Τι κάνουν οι αεροπορικές για να απολυμάνουν τα αεροπλάνα από τον κοροναϊό

taksidi-aeroplano-koronaios
ΤΡΙΤΗ, 03 ΜΑΡΤΙΟΥ 2020

H Qantas Airways Ltd., η Korean Air Lines Co. και η Scoot της Singapore Airlines Ltd. είναι ανάμεσα στους αερομεταφορείς που βοήθησαν στην εκκένωση της κινέζικης πόλης Wuhan που αποτέλεσε επίκεντρο του ξεσπάσματος του κοροναϊού και του κρουαζιερόπλοιου από την Ιαπωνία. Πώς απολύμαναν τα αεροσκάφη τους;

Η ανησυχία γίνεται όλο και μεγαλύτερη για τους ταξιδιώτες και τους πολίτες με τα κρούσματα του κοροναϊού να αυξάνονται και να έχουν φτάσει μέχρι και στη χώρα μας. Γι’ αυτό οι αεροπορικές λαμβάνουν τα μέτρα τους, προκειμένου να εξασφαλίσουν την ασφάλεια των ταξιδιωτών. Ειδικά οι αεροπορικές που πήραν μέρος σε αποστολές διάσωσης, είχαν ακόμη βαρύτερο έργο.

Η Qantas συγκεκριμένα, χρησιμοποίησε το ίδιο Boeing Co. 747 στις δύο πτήσεις που πραγματοποίησε από το Wuhan και από το Τόκιο στην Αυστραλία. Το αεροπλάνο καθαριζόταν επι 36 ώρες, ενώ σύμφωνα με την εταιρία, απομακρύνθηκαν τα πάντα, από μαξιλάρια και κουβέρτες, μέχρι περιοδικά και ακουστικά. Η καμπίνα απολυμάνθηκε δυο φορές σε καθίσματα, πατώματα, δίσκους, τοιχώματα, χώρους αποσκευών κ.ο.κ. κι έπειτα καθαρίστηκε. Τα φίλτρα αέρα του αεροπλάνου αντικαταστάθηκαν και το 747 έχει πλέον επιστρέψει στις πτήσεις.

Η Korean Air χρησιμοποίησε ένα Boeing 747 σε δυο πτήσεις από το Wuhan και ένα Airbus SE A330 για μια τρίτη. Εκτός του ότι ψέκασαν και καθάρισαν ολόκληρη την καμπίνα, οι ομάδες καθαρισμού αντικατέστησαν τα καλύμματα των καθισμάτων, όπως και τις κουρτίνες. Τα αεροπλάνα, μάλιστα, επέστρεψαν στο πρόγραμμά τους με την έγκριση του Κέντρου Ελέγχου και Πρόληψης Ασθενειών.

Η Scoot, που είναι μια low-cost εταιρία της Singapore Airlines ψέκασε όλη την καμπίνα με ένα απολυμαντικό βιομηχανικού βαθμού.

Κι άλλες αεροπορικές, όμως, έχουν εντείνει τις καθιερωμένες διαδικασίες καθαρισμού, για να μειώσουν τον κίνδυνο διάδοσης της μόλυνσης. Η Singapore Airlines, για παράδειγμα, απομάκρυνε κάποια από τα αντικείμενα που μοιράζονται όλοι, όπως τα περιοδικά και έπειτα από κάθε πτήση απολυμαίνει τους δίσκους και τις οθόνες της τηλεόρασης, ενώ οι θήκες των μαξιλαριών, οι κουβέρτες κ.ο.κ. αλλάζονται. Το σύστημα φιλτραρίσματος του αέρα στην καμπίνα, μάλιστα, έχει παρόμοια επίδοση με αυτά που χρησιμοποιούνται σε χειρουργία, σύμφωνα με την αεροπορική.

Και η Cathay Pacific Airways Ltd. που είναι η αεροπορική εκτός Κίνας που έχει επηρεαστεί περισσότερο, αναφέρει ότι με το πέρας κάθε πτήσης απολυμαίνει όλη την καμπίνα. Κάθε αεροπλάνο με επιβεβαιωμένο κρούσμα κοροναϊού καθαρίζεται και απολυμαίνεται ξανά, ενώ όλα τα είδη από ζεστές πετσέτες και μαξιλάρια, μέχρι περιοδικά και κουβέρτες δεν παρέχονται πλέον σε πτήσεις από και προς Κίνα. Παρομοίως έδρασε και η Korean Air, η οποία απομάκρυνε μαξιλάρια και κουβέρτες στις πτήσεις σε Κίνα, Χονγκι Κονγκ, Ταιβάν και Μογγολία.