Οι ταινίες της εβδομάδας (12/5/2016)

angry-birds
ΠΕΜΠΤΗ, 12 ΜΑΙΟΥ 2016

Οκτώ ταινίες κυκλοφορούν αυτή την εβδομάδα, με πρώτη επιλογή ένα παιχνίδι που αγάπησαν μικροί και μεγάλοι να μεταφέρεται στη μεγάλη οθόνη.

 «Angry Birds: Η ταινία»

Ο Ρεντ (το κόκκινο πουλί του παιχνιδιού), αφού χαλάει σε καθημερινή βάση τη
διάθεση και το κέφι των πάντων, εισάγεται εσπευσμένα σε μια ειδική κλινική, ώστε να καταφέρει να διαχειριστεί το οξύθυμο του χαρακτήρα του. Εκεί θα γνωριστεί με διάφορα άλλα, επίσης «προβληματικά», πουλιά και θα αναπτύξουν μία ιδιαίτερη συμπάθεια. Τα πράγματα κυλάνε αρκετά ήρεμα, ώσπου εμφανίζονται τα γουρούνια και οι ισορροπίες ανατρέπονται. Όταν τα πράγματα σκουραίνουν, θα χρειαστεί να καταφύγουν σε έναν αετό-γκουρού, για να τους προσφέρει καθοδήγηση.

Το «Angry Birds», το διάσημο ηλεκτρονικό παιχνίδι που έχει σημειώσει παγκόσμια επιτυχία, κάνει το πέταγμά του στη μεγάλη οθόνη καταστρέφοντας τα πάντα στο πέρασμά του σε μια ξεκαρδιστική  κωμωδία animation. Στο σκηνοθετικό τους ντεμπούτο οι Κλέι Κέιτις και Φέργκαλ Ράιλι εξαργυρώνουν την εμπειρία που έχουν αποκομίσει δουλεύοντας σε ταινίες του ίδιου είδους, ο πρώτος στο τμήμα κινουμένων σχεδίων στα «Ραλφ: Η Επόμενη Πίστα», «Ψυχρά κι Ανάποδα» και «Μαλλιά Κουβάρια» και ο δεύτερος ως εικονογράφος στα «Ξενοδοχείο για Τέρατα» και «Βρέχει Κεφτέδες».

«Ο άνθρωπος που γνώριζε το άπειρο»

Το 1913 στην Ινδία, ένας 25χρονος ιδιωτικός υπάλληλος με τρομακτική ευφυΐα, που όμως απέτυχε να ολοκληρώσει τις σπουδές του εξαιτίας της σχεδόν εμμονικής, μοναχικής μελέτης του πάνω στην επιστήμη των Μαθηματικών, αποφασίζει να εμπιστευτεί το πάθος του και να στείλει ένα γράμμα στον Τζι Έιτς Χάρντι, έναν επιφανή καθηγητή μαθηματικών του Trinity College του πανεπιστημίου Κέιμπριτζ. Το όνομά του ήταν Σρινιβάσα Ραμανουτζάν και έμελλε να γίνει ο αυτοδίδακτος «πρίγκιπας της μαθηματικής διαίσθησης». Ο άνθρωπος που θα αναστάτωνε την παγκόσμια επιστημονική κοινότητα με τον πιο ρομαντικό τρόπο.

Η ταινία «Ο Άνθρωπος που γνώριζε το άπειρο» καταγράφει την επαναστατική επιρροή μιας ακατέργαστης ιδιοφυΐας που έφερε την επανάσταση στο πεδίο των μαθηματικών, ξεπερνώντας τις αγκυλώσεις της άκαμπτης ακαδημαϊκής κοινότητας και αφήνοντας πίσω μια μυθική κληρονομιά, τα μυστικά της οποίας οι επιστήμονες πάσχιζαν να αποκρυπτογραφήσουν για τον επόμενο αιώνα.

«Γράμμα από το παρελθόν»

Μετά τον θάνατο της συζύγου του, ένας ηλικιωμένος άνδρας  (Κρίστοφερ Πλάμερ),αποφασίζει να φύγει από  το γηροκομείο και να αναζητήσει τον υπεύθυνο στρατιωτικό για την εκτέλεση της οικογένειας του στο στρατόπεδο συγκέντρωσης του Άουσβιτς,  πριν από 70 ολόκληρα χρόνια. Στόχος του είναι να τον σκοτώσει. Γνωρίζει το όνομα αυτού που αναζητά αλλά για να είναι σίγουρος  θα πρέπει  να ελέγξει από κοντά τέσσερις διαφορετικούς ανθρώπους που έχουν το ίδιο όνομα.

«Free to Run»

Το ντοκιμαντέρ «Free to Run» αφηγείται την εκπληκτική, άγνωστη ιστορία του κινήματος του τρεξίματος, κατά τη διάρκεια των τελευταίων πέντε δεκαετιών. Εξετάζει τις ιδεαλιστικές απαρχές του τζόκινγκ στις αρχές της δεκαετίας του ’60, τον αγώνα για το δικαίωμα στο να τρέχουν οι άνθρωποι - ειδικά οι γυναίκες - ενάντια στον συντηρητισμό των επίσημων αθλητικών σωματείων, και την έκρηξη της επιθυμίας των ανθρώπων να συμμετάσχουν σε αγώνες δρόμου και μαραθώνιους.

Από τους δρόμους της Νέας Υόρκης μέχρι τα μονοπάτια ανάμεσα στα δέντρα των Ελβετικών Άλπεων, άνδρες και γυναίκες, πρωταθλητές ή οι άνθρωποι της διπλανής πόρτας, γίνονται πρωταγωνιστές της ανείπωτης, μέχρι σήμερα, ιστορίας του τρεξίματος. Εμπνευστική, πολιτική, δυναμική, πανανθρώπινη… Δεν είναι μία ταινία για την άσκηση ή για τους ανθρώπους που γυμνάζονται. Είναι το μανιφέστο για το δικαίωμα του καθένα μας να τρέχει ελεύθερος.

«This is not a coup»

Οι δημιουργοί των ντοκιμαντέρ Debtocracy, Catastroika και Fascism Inc επιστρέφουν, στις  12 Μαΐου.

Στο «This is not a coup», ο δημοσιογράφος Αρης Χατζηστεφάνου παρακολουθεί τις «πραξικοπηματικές» παρεμβάσεις της ΕΚΤ σε χώρες όπως η Ιταλία, η Ιρλανδία, η Πορτογαλία, η Κύπρος και η Ελλάδα και συνομιλεί με πρώην αρχηγούς κρατών, και πολιτικούς που καθόρισαν τις εξελίξεις μπροστά και πίσω από τα φώτα της δημοσιότητας.

«Το χρονικό μιας αθωότητας»

Ο Ντέιβιντ είναι νοσηλευτής που φροντίζει ασθενείς στο τελικό στάδιο της νόσου τους. Αποδοτικός και αφοσιωμένος στο επάγγελμά του, αναπτύσσει ισχυρούς δεσμούς με κάθε ασθενή που φροντίζει. Ωστόσο, εκτός του χώρου εργασίας του, ο Ντέιβιντ είναι αναποτελεσματικός, αμήχανος, εσωστρεφής. Είναι φανερό πως χρειάζεται καθέναν από τους ασθενείς του όσο τον χρειάζονται κι αυτοί.

«Το μέσα φως»

Ο Γιώργης Μαρκάκης, 86 χρονών, οφθαλμίατρος και ιδρυτής του μουσείου Λυχνοστάτης στη Χερσόνησο Κρήτης, μας ξεναγεί στην κιβωτό των αναμνήσεών του, σε όσα «τρύγησε με τα μάτια του και τα ΄χει κλείσει εντός του».

Θυμάται, τον παππού Μηλιωτογιάννη, «τον πρώτο και μεγαλύτερο ίσως δάσκαλο της ζωής του» και την αυλή του πατρικού στη Σητεία, εκεί όπου γνώρισε «τη στενή σχέση ζωής και θανάτου, του θρήνου και του πανηγυριού». Μιλά για το φως, το μάτι, αλλά και το δάκρυ που «είναι αγίασμα της ψυχής» και μας ξεναγεί στον τόπο της δημιουργικής του πνοής, το Μουσείο Λυχνοστάτης, εκεί όπου η λαογραφία «μιλάει στην καρδιά και στη συνείδηση των ανθρώπων».

Σπαράγματα εμπειριών και αναμνήσεων, που καταλήγουν στην άποψή του για την ευτυχία: «το κάθε πράγμα στον κόσμο ετούτο αξίζει τόσο, όσο το αγάπησες».

«33.333 – Η Οδύσσεια του Νίκου Καζαντζάκη»

Ένα ντοκιμαντέρ του Μένιου Καραγιάννη, γύρω από την προσωπική και συγγραφική Οδύσσεια του μεγάλου Κρητικού στοχαστή.

Ο Νίκος Καζαντζάκης είναι παγκοσμίως γνωστός για τα μυθιστορήματά του. Λίγοι όμως γνωρίζουν, και ακόμη λιγότεροι έχουν διαβάσει την «Οδύσσεια», ένα επικό ποίημα 33.333 στίχων, το πιο σπουδαίο, κατά τον ίδιο, έργο του.

Η πρώτη ομοιότυπη έκδοση της «Οδύσσειας» κυκλοφόρησε το 1938, σε 3.000 αντίτυπα, σφραγισμένα και αριθμημένα. Οι περιπέτειες, φυσικές και πνευματικές, και τα ταξίδια τού Οδυσσέα αφ’ ότου επέστρεψε στην Ιθάκη και έφυγε ξανά, μέχρι τον θάνατό του στον Νότιο Παγωμένο Ωκεανό σε 33.333 στίχους, με αφορμή τους οποίους ξεκινά ένα κινηματογραφικό ταξίδι αναζήτησης.

Το ντοκιμαντέρ ταξιδεύει από τη Σουηδία, όπου ένας μεταφραστής 102 ετών, βρίσκει τη δύναμη να μάθει ελληνικά και να μεταφράσει το τεράστιο αυτό έργο έως την Αμερική, την Κρήτη, την Αθήνα, αλλά και την Τήνο, προσπαθώντας να ρίξει φως τόσο στις πτυχές του άγνωστου αυτού έργου, όσο και στην προσωπικότητα και τη σκέψη του συγγραφέα.