Ανακοινώθηκαν «προσωρινές» και μόνιμες αλλαγές στα Όσκαρ

oscar-oskar Jordan Strauss
ΤΕΤΑΡΤΗ, 29 ΑΠΡΙΛΙΟΥ 2020

Η Ακαδημία αποφάσισε να διευρύνει, μόνο για φέτος, τους κανόνες επιλεξιμότητας των παραγωγών λόγω της πανδημίας του κορωνοϊού.

Η βιομηχανία κινηματογράφου έχει δεχτεί ένα ισχυρό πλήγμα από την πανδημία του νέο κορωνοϊού, με τις παραγωγές σε πολλές χώρες να έχουν παγώσει και τις κινηματογραφικές αίθουσες κλειστές. Ορισμένες εκτιμήσεις να κάνουν λόγω για ζημιές άνω των 20 δισεκατομμυρίων δολαρίων και αναπόφευκτα πολλά στούντιο έχουν ξεκινήσει να προσαρμόζονται στις νέες συνθήκες.

Σημαντικές αλλαγές όμως θα έρθουν και στα βραβεία Όσκαρ τα οποία θα απονεμηθούν τον Φεβρουάριο του 2021. Σύμφωνα με άρθρο του Hollywood Reporter, σε διαδικτυακή σύσκεψη της Αμερικάνικης Ακαδημίας Κινηματογραφικών Τεχνών και Επιστημών αποφασίστηκε να αλλάξουν οι κανόνες επιλεξιμότητας των ταινιών.

REUTERS / LUCY NICHOLSON

Μέχρι πρότινος, για να μπορέσει μια παραγωγή να διαγωνιστεί στα Όσκαρ, έπρεπε να έχει προβληθεί για τουλάχιστον μια εβδομάδα σε κινηματογράφο του Λος Άντζελες. Λόγω της γενικότερης κατάστασης, αποφασίστηκε πως ταινίες οι οποίες είχαν προγραμματιστεί να προβληθούν σε αίθουσες μπορούν να συμμετάσχουν στα Όσκαρ, εφόσον γίνουν διαθέσιμες στην ειδική streaming πλατφόρμα της Ακαδημίας για τουλάχιστον 60 μέρες πριν κυκλοφορήσουν σε πλατφόρμες streaming όπως το Netflix ή video-on-demand υπηρεσίες.

Αυτή η αλλαγή στους κανόνες επιλεξιμότητας θα ισχύσει μονάχα για φέτος επειδή η Ακαδημία θεωρεί πως «είναι άδικο να τιμωρήσουμε εταιρείες και κινηματογραφιστές που ένιωθαν ή νιώθουν την ανάγκη, για οικονομικούς ή άλλους λόγους, να παρουσιάσουν το έργο τους στον κόσμο πριν την επιστροφή στις παραδοσιακές κινηματογραφικές αίθουσες». Η επιστροφή στην «κανονικότητα» όμως ενδέχεται να αργήσει, αφού παρά το γεγονός ότι έχουν αρχίσει να ανοίγουν ξανά αίθουσες, ο κόσμος παραμένει ιδιαίτερα διστακτικός.

Shutterstock / Valeriya Zankovych

Μια αλλαγή πάντως που θα συνεχίσει να ισχύει και μετά την πανδημία είναι η διεύρυνση των τοποθεσιών όπου μια ταινία θα πρέπει να έχει προβληθεί για να μπορεί να συμμετάσχει στα Όσκαρ. Έτσι λοιπόν πέραν του Λος Άντζελες, οι ταινίες θα μπορούν να προβάλλονται και σε άλλες πόλεις της χώρας, όπως την Νέα Υόρκη, το Σαν Φρανσίσκο, το Σικάγο, το Μαϊάμι και την Ατλάντα.

Ανάμεσα τις υπόλοιπες αλλαγές που αποφασίστηκαν ήταν η συγχώνευση των βραβείων καλύτερου μοντάζ ήχου και καλύτερου μιξάζ ήχου σε μια κατηγορία, για καλύτερο ήχο. Η Ακαδημία αποφάσισε επίσης να αλλάξει τους κανόνες αναφορικά με την κατηγορία καλύτερης μουσικής επένδυσης. Πλέον το soundtrack μιας ταινίας θα πρέπει να είναι κατά 60% τουλάχιστον πρωτότυπη μουσική, ενώ για σίκουελ και ταινίες ενός franchise το ποσοστό ανεβαίνει στο 80%.

Shutterstock / Alex Millauer

Αποφασίστηκε επίσης να αλλάξει την διαδικασία ψηφοφορίας για την «βραχεία λίστα» των καλύτερων διεθνών παραγωγών. Αρχικά τα μέλη της Ακαδημίας έπρεπε να παρουσιαστούν αυτοπροσώπως στις ειδικές αίθουσες προβολών στο Λος Άντζελες για να συμμετάσχουν στην ψηφοφορία, ενώ πλέον δεν θα ισχύει ο συγκεκριμένος περιορισμός. Αν’ αυτού, τα μέλη που επιθυμούν να ψηφίσουν στην συγκεκριμένη κατηγορία θα πρέπει προηγουμένως να έχουν δεν έναν μίνιμουμ αριθμού ταινιών που δεν έχει καθοριστεί ακόμα.

Φέτος θα είναι επίσης η τελευταία χρονιά όπου η Ακαδημία θα προμηθεύει τα μέλη της με DVD screeners των ταινιών που θα συμμετέχουν στα Όσκαρ. Οι ταινίες θα προβάλλονται αποκλειστικά μέσω της διαδικτυακής πλατφόρμας της Ακαδημίας με στόχο να περιοριστεί η πειρατεία, καθώς συχνά πολλά από τα DVD διέρρεαν λίγους μήνες πριν την τελετή απονομής.