Πέντε τρόποι με τους οποίους η πανδημία άλλαξε το Netflix

the-old-guard
ΚΥΡΙΑΚΗ, 25 ΟΚΤΩΒΡΙΟΥ 2020

Η πανδημία του κορωνοϊού έχει μετασχηματίσει πολλές πτυχές της ζωής μας. Μεγάλος κερδισμένος αυτών των αλλαγών αποτελεί η online ψυχαγωγία, η προτίμηση για την οποία κορυφώθηκε κατά τη διάρκεια των lockdown.

Το Netflix, ηγέτης στην κατηγορία των πλατφόρμων streaming, δεν θα μπορούσε να μην ενισχυθεί σε αυτή την περίοδο. Δεν έμεινε όμως ούτε αυτό ανεπηρέαστο.

Το BBC αναλύοντας τους τρόπους με τους οποίους η πανδημία επηρέασε το Netflix, τους ομαδοποιεί σε πέντε. Και είναι οι εξής:

  • Κατέβασε ταχύτητα στα έσοδα της πλατφόρμας

Σύμφωνα με τα νεότερα αποτελέσματα, το Netflix αύξησε κατά μόλις 2,2 εκατομμύρια τους συνδρομητές του τους τρεις τελευταίες μήνες- και έως τις 30 Σεπτεμβρίου. Η επιβράδυνση αυτή, η οποία είναι η χαμηλότερη εδώ και τέσσερα χρόνια, οφείλεται στο γεγονός πως η εκτόξευση των νέων συνδρομητών που παρατηρήθηκε και προκλήθηκε από την πανδημία, τείνει να εξασθενίσει.  Το α' τρίμηνο η εταιρεία είχε ανακοινώσει 15,8 εκατομμύρια συνδρομητές και το β' τρίμηνο 10,1 εκατομμύρια. 

Να σημειωθεί επίσης ότι η υγειονομική κρίση προωθώντας την online ψυχαγωγία, αύξησε και τον ανταγωνισμό.

Παρόλο όμως που ένα τέτοιο «ξεφούσκωμα» ήταν αναμενόμενο, τα τελικά αποτελέσματα ήταν κάτω από τα αναμενόμενα. Η πλατφόρμα είχε προβλέψει 2,5 εκατομμύρια νέους συνδρομητές για τον Ιούλιο. Παράλληλα δεν κατάφερε να καλύψει ούτε το στόχο της Wall Street, καθώς οι αναλυτές ανέμεναν 3,4 εκατ. νέους συνδρομητές.

Το αποτέλεσμα; Η τιμή των μετοχών του Netflix μειώθηκε κατά περίπου 6% στα 494 δολάρια.

  • «Η παλιά φρουρά» ήταν το χιτ του τριμήνου

Σύμφωνα με τα στοιχεία του Netflix για τις προτιμήσεις των θεατών της το περασμένο τρίμηνο, 78 εκατομμύρια νοικοκυριά παρακολούθησαν την ταινία δράσης-  περιπέτεια επιστημονικής φαντασίας «Η παλιά φρουρά», κατά τις τέσσερις πρώτες εβδομάδες από την κυκλοφορία της.

Οι αριθμοί αυτή καθιστούν την ταινία με την Charlize Theron τον πιο δημοφιλή τίτλο της πλατφόρμας, με τις ταινίες  «Ενόλα Χολμς», «Project Power» και «The Kissing Booth 2» να ακολουθούν με 76,  75 και 66 εκατομμύρια views αντίστοιχα.

  • Οι αγορές πέρα από τα σύνορα των ΗΠΑ «αναβαθμίστηκαν»

Ο αριθμός των διεθνών συνδρομητών στο Netflix είχε ήδη επισκιάσει εκείνους στις ΗΠΑ με αποτέλεσμα να καθίσταται ιδιαίτερα κρίσιμη η ανάπτυξη στο εξωτερικό .

Σύμφωνα με τα αποτελέσματα του τελευταίου τριμήνου, η μεγαλύτερη αύξηση σε συνδρομητές καταγράφηκε στην περιοχή της Ασίας-Ειρηνικού, από όπου προήλθαν πάνω  από ένα εκατομμύριο νέοι συνδρομητές- και άρα από εκεί προήλθαν σχεδόν οι μισές συνδρομές του τριμήνου.  Το Netflix περηφανεύεται μάλιστα ότι πλέον διεκδικεί διψήφια μερίδια στα ευρυζωνικά σπίτια της Ιαπωνίας και της Νότιας Κορέας.

Παρόλα αυτά, η πλατφόρμα  εξακολουθεί να «ζει» από την αγορά των ΗΠΑ καθώς από εκεί προέρχονται τα περισσότερα έσοδα ανά χρήστη.  Επομένως η διατήρηση της  εγχώριας αγορά της είναι βασική, ειδικά από την στιγμή που εκεί επιχειρούν ανταγωνιστές όπως η Disney και η HBO που αυξάνουν.

Απαντώντας στις ανησυχίες των επενδυτών, αναφορικά με τον αυξημένο ανταγωνισμό στις ΗΠΑ, το Netflix έγραψε στην τριμηνιαία ενημέρωσή του ότι «η διατήρηση παραμένει υγιής και η δέσμευση ανά νοικοκυριό ήταν σταθερή» σε σύγκριση με πέρυσι.

  • Ο αγώνας κρίνεται στο περιεχόμενο

Η πανδημία μπορεί να έφερε συνδρομητές στην πλατφόρμα, όμως με το πάγωμα της κινηματογραφικής παραγωγής στο οποίο οδήγησαν τα lockdown παγκοσμίως, αναδύθηκε μία πρόκληση για το Netflix. Πώς θα μπορούσε να προσφέρει νέους τίτλους ώστε να διατηρήσει το κοινό της.

Το Netflix υποβάθμισε αυτές τις ανησυχίες, λέγοντας ότι σημείωσε «καλή και προσεκτική πρόοδο» στην παραγωγή και ανέμενε ότι ο αριθμός των παραγωγών του  που θα ξεκινήσουν το επόμενο έτος θα ξεπεράσει τις αντίστοιχες του 2020 σε κάθε τρίμηνο.

Το Netflix επωφελείται από την κατάσταση στην κινηματογραφική βιομηχανία, σχολίασε  η Sophie Lund-Yates, αναλυτής μετοχών της Hargreaves Lansdown. Όμως, καθώς τα οικιακά ακροατήρια «καίνε» τους νέους τίτλους με ταχύτερο ρυθμό, το κόστος θα αυξηθεί, πράγμα που θα μπορούσε να οδηγήσει την πλατφόρμα στην αύξηση των τιμών, προειδοποίησε.

  • Η επιβράδυνση της παραγωγής ενίσχυσε τα κέρδη

Η πλατφόρμα ανακοίνωσε ρεκόρ στα τριμηνιαία κέρδη της. Τα κέρδη διαμορφώθηκαν σε 790 εκατομμύρια δολάρια, ενώ την ίδια ώρα τα έσοδα ανήλθαν σε 6,44 δισεκατομμύρια δολάρια, εν μέρει χάρη στην ανατίμηση του ευρώ έναντι του δολαρίου.

Επιπλέον η εταιρεία ανακοίνωσε  ότι έχουν επίσης βελτιωθεί τα περιθώρια κέρδους της, λόγω της προσωρινής επιβράδυνσης της παραγωγής.