Who is Who: Prodigy

who-is-who-prodigy

ΤΕΤΑΡΤΗ, 29 ΙΟΥΝΙΟΥ 2011

Το click@Life, με αφορμή τη συμμετοχή των Prodigy στο επερχόμενο Rockwave Festival που ξεκινά την Παρασκευή 1 Ιουλίου, θυμάται την ιστορία του συγκροτήματος που έκανε όλον τον κόσμο να χορεύει με τα βρώμικα beats που παρήγαγε, τους επιθετικούς στίχους και τις προκλητικές εμφανίσεις.

Οι Prodigy εμφανίστηκαν στη μουσική πραγματικότητα στις αρχές τις δεκαετίας του ’90, με την κυκλοφορία του EP «Charly», το οποίο έγινε τεράστια επιτυχία στην underground rave σκηνή του Λονδίνου. Ο Liam Howlett , ιδρυτής του group και μουσική ιδιοφυία της dance και της rave, έφερε μαζί τον Keith Flint, τον Maxim και τον Leeroy Thornhill και μαζί αποφάσισαν να γράψουν ιστορία.

Στο videoclip και στο τραγούδι χρησιμοποιήθηκαν εμβόλιμες σκηνές και λόγια από το cartoon «Charly Says», που προβαλλόταν στη Μεγάλη Βρετανία τη δεκαετία του ’70. Ήταν η εποχή που τα clubs γέμιζαν, τα ναρκωτικά υπήρχαν σε αφθονία, η rave και techno μουσική ήταν στις δόξες τους και οι Prodigy άρχιζαν αργά και σταθερά να φτιάχνουν το όνομα τους.

Το ντεμπούτο album της μπάντας με τίτλο «Experience» κυκλοφόρησε το 1992 και γνώρισε επιτυχία και διθυραμβικές κριτικές. Ο ήχος της μπάντας άρχισε να φεύγει από τις hardcore επιρροές και να πηγαίνει στον πιο ηλεκτρονικό ήχο που τους χαρακτηρίζει, με γρήγορα, κοφτά beats που δεν άφηναν κανένα αυτί να ηρεμήσει.

Το δεύτερο βήμα τους, «Music For The Jilted Generation» ήρθε απλά να επιβεβαιώσει ότι επρόκειτο για τη νέα μεγάλη ηλεκτρονική μπάντα. Το album σκαρφάλωσε στο νούμερο 1 των charts πολλών χωρών και περιείχε τεράστιες επιτυχίες όπως το «Their Law» και «No Good (Start The Dance)». Ο Howlett δεν αποζητούσε τη διαφήμιση και τη μεγάλη δημοτικότητα, για αυτό και οι Prodigy αρνιόντουσαν πεισματικά να εμφανιστούν σε τηλεοπτικές εκπομπές.

Ούτε αυτός όμως, δεν μπορούσε να προβλέψει αυτό που θα ακολουθούσε με την κυκλοφορία του single «Firestarter» και του album «The Fat Of The Land». Ο Flint ανέλαβε ηγετικό ρόλο στα φωνητικά, άλλαξε το look του με πολλά piercings, τατουάζ και πολύχρωμα μαλλιά και θεότρελο βλέμμα. Το album θεωρείται ορόσημο στην καριέρα των Prodigy, που καθιέρωσε τον ήχο του breakbeat, με πολλά synths, industrial πινελιές και beats συνδυασμένα με αγριεμένα φωνητικά. Πλέον, συγκαταλέγεται ανάμεσα στα must have albums της δεκαετίας του ’90.

Δεν ήταν όλα ρόδινα όμως για το συγκρότημα. Το πασίγνωστο «Smack My Bitch Up» με το απαγορευμένο videoclip (το οποίο η Madonna επιλέγει ανάμεσα στα αγαπημένα της), ξεσήκωσε θύελλα αντιδράσεων, κυρίως από συλλόγους γυναικών, που έκριναν ως άκρως επικίνδυνη τη μουσική των Βρετανών.

Δύο χρόνια αργότερα όμως και ενώ είχαν φτάσει στο απόγειο της καριέρας τους, η αποχώρηση του Thornhill και του κιθαρίστα Gizz Butt οδήγησαν σε μια μικρή διάλυση του group. Επανενώθηκαν το 2002, με την κυκλοφορία του «Baby’s Got A Temper». Εκτός του ότι το τραγούδι έλαβε χείριστες κριτικές, βρέθηκαν ξανά στο στόχαστρο, μιας και κατηγορήθηκαν ότι προωθούσαν τον βιασμό και τα γνωστά «χάπια βιασμού» rohypnol ή αλλιώς roofies.

To 2004 κυκλοφόρησαν το τέταρτο album τους «Always Outnumbered, Never Outgunned» και παρά τις καλές πωλήσεις εισέπραξε μέτριες κριτικές. Πολλοί ήταν αυτοί που υποστήριξαν ότι μπαίνοντας στη νέα δεκαετία, οι Prodigy έχασαν την κατεύθυνση τους. Τα επόμενα χρόνια ακολούθησαν επανακυκλοφορίες των δύο πρώτων albums τους καθώς και μία συλλογή Best Of.

Το «Invaders Must Die» που κυκλοφόρησε το 2008 ήταν ουσιαστικά μια επιστροφή που όλοι περίμεναν. Δυνατοί ήχοι, το συγκρότημα σε φόρμα και πολλές συμμετοχές, συμπεριλαμβανομένης αυτής του Dave Grohl (Nirvana, Foo Fighters). Τα singles «Omen» και «Warrior’s Dance» γνώρισαν τεράστια επιτυχία.

Εκτός βέβαια από τους Prodigy, τα μέλη του συγκροτήματος ασχολήθηκαν και με άλλα side projects. Ο εγκέφαλος Liam Howlett έχει κυκλοφορήσει ένα solo album με τίτλο «The Dirtchamber Sessions Volume One» που περιείχε remix σε κομμάτια άλλων καλλιτεχνών, μία συλλογή αγαπημένων κομματιών του, καθώς και ένα άγνωστο μέχρι πρότινος τραγούδι των Prodigy, το «Wake The Fuck Up». Η τελευταία του συνεργασία ήταν με τους Aυστραλούς Pendulum.

Ο φοβερός και τρομερός Keith Flint εκτός από το να απασχολεί τα media με την προσωπική του ζωή, έχει τη δική του μπάντα, τους Flint, με τους οποίους σημείωσε κάποια επιτυχία. Τέλος, ο Maxim ή Maxim Reality κυκλοφόρησε ένα EP το 1999 ενώ όλοι θυμούνται τη συνεργασία του με την Skin των Skunk Anansie στο κομμάτι «Carmen Queasy». Πειραματίστηκε με το trip hop και το r’n’b κυκλοφορώντας το solo album του «Hell’s Kitchen» το 2000.

Παρά τα χρόνια που πέρασαν, οι τρομεροί Βρετανοί από το Essex έρχονται ξανά στη χώρα μας στo πλαίσιο της περιοδείας τους «World’s On Fire Tour» και του Rockwave Festival και όπως όλα δείχνουν είναι έτοιμοι να ταρακουνήσουν για τα καλά το πολυάριθμο κοινό, με τα άγρια χορευτικά τους κομμάτια και όλοι είναι σίγουροι ότι θα απολαύσουν ένα live-δυναμίτη την Κυριακή 3 Ιουλίου στο Terra Vibe Park!

ΡΟΖΙΝΑ ΑΡΑΠΗ