Ένας Ινδός ράπερ αλλάζει το YouTube

iphone-youtube-akoustika-smartphone Bloomicon
ΤΕΤΑΡΤΗ, 18 ΣΕΠΤΕΜΒΡΙΟΥ 2019

Με αφορμή έναν ράπερ από την Ινδία που θέλησε να σπάσει το ρεκόρ του K-pop συγκροτήματος BTS, το YouTube αλλάζει την πολιτική του και τη μεθοδολογία καταγραφής των views.

Τα τελευταία χρόνια έχει ξεκινήσει ένας «ακήρυχτος πόλεμος» μεταξύ καλλιτεχνών και δισκογραφικών εταιριών, όπου προσπαθούν να σπάσουν το ρεκόρ των περισσοτέρων views εντός του πρώτου 24ώρου από την κυκλοφορία ενός βιντεοκλίπ. Όπως φαίνεται όμως, υπάρχουν αρκετά «παραθυράκια» τα οποία επιτρέπουν την χειραγώγηση των views, με αποτέλεσμα το YouTube να αλλάξει πολιτική.

Πιο συγκεκριμένα, εάν ήθελε κανείς να αυξήσει τα views ενός βίντεο, μπορούσε να πληρώσει ώστε να μπει ως διαφήμιση πριν ξεκινήσει να παίζει κάποιο άλλο βίντεο. Αυτή η πρακτική φαίνεται πως ήταν αρκετά διαδεχομένη στην βιομηχανία της μουσικής, καθώς εάν παιχτεί ένα μέρους του «διαφημιστικού» βίντεο, προσμετράται στο σύνολο των views.

Σύμφωνα με την νέα πολιτική του YouTube, «advertising views» δεν θα προσμετρώνται πια στα views ενός μουσικού βίντεο, αλλά μονάχα τα organic plays, δηλαδή όταν ένας χρήστης της πλατφόρμας streaming επιλέξει να δει το συγκεκριμένο βίντεο.

YouTube

Ο Badshah χρησιμοποίησε την μέθοδο των διαφημίσεων για να σπάσει το ρεκόρ των BTS.

Αφορμή για την αλλαγή πολιτικής υπήρξε η περίπτωση του Ινδού ράπερ Badshah, ο οποίος τον περασμένο Ιούλιο έσπασε το ρεκόρ περισσότερων views εντός 24 ωρών που κατείχε το νοτιοκορεάτικο pop συγκρότημα BTS.

Άρθρο του Bloomberg αναφέρει πως ο Badshah και η ομάδα χρησιμοποίησαν την μέθοδο των διαφημίσεων για να φτάσουν στα 75 εκατομμύρια views, όταν το ρεκόρ των BTS ήταν 74.6 εκατομμύρια views. Λόγω της σχετικής «κατάχρησης», το YouTube αποφάσισε να μην αναγνωρίσει το επίτευγμα του Ινδού ράπερ.