Οι δέκα μεγαλύτερες εισπρακτικές αποτυχίες του 2011

oi-deka-megaluteres-eispraktikes-apotuxies-tou-2011

ΤΕΤΑΡΤΗ, 13 ΙΟΥΛΙΟΥ 2011

Οι ακριβές παραγωγές, οι σταρ, οι γνωστοί σκηνοθέτες και οι νέες τρισδιάστατες τεχνολογίες τελικά δεν αποτελούν εγγύηση για επιτυχία στο παγκόσμιο box office.

Το πρώτο εξάμηνο του 2011 ήταν δύσκολο για το Χόλυγουντ αφού αρκετές από τις πολυδιαφημισμένες παραγωγές απέτυχαν να προσδώσουν τα αναμενόμενα στα box office. Πλέον αρχίζει και γίνεται σαφές ότι δεν υπάρχει τίποτα που να εγγυάται την επιτυχία. Ούτε οι πολυδάπανες παραγωγές, ούτε τα λαμπερά ονόματα αρκούν πλέον για να τραβήξουν το ενδιαφέρον του κοινού. Σε αρκετές περιπτώσεις οι εισπράξεις δεν μπόρεσαν να καλύψουν καν το κόστος των ταινιών ή του marketing για την προώθησή τους.

Mars Needs Moms («Άρης καλεί μαμά»)

Ο Ρόμπερτ Ζεμέκις είναι ένας από τους πιο σταθερούς σκηνοθέτες και παραγωγούς του Χόλυγουντ, αλλά αραιά και που φαίνεται ότι κάνει άστοχες επιλογές. Η συγκεκριμένη τρισδιάστατη ταινία animation είναι αναμφίβολα μια από τις μεγαλύτερες «πατάτες» της σύγχρονης ιστορίας του Αμερικάνικου κινηματογράφου, λόγω των συντελεστών. Το κόστος παραγωγής της ταινίας ξεπέρασε τα 150 εκατομμύρια δολάρια, αλλά οι εισπράξεις στην Αμερική μετά βίας ξεπέρασαν τα 21,4 εκατομμύρια, ενώ στον υπόλοιπο κόσμο έμεινε στα 17,6 εκατομμύρια δολάρια.

Your Highness

Θεωρητικά αυτή η χαλαρή η μεσαιωνική κωμωδία αναμενόταν να γίνει στην χειρότερη περίπτωση μια «cult» επιτυχία στα πλαίσια του «How High», αλλά τελικά οι Τζέιμς Φράνκο, Νάταλι Πόρτμαν και Ντάνι Μακμπράιντ απέτυχαν στην αποστολή τους. Αν και η ταινία κόστισε μόλις 50 εκατομμύρια δολάρια, οι εισπράξεις στις ΗΠΑ δεν ήταν οι αναμενόμενες (21,6 εκατομμύρια δολάρια), ενώ στον υπόλοιπο κόσμο η ανταπόκριση του κοινό ήταν εξίσου απογοητευτική με μόλις 3 εκατομμύρια δολάρια.

Arthur

Η τελευταία μόδα στο Χόλυγουντ είναι τα ριμέικ, τα οποία σαφώς και δεν είναι πάντοτε μια καλή ιδέα. Απόδειξη αυτού το ριμέικ του το «Arthur», της κλασσικής ταινίας του Ντάντλεϊ Μουρ, στη οποία οι Ράσελ Μπραντ, Χέλεν Μίρεν και Τζένιφερ Γκάρνερ έχουν τους πρωταγωνιστικούς ρόλους. Οι εισπράξεις σε ΗΠΑ έφτασαν μετά βίας τα 12,7 εκατομμύρια και στον υπόλοιπο κόσμο τα 33 εκατομμύρια, καλύπτοντας το κόστος παραγωγής (γύρω στα 40 εκατομμύρια). Το «ευτύχημα» είναι ότι τα πενιχρά κέρδη θα αποτρέψουν τους παραγωγούς από το να επενδύσουν σε μια συνέχεια.

Prom («Χορός αποφοίτων»)

Η ταινία Prom είχε πολύ μικρό κόστος παραγωγή, μόλις 8 εκατομμύρια δολάρια, αλλά δεν κατάφερε να συγκινήσει ιδιαίτερα το κοινό. Η ταινία της Disney έκανε εισπράξεις 10,1 εκατομμυρίων στις Αμερικάνικες αίθουσες, που την καθιστά ως την χειρότερη εισπρακτική παραγωγή της Disney για το 2011 μέχρι στιγμής.

Judy Moody and the Not Bummer Summer

Η συγκεκριμένη ταινία είναι βασισμένη σε μια δημοφιλή σειρά παιδικών βιβλίων και υπήρχαν ελπίδες ότι η παρουσία της Χέδερ Γκράχαμ θα έδινε την κατάλληλη ώθηση για την δημιουργία ενός franchise ανάλογο του «Χάρρυ Πότερ». Οι προβλέψεις των Smokewood Entertainment και Relativity Media έπεσαν έξω αφού από τα 20 εκατομμύρια της παραγωγής κατάφεραν να εισπράξουν μόλις 13,4 εκατομμύρια στην αμερικάνικη αγορά.

Green Lantern

Αν και είναι ένας από τους παλαιότερους ήρωες της DC Comics, ο Green Lantern σε καμία περίπτωση δεν έχει την απήχηση και ειδικό βάρος των Superman και Batman, οπότε υπήρχε μεγάλο ρίσκο στην επένδυση 200 εκατομμυρίων. Οι παραγωγοί ήλπιζαν σε εισπράξεις άνω των 500 εκατομμυρίων, για να θεωρηθεί πετυχημένη η ταινία και να επενδύσουν σε μια συνέχεια, αλλά μέχρι στιγμής μάλλον έχουν απογοητευτεί από τα 260 εκατομμύρια παγκοσμίως.

Priest

Συχνά οι μεταφορές κόμικ στην μεγάλη οθόνη έχουν ένα βαθμό σιγουριάς, αναφορικά με τις εισπράξεις, αφού οι παραγωγοί ελπίζουν ότι οι φανατικοί του πρωτότυπου θα δείξουν το ανάλογο ενδιαφέρον. Το «Priest» βασίζεται σε ένα κορεάτικο κόμικ και κόστισε γύρω στα 60 εκατομμύρια δολάρια. Η περιπέτεια με μεταφυσικά στοιχεία μπορεί να τα πήγε σχετικά καλά στο εξωτερικό (46 εκατομμύρια εισπράξεις), αλλά στις ΗΠΑ τα 29,1 εκατομμύρια μάλλον δεν πρέπει να ενθουσίασαν τους παραγωγούς.

Sucker Punch

Ο Ζακ Σνάιντερ έγινε ένα από τα μεγαλύτερα ονόματα του Χόλυγουντ χάρη στις πιστές και πετυχημένες μεταφορές των κόμικ «300» και «Watchmen» στη μεγάλη οθόνη. Όμως δεν τα κατάφερε εξίσου καλά με το «Sucker Punch», το οποίο έγραψε και σκηνοθέτησε. Στην Αμερική η ανταπόκριση του κοινού ήταν απογοητευτική (36,4 εκατομμύρια δολάρια) σε αντίθεση με τον υπόλοιπο κόσμο που της έδωσε μια ευκαιρία (53,4 εκατομμύρια δολάρια). Μπορεί να καλύφθηκε λοιπόν το κόστος παραγωγής των 82 εκατομμυρίων δολαρίων, αλλά σίγουρα ο Σνάιντερ έχει χάσει λίγη από την αίγλη του.

Hoodwinked Too! Hood vs. Evil

Η πρώτη ταινία 3D animation τα πήγε περίφημα και ήταν μια απροσδόκητη εισπρακτική επιτυχία που απέφερε περίπου 51,4 εκατομμύρια δολάρια στα αμερικάνικα box office και άλλα 58,6 εκατομμύρια στον υπόλοιπο κόσμο. Η συνέχεια της ταινίας όμως απέτυχε παταγωδώς, αφού από τα 30 εκατομμύρια της παραγωγής μόλις 10 καλύφθηκαν στην Αμερική και 3,6 στον υπόλοιπο κόσμο.

The Beaver («Ο άλλος μου εαυτός»)

Η καριέρα του Μελ Γκίμπσον έχει πάρει την κατιούσα τα τελευταία χρόνια και φαίνεται ότι παρασέρνει την Τζόντι Φόστερ μαζί του. Το δράμα είχε χαμηλό κόστος παραγωγής (μόλις 20 εκατομμύρια) και ένα ιδιαίτερο θέμα, αλλά σίγουρα οι παραγωγοί ήλπιζαν ότι η παρουσία των δυο αστέρων του Χόλυγουντ θα έκανε «κλικ» με το κοινό. Τελικά διαψεύστηκαν πανηγυρικά αφού δεν απέφερε καν 1 εκατομμύριο δολάρια εισπράξεις στις ΗΠΑ.