Who is who: Εύα Μέντες

who-is-who-eua-mentes

ΤΡΙΤΗ, 03 ΑΠΡΙΛΙΟΥ 2012

Οι περισσότεροι επικεντρώνουν στο έντονο σεξ-απίλ της, η ίδια παρ’ όλ’ αυτά προσπαθεί εκτός από την εξωτική ομορφιά της να προβάλλει και το ταλέντο της. Γι’ αυτό και το click@Life διερευνά την προσωπική της ιστορία, μπροστά και πίσω από τα φώτα της δημοσιότητας.

Γεννημένη στο Μαϊάμι της Φλόριντα, αλλά μεγαλωμένη στο Λος Άντζελες, η διάσημη σήμερα ηθοποιός, μοντέλο και σχεδιάστρια ειδών σπιτιού, ήρθε στον κόσμο στις 5 Μαρτίου 1974 από Κουβανούς γονείς. Δυστυχώς, οι γονείς της πήραν διαζύγιο ενόσω ήταν ακόμη μικρή κι έτσι η ίδια, οι δύο αδερφές της και ο αδερφός της μεγάλωσαν με τη μητέρα της στο Λ.Α.

Για να τα βγάλουν πέρα η μητέρα της δούλευε ως λογίστρια και σήμερα μάλιστα η Μέντες δηλώνει πως έκανε τα πάντα για να ζήσουν τα παιδιά της μια φυσιολογική ζωή.

Η ανατροφή της ήταν καθολική και η μικρή Εύα καθώς μεγάλωνε, προσανατολιζόταν προς το να γίνει καλόγρια, χωρίς να ξέρει, όμως, ότι η μοίρα της επεφύλασσε κάτι εντελώς διαφορετικό.

Αφότου τέλειωσε το σχολείο, φοίτησε στο Πανεπιστήμιο της Καλιφόρνια σπουδάζοντας μάρκετινγκ, μετά από λίγο, όμως, τα παράτησε λόγω της επιθυμίας της να ξεκινήσει μια καριέρα στην υποκριτική. Τα πρώτα της βήματα έκανε στο χώρο της μουσικής βιομηχανίας, καθώς εμφανίστηκε στο βίντεο κλιπ για το τραγούδι «Miami» του Γουίλ Σμιθ και στο «Se a vida é» των Pet Shop Boys το 1996, ενώ λίγο αργότερα συνεργάστηκε και με τους Aerosmith στο βίντεο κλιπ του «Hole in my soul».

Όταν, όμως, ένας ατζέντης είδε τη φωτογραφία της στο πορτοφόλιο μιας φίλης της, τα πράγματα πήραν άλλη πορεία στη ζωή της και μια καριέρα στην ηθοποιία άρχισε σιγά-σιγά να ξεδιπλώνεται.

Η αρχή έγινε το 1998, όταν η 24χρονη τότε Εύα Μέντες εμφανίστηκε σε ένα επεισόδιο της επιτυχημένης αμερικάνικης τηλεοπτικής σειράς «Στην εντατική» και στη συνέχεια στη βιντεοταινία τρόμου «Children of the Corn V: fields of terror» ως μία από τους έξι φοιτητές που χάνονται σε μια περίεργη πόλη, όπου τα παιδιά ελέγχονται από… δυνάμεις του κακού. Η ίδια αναφέρει ότι ντράπηκε πολύ όταν είδε τον εαυτό της στην ταινία και διαπίστωσε ότι η ερμηνεία της δεν της άρεσε καθόλου, παρ’ όλ’ αυτά ήταν ένα ξεκίνημα. Μετά από αυτή τη δουλειά, μάλιστα, άρχισε και μαθήματα υποκριτικής με δάσκαλο, έτσι ώστε να μπορέσει να βελτιωθεί.

Την ίδια χρονιά (1998) έκανε και το κινηματογραφικό της ντεμπούτο με ένα μικρό ρόλο ως παράνυμφος στην κομεντί «A night at the Roxbury» με τον Γουίλ Φέρελ και μετά από άλλο ένα τηλεοπτικό πέρασμα στη σειρά «Mortal Kombat: conquest», το 1999 βρίσκεται σε ένα μεγαλύτερο ρόλο στην οικογενειακή κομεντί φαντασίας «My brother the pig», μαζί με την 15χρονη τότε Σκάρλετ Γιόχανσον και τον Νικ Φουόκο.

Στη συνέχεια περνάει από τα πλατό της αμερικάνικης τηλεοπτικής σειράς «V.I.P» με την Πάμελα Άντερσον στον πρωταγωνιστικό ρόλο, αλλά και από την τηλεοπτική ταινία δράσης «The disciplines» (2000) με συμπρωταγωνιστή τον Ice-T και την ίδια χρονιά βρίσκεται στο καστ του θρίλερ «Urban legends: final cut», το οποίο βρέθηκε υποψήφιο για βραβείο Saturn καλύτερου θρίλερ.

Την επόμενη χρονιά απαρτίζει το καστ της ταινίας δράσης «Exit wounds» με πρωταγωνιστή τον Στίβεν Σιγκάλ και στη συνέχεια έρχεται ο ρόλος που δίνει ώθηση στην καριέρα της.

Η αρχή της επιτυχίας

Μέχρι στιγμής η Εύα Μέντες μπορεί να έχει κάνει διάφορες δουλειές, αλλά δεν έχει γίνει ακόμη γνωστή στο ευρύ κοινό. Αυτό το καταφέρνει το 2001, όπου βρίσκεται μαζί με τον Ντένζελ Ουάσινγκτον και τον Ίθαν Χοκ στη δραματική ταινία «Ημέρα εκπαίδευσης» του Αντουάν Φουκουά.

Η Μέντες υποδύεται τη σύζυγο του Αλόνζο Χάρις (Ουάσινγκτον), ενός αστυνομικού στη δίωξη ναρκωτικών που χρησιμοποιεί ανορθόδοξες μεθόδους για να πετύχει το σκοπό του και εκτός του ότι η ταινία πηγαίνει καλά εμπορικά με 104 εκατομμύρια δολάρια χαρίζοντάς της φήμη, η ίδια βρίσκεται υποψήφια και για το πρώτο της βραβείο, το βραβείο ALMA.

Στη συνέχεια βρίσκεται στην κομεντί δράσης «All about the Benjamins», ενώ το 2003 τη συναντάμε στην ταινία δράσης «2 fast 2 furious» του Τζον Σίνγκλετον, η οποία αποτελεί σίκουελ της ταινίας «The fast and the furious» με πρωταγωνιστές τα… γρήγορα αυτοκίνητα και τους Πολ Γουόκερ και Τάιριζ Γκίπμσον, όπου η Μέντες είναι μυστική πράκτορας. Η ταινία πηγαίνει πολύ καλά εμπορικά φέρνοντας 236 εκατομμύρια στα ταμεία και το όνομα της Μέντες «ταξιδεύει» ακόμη περισσότερο.

Την ίδια χρονιά (2003) συναντά τον Αντόνιο Μπαντέρας, τον Τζόνι Ντεπ, τη Σάλμα Χάγιεκ, τον Μίκι Ρουρκ, τον Γουίλεμ Νταφόε κ.ά. στο γουέστερν «Once upon a time in Mexico» του Ρόμπερτ Ροντρίγκεζ και στη συνέχεια υποδύεται ξανά τη σύντροφο του Ντένζελ Ουάσινγκτον στην αστυνομική ταινία «Εκτός χρόνου». Πριν φύγει η χρονιά, βρίσκεται και στο πρωταγωνιστικό καστ της κομεντί «Stuck on you» των αδελφών Φαρέλι, μαζί με τον Ματ Ντέιμον και τον Γκρεγκ Κίνεαρ. Μάλιστα, την περίοδο εκείνη παραλίγο να βρεθεί και πλάι στον Τζιμ Κάρεϊ στην ταινία «Θεός για μια βδομάδα», τελικά, όμως, το ρόλο της πήρε η Κάθριν Μπελ.

Το 2005, ο Άντι Τέναντ τη σκηνοθετεί στην κομεντί «Hitch: ο μετρ του ζευγαρώματος», όπου ο… Dr. Love, Γουίλ Σμιθ, ενώ είναι επαγγελματίας και ειδικός στο να τακτοποιεί τα αισθηματικά των άλλων, οι τακτικές του φαίνεται να μη «δουλεύουν» όταν τις εφαρμόζει σε μια αρθρογράφο… κουτσομπολιών (Εύα Μέντες). Η ταινία πηγαίνει εξαιρετικά καλά εμπορικά, συγκεντρώνοντας 368 εκατομμύρια δολάρια στα ταμεία και η Μέντες βρίσκεται ξανά υποψήφια για βραβείο ALMA, αλλά και Teen Choice.

Με τον Λιουκ Γουίλσον, αδελφό του Όουεν Γουίλσον, σε θέση σκηνοθέτη σεναριογράφου και πρωταγωνιστή βρίσκεται την ίδια χρόνια στην κομεντί «The Wendell baker story» και στη συνέχεια έχει ένα μικρότερο ρόλο πλάι στη Τζούλιαν Μουρ και τον Ντέιβιντ Ντουκόβνι, στην αισθηματική κομεντί «Απατημένες σύζυγοι» του Μπαρτ Φρόιντλιχ.

Το 2006 αλλάζει ύφος στη δραματική ταινία «Guilty hearts» με την Κάθι Μπέιτς και τη Ζιλί Ντελπί στο πρωταγωνιστικό καστ και το 2007 μπαίνει σε δράση με τον Νίκολας Κέιτζ στη βασισμένη ταινία στον χαρακτήρα Ghost rider της Marvel, «Ghost rider», σκηνοθεσίας Μαρκ Στίβεν Τζόνσον, η οποία πηγαίνει καλά εμπορικά, με 228 εκατομμύρια δολάρια στα ταμεία.

Η δραματική ταινία «Live!» του Μπιλ Γκούτενταγκ, η οποία έρχεται στη συνέχεια, βρίσκει τη Μέντες σε ρόλο στελέχους τηλεοπτικού δικτύου που προσπαθεί να προωθήσει ένα ριάλιτι… ρώσικης ρουλέτας. Η ίδια δηλώνει ότι δέχτηκε το ρόλο έχοντας στο μυαλό της μια πολύ αγαπημένη της ταινία το «Network» του 1976. Στη συνέχεια η δράση μπαίνει και πάλι στη ζωή της με το «We own the night» του Τζέιμς Γκρέι και τον Μαρκ Γουόλμπεργκ και Χοακίν Φοίνιξ στους πρωταγωνιστικούς ρόλους.

Μυστηριώδης η ατμόσφαιρα στο «Cleaner» που τη συναντάμε αμέσως μετά με τον Εντ Χάρις και τον Σάμιουελ Τζάκσον, ενώ το 2008 βρίσκεται στο οικείο της είδος, την κομεντί, με την ταινία «Γυναίκες» της Νταϊάν Ίνγκλις, στην οποία το γυναικείο φύλο έχει την τιμητική του και δεν εμφανίζεται ούτε ένας άντρας σε όλη τη διάρκεια της ταινίας. Οι «Γυναίκες» αποτελούν μια σύγχρονη εκδοχή της ομώνυμης ταινίας του 1939 του Τζορτζ Κούκορ και στο καστ συναντάμε την απατημένη Μεγκ Ράιαν, τη διευθύντρια περιοδικού μόδας Ανέτ Μπένινγκ και την… ερωμένη Μέντες σε 3 βασικούς ρόλους.

Η ταινία σημειώνει μέτριες εισπράξεις και αρνητικές κριτικές, εν μέρει και λόγω του ότι οι γυναικείες φιλίες έχουν «πολυφορεθεί» τα τελευταία χρόνια και η ταινία δεν είχε κάτι παραπάνω να προσφέρει.

Με τον Σάμιουελ Τζάκσον βρίσκεται ξανά στο superhero φιλμ νουάρ «The spirit», σκηνοθεσίας Φρανκ Μίλερ, κερδίζοντας άλλη μια υποψηφιότητα για βραβείο ALMA (τη μοναδική υποψηφιότητα της ταινίας), σε μια ταινία που αποτελεί κινηματογραφική μεταφορά της ομώνυμης στήλης-κόμικ εφημερίδας. Η Μέντες υποδύεται την… ξελογιάστρα πλούσιων αντρών, του οποίους παντρεύεται κι έπειτα σκοτώνει, ενώ στο καστ βρίσκεται και η Σκάρλετ Γιόχανσον, χωρίς, όμως, η ταινία να καταφέρει να πάει καλά.

Το 2009 βρίσκεται ξανά στο πλευρό του Νίκολας Κέιτζ στην αστυνομική ταινία «Διαφθορά στη Νέα Ορλεάνη» του Βέρνερ Χέρτσογκ, η οποία δεν πηγαίνει καλά εμπορικά μεν, αλλά δέχεται καλές κριτικές και το 2010 η κομεντί δράσης «Μπάτσοι από τον πάγκο» τη φέρνει και πάλι στο ίδιο καστ με τον Μαρκ Γουόλμπεργκ, ενώ της χαρίζει άλλη μια υποψηφιότητα για βραβείο ALMA και Teen Choice.

Η τελευταία της ταινία είναι η αισθηματική «Χθες το βράδυ» σκηνοθεσίας Μάσι Τάντζεντιν με την Κίρα Νάιτλι (την οποία θαυμάζει ως ηθοποιό και ως προσωπικότητα), τον Σαμ Γουόρθινγκτον και τον Γκιγιόμ Κανέ, στην οποία και πάλι υποδύεται το femme fatale που… ξελογιάζει τον παντρεμένο Μάικλ (Γουόρθινγκτον).

Στο «Fast five» (2011), το σίκουελ του «Fast and the furious» έχει έναν πολύ μικρό ρόλο χωρίς αναφορά του ονόματός της στα credits, ενώ μέσα στο 2012 θα κυκλοφορήσουν 3 ταινίες της. Η κομεντί «Girl in progress» της οποίας τα γυρίσματα έχουν ολοκληρωθεί, αναμένεται με περιορισμένη διανομή στα τέλη του Απρίλη, ενώ μέχρι το τέλος της χρονιάς θα τη δούμε στη δραματική ταινία «The place beyond the pines» μαζί με τον Ράιαν Γκόσλινγκ και τον Μπράντλεϊ Κούπερ, αλλά και στη γαλλική παραγωγή «Holly motors» μαζί με την… Κάιλι Μινόγκ.

Οι άλλες ασχολίες της

Η Εύα Μέντες εκτός από την υποκριτική έχει ασχοληθεί και με το μόντελινγκ, ενώ έχει φωτογραφηθεί για μεγάλους οίκους εσωρούχων και καλλυντικών, αναπτύσσοντας ταυτόχρονα και φιλανθρωπική δράση, υποστηρίζοντας την καμπάνια της Revlon για εξοικονόμηση πόρων με στόχο την περαιτέρω έρευνα για τον καρκίνο του μαστού. Έχει φωτογραφηθεί και στο πλαίσιο καμπάνιας ενάντια στην αγορά γούνας, με μότο «Γούνα; Προτιμώ να βγω γυμνή», μεταξύ άλλων δουλειών της στο χώρο, ενώ βρίσκεται και στις λίστες των πιο επιθυμητών θηλυκών του Maxim του Askmen.com και όχι μόνο.

Πέραν του μόντελινγκ, σχεδιάζει είδη σπιτιού, έχοντας τη δική της σειρά «Vida» μαζί με τον πρώην της, Τζορτζ Ογκούστο. Έχει ήδη προωθήσει τα δικά της λινά σεντόνια και το 2010 προώθησε τη σειρά πιάτων και μαχαιροπίρουνων.

Η ίδια θέλει παρ’ όλ’ αυτά να εξασκήσει όσο μπορεί περισσότερο τις υποκριτικές της ικανότητες και να δουλέψει με σκηνοθέτες όπως ο Στίβεν Σόντερμπεργκ, ο Σπάικ Τζόνζι και ο Πέδρο Αλμοδόβαρ, αλλά και να μελετήσει παλιότερους, όπως τον Φεντερίκο Φελίνι και τον Μικελάντζελο Αντονιόνι. Οι αγαπημένες της ταινίες είναι «Η λάμψη» (1980) του Στάνλεϊ Κιούμπρικ και το «Blow up» (1966) του Αντονιόνι, με τη Βανέσα Ρεντγκρέιβ.

Η διάσημη ηθοποιός ζει στο Λος Άντζελες και από το Σεπτέμβριο του 2011 είναι ζευγάρι με τον Ράιαν Γκόσλινγκ, ενώ έχει δηλώσει πως δεν θέλει να αποκτήσει παιδιά, περιγράφοντας τον γάμο ως μια απαρχαιωμένη διαδικασία που δεν ταιριάζει στη δική της ζωή.

Ενδεικτική φιλμογραφία: «A night at the Roxbury» (1998), «My brother the pig» (1999), «Urban legends: final cut» (2000), «Exit wounds» (2001), «Training day» (2001), «All about the Benjamins» (2002), «2 fast 2 furious» (2003), «Once upon a time in Mexico» (2003), «Out of time» (2003), «Stuck on you» (2003), «Hitch» (2005), «The Wendell baker story» (2005), «Trust the man» (2005), «Guilty hearts» (2006), «Ghost rider» (2007), «Live!» (2007), «We own the night» (2007), «Cleaner» (2007), «The women» (2008), «The spirit» (2008), «The bad lieutenant: port of call – New Orleans» (2009), «The other guys» (2010), «Last night» (2010), «Girl in progress» (2012).