Είναι το μανό το νέο κραγιόν;

einai-to-mano-to-neo-kragion
ΤΡΙΤΗ, 08 ΣΕΠΤΕΜΒΡΙΟΥ 2020

Πώς ένα αιώνιο φετίχ ομορφιάς καταρρέει μπροστά στη λαίλαπα του κορωνοϊού -και πώς ένα άλλο ανατέλλει.

Υπάρχει μια παλιά θεωρία που ονομάζεται «φαινόμενο κραγιόν», η οποία δηλώνει ότι σε κάθε εποχή μεγάλης οικονομικής κρίσης, οι γυναίκες μπορεί να μειώσουν τις δαπάνες για τα πάντα αλλά δεν θα τσιγκουνευτούν τα χρήματα για ένα κραγιόν. Αυτή η θεωρία χρονολογείται από τον 20ο αιώνα και τη Μεγάλη Ύφεση, αλλά την έχουμε δει να ισχύει πολλές φορές στην ιστορία -για παράδειγμα, το 2008 μετά τη συντριβή των χρηματιστηρίων διεθνώς, η βιομηχανία ομορφιάς ανέφερε αύξηση 15,3% στις πωλήσεις κραγιόν

Η ιδέα είναι ότι όλα τα μικρά προϊόντα ομορφιάς, και ιδίως ένα καλό κραγιόν, μπορούν να βοηθήσουν στην τόνωση της διάθεσης κάθε γυναίκας σε χαλεπούς καιρούς. Ωστόσο, σε μια ανεξέλεγκτη παγκόσμια κρίση όπως αυτή που δημιούργησε η πανδημία, όπου οι μάσκες είναι υποχρεωτικές, το «φαινόμενο κραγιόν» μάλλον δεν έχει κανένα νόημα αφού το στόμα και το μισό πρόσωπο είναι καλυμμένο εντελώς. Απ’ την άλλη, η εφαρμογή κραγιόν κάτω από τη μάσκα αναμφίβολα θα δημιουργήσει λεκέδες, ενώ τα συστατικά του κραγιόν που θα παραμείνουν έγκλειστα σε όλη την περιοχή κάλυψης της μάσκας, και σε συνδυασμό με την έντονη υγρασία που δημιουργείται εκεί μέσα, αποτελεί μια συνθήκη που καθόλου δεν θεωρείται υγιής από τους ειδικούς. 

 Αυτός είναι και ο λόγος που από την αρχή της πανδημίας, το «φαινόμενο κραγιόν» έδωσε τη θέση του στο «φαινόμενο βερνίκι νυχιών». Σε μια εποχή που το κραγιόν δεν έχει πλέον το ίδιο νόημα όπως με τις παλαιότερες κρίσεις, οι γυναίκες αναζητούν απεγνωσμένα μια διέξοδο στον καλλωπισμό τους και να τον απολαύσουν ή να τον επιδείξουν όσο είναι δυνατόν. Και το μανό μπορεί να είναι ακριβώς αυτό το αντικείμενο. 
Σίγουρα, στην ίδια θεωρία κινείται και κάθε προϊόν μακιγιάζ ματιών -όπως οι σκιές, τo eyeliner και η μάσκαρα- αλλά ένα φρέσκο μανικιούρ είναι κάτι που η πλειονότητα των γυναικών επιθυμεί να φορά περισσότερο από κάθε τι άλλο, από τη στιγμή που το πρόσωπο είναι κρυμμένο πίσω από μια μάσκα.

Ο Covid-19 υπήρξε ήδη πολύ σκληρός απέναντι στη βιομηχανία ομορφιάς, και τουλάχιστον όσον αφορά στα προϊόντα ομορφιάς των χειλιών, όλες οι εταιρείες βλέπουν τις πωλήσεις τους να μειώνονται δραματικά. Γι’ αυτό και ως οικονομικό αντιστάθμισμα έχουν ρίξει όλη την ενέργεια και τη φαντασία τους στα προϊόντα περιποίησης και βαφής νυχιών, με την ελπίδα ότι τα διασκεδαστικά και συναρπαστικά χρώματα βερνικιών να λειτουργήσουν ως υποκατάστατο πολυτέλειας σε μια ρουτίνα ομορφιάς εν καιρώ πανδημίας.

THE BEAUTY TEAM