Ευρώπη: κρίση ή δύση;

europi-krisi-i-dusi-dusi

ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ, 08 ΙΟΥΝΙΟΥ 2012

Δύο κατασκευές σύγχρονων καλλιτεχνών από τη Συλλογή Δ. Δασκαλόπουλου -oι «Καρποί της Εργασίας» της Νατάσα Σαντρ Χαγκιγκιάν και το «Μηχάνημα που Καταστρέφει Πιστωτικές Κάρτες» του Μάικλ Λάντυ- θα εκτίθενται, υπό το γενικό τίτλο «Ευρώπη — κρίση ή δύση», στους χώρους της Πειραιώς 260 (Α) στη διάρκεια των εκδηλώσεων του Φεστιβάλ Αθηνών, από τις 8 Ιουνίου.

Ο Μάικλ Λάντυ είναι ένας από τους πιο διάσημους Άγγλους καλλιτέχνες, ισόβιο μέλος της Royal Academy of Arts. Με την εγκατάστασή του «Μηχάνημα που καταστρέφει πιστωτικές κάρτες» (2010), που παρουσιάζει στο πλαίσιο του Φεστιβάλ Αθηνών, μας καλεί να καταστρέψουμε την εν ισχεί πιστωτική μας κάρτα, ένα από τα αντικείμενα που μας προσδιορίζουν σήμερα και σε αντάλλαγμα μας προσφέρει ένα υπογεγραμμένο από τον ίδιο έργο, που δημιουργείται επί τόπου.

Το «Μηχάνημα που καταστρέφει Πιστωτικές Κάρτες» αποτελείται από γρανάζια, μηχανικά εξαρτήματα, τροχαλίες, σκουπίδια, έναν θρυμματιστή ξύλου και ένα περιστρεφόμενο χέρι που μπορεί να σχεδιάζει έργα αφηρημένης τέχνης. Η τέχνη κοροϊδεύει και προκαλεί ταυτόχρονα τον άνθρωπο των σύγχρονων κοινωνιών μας, για τον οποίο η πιστωτική κάρτα είναι –μαζί– ταυτότητα και νόημα ζωής!

Από την άλλη, το έργο της Νατάσα Σαντρ Χαγκιγκιάν «Οι Καρποί της Εργασίας» (2008), είναι ένα εξαιρετικά επίκαιρο σχόλιο για την Ευρωπαϊκή Ένωση και τον κεντρικό ρόλο που δίνει στην Ευρωπαϊκή Κεντρική Τράπεζα. Η εγκατάσταση που παρουσιάζει, διαιρείται σε δύο χώρους που οριοθετούνται από ένα τζαμένιο χώρισμα.

Στον ένα χώρο που είναι προσβάσιμος στους θεατές, βρίσκεται μια σόμπα πολυκαυσίμου, που καίει μια στοίβα περίπου 400 κύβων πολτοποιημένων χαρτονομισμάτων ευρώ, που αποσύρονται από τις κεντρικές τράπεζες όταν παλιώσουν. Το μπουρί της σόμπας καταλήγει στον πίσω χώρο μέσα από μια τρύπα στο τζάμι. Εκεί εκτοξεύει υπό τους ήχους techno μουσικής ένα σύννεφο από πλαστικά πράσινα μήλα made in China, τα οποία φωτίζονται από μπλε και κίτρινους προβολείς –τα χρώματα της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Στο μπροστινό χώρο ακούγεται ο υπόκωφος βόμβος του μπάσου, που ηχεί σαν προειδοποίηση, σαν τις καρδιές των Ευρωπαίων πολιτών που αγωνιούν για το τι θα καταφέρουν τελικά να διατηρήσουν…

Πληροφορίες: Πειραιώς 260, Κτήριο Α, διάρκεια μέχρι τις 18 Ιουλίου, η έκθεση είναι ανοικτή για το κοινό καθημερινά 19:00 – 23:00, είσοδος ελεύθερη. Η έκθεση θα παραμένει κλειστή τις ημέρες και τις ώρες των παραστάσεων του Δημήτρη Παπαϊωάννου (23-26 & 30 Ιουνίου, 1 ως 3 Ιουλίου).