Ποια χώρα θα είναι το επόμενο trend της Ευρώπης;

lioumpliana-slobenia
ΠΕΜΠΤΗ, 24 ΙΟΥΝΙΟΥ 2021

Σύμφωνα με την Global Data, η Σλοβενία αναμένεται να αποτελέσει μεγάλο τουριστικό ευρωπαϊκό προορισμό στο μέλλον.

Τα ταξίδια μετά την πανδημία φαίνεται πως θα αλλάξουν και σύμφωνα με την εταιρία ανάλυσης δεδομένων Global Data, η Σλοβενία θα γίνει ο επόμενος ευρωπαϊκός προορισμός, παρ’ όλο που το 2019 οι διεθνείς αφίξεις είχαν φτάσει τα 4,7 εκατομμύρια και η χώρα δεν βρισκόταν καν στις 25 πιο δημοφιλείς της Ευρώπης.

Ωστόσο, η Σλοβενία παρουσίασε έναν εντυπωσιακό δείκτη ετήσιας ανάπτυξης 9,7% μεταξύ 2010 και 2019 στις εισερχόμενες αφίξεις και άρχισε σιγά-σιγά να γίνεται ξεκάθαρο ότι αποτελεί ένα τουριστικό προϊόν που μέχρι στιγμής δεν είχε εκτιμηθεί όσο του έπρεπε.

Αξίζει να σημειωθεί ότι μια σημαντική μερίδα διεθνών επισκεπτών προέρχεται από αγορές που συνδέονται γεωγραφικά με τη Σλοβενία, με το 50% των ταξιδιωτών να καταφτάνουν είτε από την Αυστρία, την Ιταλία, την Ουγγαρία ή την Κροατία. Αυτό δείχνει ότι υπάρχει τεράστια δυναμική στο τουριστικό προϊόν της χώρας.

Το 2016, η Σλοβενία κέρδισε τον τίτλο της πιο Βιώσιμης Χώρας από το National Geographic και την ίδια χρονιά η Λιουμπλιάνα κέρδισε τον τίτλο της Ευρωπαϊκής Πράσινης Πρωτεύουσας από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή. Σύμφωνα με την Global Data, το 42% των καταναλωτών διεθνών πλέον επηρεάζεται «συχνά» ή «πάντα» από το πόσο φιλικό προς το περιβάλλον είναι ένα προϊόν ή μια υπηρεσία, κάτι που ίσως επηρεάζει και στην επιλογή της Σλοβενίας.

Περισσότερο από το 1/3 της Σλοβενίας ανήκει στο ευρωπαϊκό δίκτυο προστατευόμενων περιοχών, με 10 χιλιάδες χιλιόμετρα πεζοπορικών μονοπατιών, κάτι που εμπνέει πολλούς τουρίστες που λόγω πανδημίας αναζητούν δραστηριότητες σε εξωτερικό χώρο.  

Αν και η Σλοβενία έχει πολύ δρόμο ακόμη μέχρι να φτάσει την Ισπανία και τη Γαλλία, αυτό που προσφέρει φαίνεται να βρίσκεται μέσα στις επιθυμίες των τουριστών για το επόμενο διάστημα.