Πότε η βιταμίνη Ε μπορεί να μας κάνει κακό;

bitamini-e
ΤΕΤΑΡΤΗ, 31 ΙΑΝΟΥΑΡΙΟΥ 2018

Όπως όλες οι βιταμίνες, έτσι και η βιταμίνη Ε μας ωφελεί, αρκεί να τηρούμε τη συνιστώμενη ημερήσια δόση και να μην πέφτουμε σε υπερβολές.

Η βιταμίνη Ε είναι μια σημαντική λιποδιαλυτή βιταμίνη με ισχυρή αντιοξειδωτική δράση που κάνει καλό στην επιδερμίδα μας, μειώνει τον κίνδυνο εμφάνισης καρκίνου στην ουροδόχο κύστη, δρα ευεργετικά κατά του Αλτσχάιμερ, προστατεύει από τον καρκίνο του προστάτη, συμβάλλει στην ισορροπία των ορμονών, βοηθά στο προεμμηνορυσιακό σύνδρομο και προλαμβάνει την καταστροφή των κυττάρων, τη γήρανση, αλλά κι ένα μεγάλο αριθμό προβλημάτων υγείας, όπως καρδιακές παθήσεις και καρκίνο.

Μπορούμε να τη λάβουμε τροφές όπως αμύγδαλα, ηλιόσπορο και άλλους ξηρούς καρπούς, σπανάκι, ελιές, ακτινίδιο, μπρόκολο, ντομάτα, μύρτιλλα, πράσινα φυλλώδη λαχανικά, αβοκάντο, ελαιόλαδο και άλλα φυτικά έλαια. Πολλοί, όμως, είναι αυτοί που επιλέγουν να λάβουν συμπλήρωμα βιταμίνης Ε.

Τα αμύγδαλα είναι πλούσια πηγή βιταμίνης Ε

Σύμφωνα με το National Institutes of Health, η συνιστώμενη ημερήσια δόση της βιταμίνης για τους ενήλικες είναι 15 mg (ή 22,4 IU). Την ίδια στιγμή, όμως, κυκλοφορούν συμπληρώματα που την παρέχουν σε 200 μέχρι 1000 IU ανά χάπι, με τις έρευνες να είναι ξεκάθαρες πως όσον αφορά τη βιταμίνη Ε, η υπερβολή μπορεί να κάνει κακό.

Μια μεγάλη αναθεώρηση ερευνών του Πανεπιστημίου Τζον Χόπκινς έδειξε ότι όσοι έπαιρναν περισσότερες από 400 IU καθημερινά, αντιμετώπιζαν αυξημένο κίνδυνο θανάτου κατά 4-6%, ενώ άλλη μεγάλη μελέτη έδειξε ότι παρά τους ισχυρισμούς, η βιταμίνη Ε δεν μείωσε τον κίνδυνο καρκίνου του προστάτη στους συμμετέχοντες. Απεναντίας, όσοι έπαιρναν συμπλήρωμα βιταμίνης Ε αύξαναν τον κίνδυνο καρκίνου του προστάτη σε σχέση με όσους δεν έπαιρναν.

Δώστε, λοιπόν, προσοχή, ακολουθήστε τις οδηγίες του γιατρού σας και λάβετε τη βιταμίνη σας από τη διατροφή, χωρίς υπερβολές.