιώδης τίτλος του βιβλίου του Τρύφωνα Ζαχαριάδη, αποκαλύπτει και το περιεχόμενό του. Οι δυναμικές της οικογένειας σε ψυχολογικό επίπεδο βρίσκονται στο επίκεντρο της ενδιαφέρουσας αυτής μελέτης.
Η οικογένεια μπαίνει στο μικροσκόπιο της ψυχανάλυσης: ο Τρύφων Ζαχαριάδης επισημαίνει τις αλληλεπιδράσεις ανάμεσα στους γονείς και τα παιδιά, υποστηρίζοντας την επιχειρηματολογία του με κλινικά παραδείγματα. Το βιβλίο του δεν απευθύνεται μόνο στους ειδικούς αλλά φιλοδοξεί να προσελκύσει το ευρύτερο αναγνωστικό κοινό, καθώς ο επιστημονικός λόγος εναλλάσσεται σε πολλά σημεία με τη βιωματική και εύληπτη γραφή.
Η έκδοση μπορεί να λειτουργήσει «προπαρασκευαστικά» για όσους ετοιμάζονται να γίνουν γονείς, εφόσον σε ξεχωριστά κεφάλαια αναλύεται η συναισθηματική εκπαίδευση από την βρεφική περίοδο και πώς αυτή αντανακλάται στη μετέπειτα πορεία του ατόμου.
Ο συγγραφέας σηκώνει την αυλαία του οικογενειακού παρελθόντος για να επισημάνει τις όποιες επιρροές στην εργασιακή και προσωπική ζωή των ενηλίκων. Απώτερος στόχος, μετά τη συνειδητοποίηση, είναι φυσικά η αλλαγή.
Η έκδοση προλογίζεται από τον γνωστό ψυχαναλυτή Ματθαίο Γιωσαφάτ: «είναι ένα βιβλίο για τον καλλιεργημένο αναγνώστη. Νομίζω όμως ότι και οι ειδικοί παιδοψυχίατροι, ψυχίατροι, ψυχολόγοι και δάσκαλοι και γενικότερα όσοι ασχολούνται επαγγελματικά με τα παιδιά θα βρουν πολλά στοιχεία που θα τους βοηθήσουν στη δουλειά τους. Και πιο πολύ θα μας βοηθήσει όλους, ως άτομα και ως γονείς, να καταλάβουμε τη δική μας πορεία στη ζωή καθώς και αυτή των παιδιών μας», σημειώνει ο ίδιος.
Λίγα λόγια για τον Τρύφωνα Ζαχαριάδη
Παρακολούθησε ζωγραφική στην Ακαδημία Καλών Τεχνών της Μπολόνια και σπούδασε Δημόσιο Δίκαιο και πολιτικές επιστήμες στη Νομική Σχολή του Πανεπιστημίου Αθηνών. Εργάζεται, μετά από πλήρη εκπαίδευση, ως ψυχαναλυτικός θεραπευτής, ιδιαίτερα με ομάδες, ζευγάρια και οικογένειες.
Είναι διδάσκων και εκπαιδευτής αναλυτής στην Ελληνική Εταιρεία Ομαδικής Ανάλυσης και Οικογενειακής θεραπείας. Είναι μέλος της International Association for Group Psychotherapy and Group Processes και του Ερευνητικού και Ακαδημαϊκού Ινστιτούτου Αθηνών. Από το 1992 έως σήμερα είναι Διευθυντής του Ινστιτούτου Σύγχρονης Παιδαγωγικής. Με την ιδιότητα του Διδάσκοντα, του Εκπαιδευτή-Αναλυτή ή του εμπειρογνώμονα στον τομέα των Ανθρώπινων Σχέσεων, έχει συνεργαστεί με την Πανεπιστημιακή κλινική του Αιγινήτειου νοσοκομείου, με το Τμήμα Φιλοσοφίας Παιδαγωγικής και Ψυχολογίας του Πανεπιστημίου Αθηνών, με το μεταπτυχιακό πρόγραμμα σπουδών συστηματικής Θεολογίας του Πανεπιστημίου Αθηνών, με το Παιδαγωγικό Ινστιτούτο, καθώς και με φορείς ΚΕΘΕΑ, ΕΛΚΕΠΑ, Εθνικό Οργανισμό Πρόνοιας κ.ά.
Υπήρξε επιστημονικός συνεργάτης στο Κέντρο Μελετών Τεκμηρίωσης και Εκπαίδευσης (ΚΕΜΕΤΕ) σε θέματα Εργασιακών Σχέσεων-Ανθρώπινων Σχέσεων. Δίδαξε Κοινωνιολογία, Εργατικό Δίκαιο και Λογοτεχνία σε ιδιωτικές σχολές. Έχουν εκδοθεί βιβλία του πεζογραφίας και ποίησης.
Πληροφορίες: «Ποιος εκπαιδεύει συναισθηματικά ποιον», του Τρύφωνα Ζαχαριάδη, εκδ. Τόπος.







