Ανακοινώθηκαν οι υποψηφιότητες των Όσκαρ

anakoinothikan-oi-upopsifiotites-ton-oskar

ΤΡΙΤΗ, 24 ΙΑΝΟΥΑΡΙΟΥ 2012

Αγωνία τέλος για την βιομηχανία του κινηματογράφου καθώς ανακοινώθηκαν, με την απαιτούμενη χλιδή και δόξα, οι υποψηφιότητες για τα 84α Όσκαρ. Πρωταγωνιστές της τελετής το Hugo του Σκορτσέζε με συνολικά 11 υποψηφιότητες και το The Artist του Hazanavicius, που ακολουθεί σε 10 κατηγορίες.

Εκπλήξεις δεν υπήρχαν, καθώς λίγο ή πολύ όπως κάθε χρόνο, τα ονόματα είχαν πάρει θέση στην κούρσα για το Kodak Theater και είχαν φανεί από τις Χρυσές Σφαίρες, τα Βafta και όλες τις απονομές κριτικών και κοινού, που προαναγγέλλουν το τι μέλλει γενέσθαι την λαμπερή βραδιά της 26ης Φεβρουαρίου του 2012.

Συγκεκριμένα στην κατηγορία της καλύτερης ταινίας το Όσκαρ διεκδικούν Το άλογο του πολέμου, Artist, Moneyball, Οι απόγονοι, Το δέντρο της ζωής, Mεσάνυχτα στο Παρίσι, Οι υπηρέτριες, Hugo και Extremely Loud and Incredibly Close.

Καλύτερος σκηνοθέτης για το 2011, θα αναδειχτεί κάποιος από τους Michel Hazanavicius, για την «βωβή» φετινή πρωτοτυπία του The Artist, τον ελληνικής καταγωγής Αλεξάντερ Πέϊν (Οι απόγονοι), τον Μάρτιν Σκορτσέζε και την πρώτη του 3D ταινία (Hugo), τον Terrence Malick (Tree of Life) και τον Γούντι Άλλεν για το Μεσάνυχτα στο Παρίσι.

Στην κατηγορία του Α' αντρικού ρόλου, χωρίς εκπλήξεις πάλι, βρίσκουμε τον George Clooney, για τους Απογόνους, τον Demian Βichir με το A better Life, τον Jean Dujardin για την ερμηνεία του στο The Artist, τον Brad Pitt για το Moneyball, και τον Gary Oldman για το Tinker Tailor Soldier Spy.

Αντίστοιχα το Όσκαρ Α' γυναικείου ρόλου θα διεκδικήσουν στις 26 Φεβρουαρίου η «σιδηρά» Μέριλ Στριπ, η Γκλέν Κλόουζ για την ερμηνεία της στο Albert Nobbs, η «Νέα Μέριλιν» Μισέλ Ουίλιαμς, η ουτσάιντερ- μέχρι πρότινος, Βαϊόλα Ντέιβις και η πολυσυζητημένη Ρούνεϊ Μάρα για το «Κορίτσι με το Τατουάζ».

Στο Όσκαρ πρωτότυπου σεναρίου , ο The Artist, εξακολουθεί να διεκδικεί άλλο ένα χρυσό αγαλματίδιο, ενώ τον ακολουθούν οι ταινίες Bridesmaids, Μεσάνυχτα στο Παρίσι, Ο δρόμος του Χρήματος, και Ένας χωρισμός από το Ιράν.

Στην κατηγορία διασκευασμένου σεναρίου, ο θείος Όσκαρ θα πάει στους Απόγονους του Αλεξάντερ Πέϊν, στο Hugo, στο Ides of March, στο Moneyball, ή στο Tinker Tailor Soldier Spy.

Στην κατηγορία του Β' γυναικείου ρόλου έχουμε δύο συμπρωταγωνίστριες να διεκδικούν το Χρυσό αγαλματίδιο. Η Jessica Chastain και η Οκτάβια Σπένσερ, από τις Υπηρέτριες, θα δώσουν σκληρή μάχη καθώς συναγωνίζονται την Berenice Bejo, για την ερμηνεία της στο The Artist, τη Melissa McCarthy από το Bridesmaids, και τη συμπρωταγωνίστρια της Γκλέν Κλόουζ στο Albert Nobbs, Janet McTeer.

Στην αντίστοιχη αντρική κατηγορία, Β΄ανδρικού ρόλου βρίσκεται ο Κένεθ Μπράνα για το «My Week With Marilyn», ο Jonah Hill για το Moneyball, ο Christopher Plummer για το Beginners, ο Νικ Νόλτε για το Warrior και ο Max von Sydow για το Extremely Loud and Incredibly Close.

Όσκαρ για καλύτερη ξενόγλωσση ταινία διεκδικούν το βέλγικο Bullhead του Michael R.Roskam, το Footnote από το Ισραήλ, του Joseph Cedar, το In Darkness, από την Πολωνία της Agnieszka Holland, το καναδικό δράμα του Philippe Falardeau, Monsieur Lazhar και το πολυσυζητημένο «Ένας χωρισμός» από το Ιράν, ταινία η οποία διεκδικεί και Όσκαρ πρωτότυπου σεναρίου.

Στην καλύτερη ταινία κινουμένων σχεδίων, θα συναγωνιστούν, το A Cat in Paris, Chico and Rita, Kung Fu Panda 2, o Γάτος Σπιρουνάτος και το Rango...δια στόματος Τζόνι Ντέπ.

Στην κατηγορία του καλύτερου ντοκιμαντέρ, δεσπόζει το όνομα του Wim Wenders και Gian-Piero Ringel για το Pina, οι οποίοι για να πάρουν το χρυσό αγαλματίδιο θα πρέπει να «ξεπεράσουν» τους Danfung Dennis και Mike Lerner με το Hell and Back Again, Marshall Curry και Sam Cullman με το If a tree falls: A story of the earth liberation front, το Paradise Lost 3: Purgatory, των Joe Berlinger και Bruce Sinifsky και το Undefeated των TJ Martin, Dan Lindsay και Richerd Middlemas.

Στην κατηγορία της πρωτότυπης μουσικής έχουμε το παράδοξο ένας συνθέτης να είναι υποψήφιος σε δύο διαφορετικές ταινίες του ίδιου σκηνοθέτη. Ο λόγος για τον John Williams, που διεκδικεί το Όσκαρ και για τις περιπέτειες του Τεν Τεν αλλά και για το Άλογο του Πολέμου. Αν και οι πιθανότητες για να κερδίσει αυξάνονται με την διπλή υποψηφιότητά του, πρέπει να καταφέρει να «προσπεράσει» τον Ludovic Bource για το «The Artist», τον Howard Shore για το Hugo και τον Alberto Inglesias για το Tinker Tailor Soldier Spy.

Ποιες ταινίες συγκέντρωσαν τις περισσότερες υποψηφιότητες;

Συμπερασματικά λοιπόν, οι ταινίες που εμφανίστηκαν στις περισσότερες κατηγορίες: The artist σε δέκα κατηγορίες (καλύτερης ταινίας, ανδρικής ερμηνείας, δεύτερου γυναικείου ρόλου, κινηματογραφίας, καλλιτεχνικής διεύθυνσης, κοστουμιών, σκηνοθεσίας, μοντάζ, μουσικής, πρωτότυπου σεναρίου) και Hugo του Μάρτιν Σκορσέζε σε έντεκα κατηγορίες (καλύτερης ταινίας, κινηματογραφίας, σκηνοθεσίας, μιξάζ, μοντάζ ήχου, προσαρμοσμένου σεναρίου, οπτικών εφέ, μουσικής, καλλιτεχνικής διεύθυνσης, κοστουμιών και μοντάζ). Ακολουθεί σε έξι κατηγορίες το War Horse (καλύτερης ταινίας, κινηματογραφίας, καλλιτεχνικής διεύθυνσης, μουσικής, μιξάζ, μοντάζ ήχου), Οι απόγονοι σε πέντε κατηγορίες (καλύτερης ταινίας, ανδρικής ερμηνείας, σκηνοθεσίας μοντάζ, προσαρμοσμένου σεναρίου).

Επί της ουσίας δηλαδή κονταροχτυπιούνται το The artist και το Hugo, δύο ταινίες που εδώ και καιρό μονοπωλούν τα φώτα της δημοσιότητας. Όσο για τον αειθαλή Γούντι Άλεν; Με το Μεσάνυχτα στο Παρίσι εμφανίζεται σε λίγες αλλά σημαντικές κατηγορίες: καλύτερης ταινίας, σκηνοθεσίας και πρωτότυπου σεναρίου.

Τέλος και το Moneyball τα πήγε καλά αφού εμφανίζεται σε έξι κατηγορίες: καλύτερης ταινίας, πρώτου ανδρικού ρόλου, δεύτερου ανδρικού ρόλου, μοντάζ, μιξάζ και προσαρμοσμένου σεναρίου.