Ένας στους δύο Έλληνες κλείνουν τα αεροπορικά τους εισιτήρια από το Ίντερνετ

enas-stous-duo-ellines-kleinoun-ta-aeroporika-tous-eisitiria-apo-to-internet

ΤΡΙΤΗ, 16 ΙΟΥΛΙΟΥ 2013

Η Travelplanet24 πραγματοποίησε ποσοτική τηλεφωνική έρευνα στην ελληνική αγορά, με σκοπό να εξετάσει τη συμπεριφορά καθώς και τη στάση των ατόμων που ταξιδεύουν αεροπορικώς. Τα αποτελέσματα παρουσιάζονται μέσα από ένα ενδιαφέρον info graphic...

Σε σύνολο δείγματος 1005 ατόμων από τις μεγαλύτερες πόλεις της χώρας που διαθέτουν αεροδρόμιο (Αθήνα, Θεσσαλονίκη και Ηράκλειο), προκύπτει ότι ένας στους δύο Έλληνες (57%) πραγματοποιούν την κράτηση των αεροπορικών τους εισιτηρίων μέσω του Ίντερνετ. Από το σύνολο των ατόμων που κάνουν κράτηση μέσω διαδικτύου (57%), το 31% επιλέγει να την πραγματοποιήσει μέσω ενός διαδικτυακού ταξιδιωτικού γραφείου, ενώ το υπόλοιπο 26% επιλέγει τις σελίδες αεροπορικών εταιριών.

Σύμφωνα με την έρευνα, η πλειονότητα των χρηστών (86%) αναζητά και συγκρίνει τιμές σε παραπάνω από 2 ιστοσελίδες για να κάνει κράτηση αεροπορικών εισιτηρίων. Οι συγκρίσεις τιμών πραγματοποιούνται είτε σε σελίδες διαδικτυακών ταξιδιωτικών γραφείων (online travel agencies), είτε σε σελίδες αεροπορικών εταιρειών. Πρωταρχικό κριτήριο επιλογής της ιστοσελίδας μέσα από την οποία θα πραγματοποιήσουν τελικά την κράτηση των εισιτηρίων τους, είναι οι τιμές των εισιτηρίων που προσφέρονται, το επίπεδο δυσκολίας της διαδικασίας (usability), ενώ ιδιαίτερη βαρύτητα δίνουν οι χρήστες και στην αξιοπιστία που τους εμπνέει η εκάστοτε ιστοσελίδα/εταιρεία (brand).

«Σε μια τόσο δυναμική αγορά πρέπει να μπορείς να πληροίς αποτελεσματικά τις ανάγκες των χρηστών, αφού όπως φαίνεται, οι ανταγωνιστικές τιμές, η ευκολία, η ευελιξία των αποτελεσμάτων και η αμεσότητα των μηχανών αναζήτησης αποτελούν κάποιους από τους πιο σημαντικούς λόγους επιλογής από τις ιστοσελίδες των διαδικτυακών ταξιδιωτικών γραφείων» δήλωσε ο CEO & Co-Founder της Travelplanet24, Philipp Brinkmann.

Ένα ακόμη σημαντικό στοιχείο αποτελεί ο δείκτης του αριθμού των ταξιδιών που πραγματοποιούν οι Έλληνες ταξιδιώτες, ο οποίος το 2012 μειώθηκε κατά 2,4 μονάδες. Από το μέσο όρο των 4,3 ταξιδιών που πραγματοποιούσαν το 2009 οι Έλληνες, το 2012 φαίνεται να πραγματοποιούν, μόλις 2 ταξίδια το χρόνο (1,9), ένα δυνατό στοιχείο που εκφράζει την επίπτωση της οικονομικής κρίσης.

Σήμερα, από το συνολικό δείγμα των ερωτηθέντων που κάνουν ένα ταξίδι το χρόνο (46%), προκύπτουν τα εξής: το 94% ταξιδεύει για προσωπικούς λόγους και μόλις το 6% ταξιδεύει για επαγγελματικούς λόγους. Από την έρευνα είναι φανερό ότι η αναλογία προσωπικών-επαγγελματικών ταξιδιών εξαρτάται από τον συνολικό αριθμό των ταξιδιών ανά έτος.

Οι ερωτηθέντες που πραγματοποιούν πάνω από 3 ταξίδια το χρόνο ταξιδεύουν κατά κύριο λόγο και για προσωπικούς και για επαγγελματικούς λόγους, με ποσοστό 57% επί του συνολικού δείγματος να απαντά ότι πραγματοποιεί ηλεκτρονική κράτηση αεροπορικών εισιτηρίων. Το 75% του συνολικού δείγματος δήλωσε ότι το 2012 δεν έκανε κανένα επαγγελματικό ταξίδι, ενώ το 8% δεν έκανε κανένα ταξίδι για προσωπικούς λόγους.

Από το σύνολο του δείγματος που πραγματοποιεί κρατήσεις αεροπορικών εισιτηρίων μέσω του Ίντερνετ, το 90% έχει καθημερινή επαφή με το Ίντερνετ, το 8% μία με δύο φορές την εβδομάδα και το 2% ακόμη πιο αραιά.

Μεθοδολογία - Προδιαγραφές

Η μεθοδολογία που ακολουθήθηκε κατά τη διάρκεια της έρευνας περιελάμβανε τηλεφωνικές συνεντεύξεις σε αντιπροσωπευτικό δείγμα κατοίκων συγκεκριμένων περιοχών με αρχικό φίλτρο τα άτομα 18-64 ετών που έχουν ταξιδέψει αεροπορικώς τα τελευταία 3 χρόνια. Από το σύνολο των ερωτηθέντων το 53% ήταν γυναίκες ενώ το 43% άνδρες. Ο χρόνος διεξαγωγής της έρευνας ήταν από 21/01 έως 30/01/2013. Την έρευνα πραγματοποίησε για λογαριασμό της Travelplanet24 η εταιρεία ερευνών Prognosis.

Προφίλ:

Η Travelplanet24.com, μία από τις 20 μεγαλύτερες e-commerce εταιρείες στην Ελλάδα, ξεκίνησε τη λειτουργία της το 2005, παρέχοντας και αναπτύσσοντας υψηλής ποιότητας διαδικτυακά συστήματα κράτησης εισιτηρίων και πρωτοποριακές web εφαρμογές με στόχο την εδραίωση ενός πρωταγωνιστικού ρόλου στον χώρο της παγκόσμιας τουριστικής βιομηχανίας. Σήμερα, η εταιρεία συγκαταλέγεται ανάμεσα στα 3 μεγαλύτερα online travel agencies στην Ελλάδα και ανάμεσα στα 10 μεγαλύτερα στη Νοτιοανατολική Ευρώπη. Η εταιρεία δραστηριοποιείται σε 16 αγορές και έχει γραφεία στο Σύνταγμα και το Βουκουρέστι.