Ο Στέλιος Δημόπουλος μικρός ήθελε να γίνει ρομπότ

stelios-dimopoulos
ΠΕΜΠΤΗ, 03 ΟΚΤΩΒΡΙΟΥ 2019

Εκ των πρωταγωνιστών του «Terror», του δικαστικού θρίλερ που θα παρουσιαστεί στη Νομική Αθηνών για μία μόνο παράσταση και εν συνεχεία στο Θέατρο Αθηνών.

Έχοντας γνωρίσει τεράστια επιτυχία σε εβδομήντα και πλέον σκηνές σε Ευρώπη, Αμερική και Ασία, το «Terror» του Γερμανού συγγραφέα Φέρντιναντ φον Σίραχ παρουσιάζεται για πρώτη φορά στην Ελλάδα, σε σκηνοθεσία Γιώργου Οικονόμου, μετάφραση Ευαγγελίας A. Νάνου και διασκευή Μιρέλλας Παπαοικονόμου, με έναν εξαιρετικό θίασο πρωταγωνιστών. Εξ αυτών ο Στέλιος Δημόπουλος, που αναφέρει σχετικά με την πρεμιέρα της παράστασης που θα δοθεί στη Νομική Αθηνών στις 10 Οκτωβρίου, λίγες μόλις ημέρες πριν την έναρξη παραστάσεων στο Θέατρο Αθηνών (21/10): «Η παράσταση στη Νομική είναι για μιας μια βουτιά με πολύ υψηλό συντελεστή δυσκολίας.Εχουμε την τύχη κ την τιμή να τεσταρουμε το γκελ του έργου σε ένα μεικτό κοινό Νομικων κ απλών θεατών.Μονο εύκολο δε θα ειναι για μας,πράγμα που μας εξιταρεί ακόμη περισσότερο». Τον γνωρίζουμε λίγο καλύτερα.

Γεννήθηκα στο Βύρωνα. Έκανα ένα γυμνασιακολυκειακό αγροτικό στην Άρτα με αποτέλεσμα για τους Αρτινούς να είμαι ο «Αθηναίος» και για τους Αθηναίους να είμαι ο Αρτινός. Προσωπικά ένιωθα πάντα Βυρωνιώτης. Λατρεύω το Βύρωνα. Δε νομίζω ότι θα μπορούσα να μείνω σε άλλη περιοχή στην Αθήνα.

Όταν είσαι συναισθηματικά δεμένος με κάτι είναι δύσκολο να είσαι αμερόληπτος. Λατρεύω το Βύρωνα με τα στραβά του και τα καλά του. Έχοντας ζήσει μια εξαετία στην επαρχία σε ένα μοναχικό σπίτι μέσα σε ένα περιβόλι αρχίζεις να επανεκτιμάς την ηδονή της κόρνας, τη θέρμη του μπινελικιού του απέναντι οδηγού, το νοητό ομπρελάκι των πολυκατοικιών που κρύβουν τον ουρανό και τη χρωματική παντοδυναμία του γκρί του τσιμέντου. Κάποιοι γουστάρουν πράσινο εγώ γουστάρω καυσαέριο, δηλητήριο και τσιμούχα. ( Δεν κάνω πλάκα.)

Είμαι απόφοιτος του τμήματος Διεθνών και Ευρωπαϊκών Σπουδών στο πανεπιστήμιο Πειραιά επειδή οι γονείς μου θελαν ο γιος τους να γίνει διπλωμάτης. Δυστυχώς όμως, ο γιος τους ήθελε να γίνει ηθοποιός με αποτέλεσμα να μπω στη Δραματική Σχολή και να βρω την υγειά μου.

Η μητέρα μου έκανε χημικοθεραπείες και όλοι στην οικογένεια είχαμε βαρέσει «τιλτ». Κάπως έτσι συνειδητοποιήσα πόσο μικρή είναι η ζωή και ότι δεν υπάρχει λόγος να μην κάνω ακριβώς αυτό που θέλω. Και για να μην σας μαυρίσω τις ψυχούλες και αγχώνεστε, η μανούλα μου σήμερα είναι καλά. 

Μικρός ήθελα να γίνω ρομπότ. Είχα φανταστεί ότι στο πέρασμα των χρόνων η τεχνολογία θα είχε εξελιχθεί τόσο ούτως ώστε να μπορώ να κάνω 25αμετρα άλματα, να πετάω ακτίνες λέιζερ από τα μάτια και να μπορώ να γίνομαι αόρατος. Ναι. Μικρός ήθελα να γίνω ρομπότ.

Οι καλλιτεχνικές μου επιρροές είναι ο Μπίλ Χίκς, η Στέλλα Άντλερ, ο Μάικλ Τζόρνταν, ο Ρέιμοντ Κάρβερ, ο Στίβεν Κίνγκ και ότι όλο το φάσμα της ροκ μουσικής.

Φέτος έχω την τιμή να συμμετέχω στο σπουδαίο δικαστικό θρίλερ «Terror» του Φερντιναντ Φον Σίραχ στο θέατρο Αθηνών σε σκηνοθεσία Γιώργου Οικονόμου. Ένα πολιτικό αεροπλάνο κατευθύνεται στο κατάμεστο από 70.000 θεατές Στάδιο Allianz-Arena της Μπάγερν Μονάχου. Ο πιλότος Λάρς Κόχ για να αποτρέψει την επικείμενη πρόσκρουση καταρρίπτει το αεροπλάνο σκοτώνοντας 164 άτομα. Μπορεί ο νόμος να καλύψει κάθε φάσμα δικαίου για τη ζωή ενός πολίτη του 21ο αιώνα; Έχει καταφέρει η ανθρωπότητα να θεσπίσει ένα βαθύ αξιακό σύστημα που μας επιτρέπει να παίρνουμε την δικαιότερη  απόφαση σε συνθήκες εκτάκτου ανάγκης;

Η ιδιαιτερότητα του έργου έγκειται στο ότι την τύχη του Λάρς Κόχ την κρατούν οι θεατές. Αυτοί είναι οι ένορκοι και στη δική τους δικαιοδοσία είναι η ενοχή ή η αθώωση του.

Ως πολίτες αυτού του κόσμου έχουμε καταφέρει να αναισθητοποιήσουμε τους συναισθηματικούς μας νευρώνες. Έχουμε υποκύψει σε έναν πρωτοφανή οθονικό αυνανισμό ενώ παιδιά σφαγιάζονται, οικογένειες ξεκληρίζονται, νεοφασιστικά καθεστώτα επωάζονται και κάπου μέσα σε όλο από τη μία δεσπόζει μια αδηφάγα καπιταλιστική Panx-Αμερικάνα και από την άλλη φονταμενταλιστικά καθεστώτα που απαξιώνουν την αξία της ανθρώπινης ζωής. Γενικά ο πλανήτης σήμερα αποτελεί ένα πολύ τρομακτικό μέρος και είναι σιγά-σιγά καιρός να αρχίσουμε να ασχολούμαστε με ζητήματα που καίνε.

Θέλω το θέατρο που κάνω να είναι καθαγιασμένο και ικανό να αλλάζει ζωές.

Νιώθω υπερήφανος που περπατάω, που συνεργάζομαι με ανθρώπους που θαυμάζω και αγαπώ με όλη μου την καρδιά, που συμμετέχω σε έργα που πραγματεύονται μεγάλα ζητήματα, που δεν είμαι το πουτανάκι κανενός.

Επόμενα σχέδια; Συμμετέχω φέτος σε άλλες δυο φοβερές δουλειές. Στα «Αξύριστα Πηγούνια» του Γιάννη Τσίρου στο «Από Μηχανής Θέατρο» και στην επανάληψη για τρίτη χρονιά του «Εθνικού Ελληνορώσων»  στο “Cartel”. Και τα δυο τα σκηνοθετεί ο Γιώργος Παλούμπης.

Σκηνοθεσία Γιώργος Οικονόμου
Μετάφραση: Ευαγγελία A. Νάνου
Διασκευή: Μιρέλλα Παπαοικονόμου
Σκηνογραφία: Κωνσταντίνος Ζαμάνης
Κοστούμια: Νίκος Χαρλαύτης
Φωτισμοί: Αλέξανδρος Αλεξάνδρου
Βοηθός Σκηνοθέτη: Γιώτα Δημητριάδη
Βοηθός Παραγωγής: Αλεξάνδρα Ξυδά

Διανομή

Πρόεδρος Δικαστηρίου: Βασίλης Παλαιολόγος
Μπίγκλερ - συνήγορος Υπεράσπισης: Γιάννης Στεφόπουλος
Λαρς Κοχ - κατηγορούμενος: Στέλιος Δημόπουλος
Κα Νέλσον - εισαγγελέας: Βάσω Καβαλιεράτου
Λάουτερμπαχ - μάρτυρας Υπεράσπισης: Κώστας Ανταλόπουλος
Μάιζερ - μάρτυρας κατηγορίας: Νάνσυ Μπούκλη

Promo Team
Creative concept / design by Saint of Athesns
Social & ads by Eproductions
Promo photos by Nikos Zikos
Video trailer by Mike Bekos

Info: Θέατρο Αθηνών Βουκουρεστίου 10 | Τηλ.: 2103312343 Παραστάσεις από 21 Οκτωβρίου και κάθε Δευτέρα &Τρίτη στις 21.00 Τιμές εισιτηρίων: 18 ευρώ γενική είσοδος, 15 ευρώ φοιτητικό & άνω των 65 ετών, 12 ευρώ ανέργων & ΑμΕΑ Προπώληση από την Ticket Master.

ΧΡΙΣΤΙΝΑ ΦΑΡΑΖΗ