Επανακυκλοφορεί το «Smells Like Teen Spirit» των Nirvana;

epanakukloforei-to-smells-like-teen-spirit-ton-nirvana

ΔΕΥΤΕΡΑ, 12 ΔΕΚΕΜΒΡΙΟΥ 2011

Είκοσι χρόνια μετά την τεράστια ανατροπή που έφερε στη μουσική βιομηχανία το «Nevermind» άλμπουμ των Nirvana, με αιχμή του δόρατος τον ύμνο του grunge rock «Smells Like Teen Spirit», η Universal αποφάσισε να επανακυκλοφορήσει το single, εν όψει της εβδομάδας που προηγείται των Χριστουγέννων.

Η κίνηση αυτή δεν ήταν προσχεδιασμένη, αλλά ήρθε σαν απάντηση στο αίτημα χιλιάδων οπαδών στο facebook, που έχουν συστήσει και σχετική ομάδα. Η καμπάνια, που έχει μέχρι στιγμής πάνω από 100.000 συμμετέχοντες στο γνωστό μέσο κοινωνικής δικτύωσης, ξεκίνησε σαν αντιπαράθεση στην κατάληψη της πρώτης θέσης των charts των Χριστουγέννων τα τελευταία χρόνια (από το 2005 συγκεκριμένα) από τους εκάστοτε «ήρωες» και νικητές του τηλεοπτικού talent show Χ-Factor.

Η κίνηση των αντιπάλων του X-Factor είναι εμπνευσμένη από το επιτυχημένο παράδειγμα αντίστοιχης καμπάνιας του 2009, οπότε το «Killing In The Name» των Rage Against the Machine στρογγυλοκάθισε στην κορυφή των charts, προς λύπη του νικητή του X-Factor εκείνης της χρονιάς, John McElderry.

Αν και θεωρείται ότι οι πιθανότητες να επαναληφθεί η νίκη του σχετικού κινήματος στο facebook δεν είναι πολλές, η εταιρεία των Nirvana, πέρα από την ψηφιακή μορφή, θα επανεκδώσει, σε περιορισμένα αντίτυπα, και το κλασικό 7-ιντσο single βινυλίου, πράγμα που προκάλεσε θετικά σχόλια από τους οπαδούς. Δεν φαίνεται δε η αποτυχία της σχετικής καμπάνιας του 2010, όταν η προσπάθεια να αναδειχθεί No1 το single του 1963 «Surfin’ Men» των Trashmen απέτυχε, μπροστά στο «ρεύμα» που είχε ο περσινός νικητής του X-Factor Matt Cardle.

Οι οργανωτές της καμπάνιας δηλώνουν πως επιδιώκουν μεταξύ άλλων να ενισχύσουν οικονομικά τη φιλανθρωπική οργάνωση Rhythmix, με έδρα το Brighton, η οποία είχε εμπλακεί σε δικαστική διαμάχη με παραγωγό του X-Factor, που ζητούσε την κατοχύρωση του ονόματος Rhytmix για μια θηλυκού γένους μπάντα διαγωνιζόμενων στο show…