Τα βινύλια πρώτα σε πωλήσεις με αγοραστές τους μοναχικούς μεσήλικες

binulio1
ΠΕΜΠΤΗ, 08 ΔΕΚΕΜΒΡΙΟΥ 2016

Η στερεότυπη εικόνα του μοναχικού, εσωστρεφούς ακροατή μουσικής φαίνεται τελικά ότι ισχύει, τουλάχιστον στην Μεγάλη Βρετανία.

Σύμφωνα με έρευνα της YouGov για τις αγοραστικές συνήθειες των Βρετανών, ο μέσος αγοραστής δίσκων βινυλίου για το 2016 είναι ένας μοναχικός μεσήλικας. Συγκεκριμένα, το 56% των συλλεκτών βινυλίου δεν αρέσκεταινα μιλάει για τα αισθήματά του, ενώ ένα 69% δήλωσε εσωστρέφεια και πως προτιμά να περνάει τον ελεύθερο χρόνο μόνος/η. Παράλληλα, η έρευνα έδειξε ότι το μεγαλύτερο ποσοστό συλλεκτών βινυλίου βρίσκεται στην ηλιακή ομάδα των 45 με 54. 

Τα εντυπωσιακά δεδομένα για το βινύλιο όμως δε σταματούν εδώ, αφού, σύφωνα με έρευνα της Entertainment Retailers Association (ERA), για πρώτη φορά η αξία πωλήσεων βινυλίου ξεπέρασε την αξία των digital downloads.

Κατά την εβδομάδα 28 Νοεμβρίου με 4 Δεκεμβρίου, η έρευνα έδειξε ότι ξοδεύτηκαν γύρω στα 2,4 εκατομμύρια λίρες σε αγορές δίσκων βινυλίου, ενώ 2,1 εκατομμύρια πήγαν για την αγορά ψηφιακών εκδόσεων. Πρόκειται για μια αξιοθαύμαστη επιστροφή στον αναλογικό ήχο, αν αναλογιστεί κανείς ότι την ίδια περίοδο του 2015, η αξία των downloads ανήρθε στα 4,4 εκατομμύρια λίρες και των βινυλίων στα 1,2 εκατομμύρια λίρες.

Εκπρόσωπος της ERA εξήγησε ότι η έρευνα αποκαλύπτει «σημαντική στροφή στις αγοραστικές συνήθειες» τον τελευταίο χρόνο. Ο εκπρόσωπος συμπλήρωσε ότι αυτή η στροφή μπορεί να οφείλεται στην επιτυχία διοργανώσεων όπως το Record Store Day της φετινής Black Friday, στη δημοφιλία  δίσκων βινυλίου ως χριστουγεννιάτικο δώρο καθώς και στην αύξηση των εμπόρων λιανικής που πωλούν βινύλια, όπως οι αλυσίδες supermarket Sainsbury’s και Tesco’s.