Κακός ύπνος και διαβήτης: πώς συνδέονται

gunaika-krebati-upnos
ΔΕΥΤΕΡΑ, 04 ΟΚΤΩΒΡΙΟΥ 2021

Αν τα βράδια στριφογυρνάτε περισσότερο απ ό,τι κοιμάστε, τότε δυστυχώς εκτός από το αίσθημα νύστας την επόμενη ημέρα, βλάπτετε άθελά σας και την υγεία σας.

Η αϋπνία μπορεί να είναι βασανιστική, ειδικά αν συμβαίνει συχνά κι εκτός του να μας αποσυντονίζει την επόμενη ημέρα, έχει και πιο μακροπρόθεσμες επιπτώσεις στην υγεία. Ακόμη και μια νύχτα κακού ύπνου, μάλιστα, μπορεί να προκαλέσει αύξηση της αντίστασης στην ινσουλίνη.

Σύμφωνα με μελέτη που έχει δημοσιευτεί στο Journal Brain, Behavior and Immunity, τα προβλήματα στον ύπνο, συνδέονται με επίπεδα κατάθλιψης, επιθετικότητας και θυμού, ενώ όσο πιο κακός είναι ο ύπνος, τόσο το χειρότερο, με τα προβλήματα ύπνου να επηρεάζουν κυρίως τις γυναίκες.

Αυτό που συμβαίνει είναι ότι οι διακυμάνσεις της σεροτονίνης τις βραδινές ώρες προκαλούν ενοχλήσεις στον ύπνο, ενώ ταυτόχρονα η ίδια ορμόνη επηρεάζει την αντίσταση στην ινσουλίνη. Όταν αυτή βρίσκεται «εκτός λειτουργίας» ο κίνδυνος για διαβήτη τύπου 2 αυξάνεται.

Τι να κάνετε; Φροντίστε όταν πέφτετε για ύπνο, να παίρνετε βαθιές ανάσες για να ρίξετε τους παλμούς σας, να χαλαρώσετε κι έτσι να σταθεροποιήσετε τα επίπεδα της σεροτονίνης. Βρείτε την τελετουργία που σας χαλαρώνει, σβήστε τα φώτα και ακολουθήστε την κάθε βράδυ.