Ανδριάνα Χατζηλαζάρου: «Η Ελλάδα είναι ένα ακατέργαστο διαμάντι το οποίο θέλει ακόμη δουλειά για να τελειοποιηθεί»

xatzilazarou
ΔΕΥΤΕΡΑ, 07 ΑΥΓΟΥΣΤΟΥ 2023

Η Aνδριάννα Χατζηλαζάρου, της πρωτοπόρου H Ηotels Collection, μας μιλά για την διαδρομή της αλυσίδας, την έννοια της φιλοξενίας, την τουριστική κίνηση στην χώρα το φετινό καλοκαίρι και, φυσικά, το επιχειρηματικό της μέλλον.

Μιλήστε μου λίγο για την πορεία της H Hotels Collection στο πέρασμα των ετών. Πώς ξεκινήσατε και πού βρίσκεστε αυτή τη στιγμή;

Η Η Hotels Collection φέτος κλείνει τα 30 χρόνια λειτουργίας της και είμαστε υπερήφανοι που έχουμε δημιουργήσει ένα ισχυρό brand name, που από το 1993 πρωτοπορεί στον χώρο της φιλοξενίας. Το όραμά μας όμως για την Η Hotels Collection ξεκίνησε από το 1990 με αφορμή τον επαναπατρισμό της οικογένειάς μου από το Κογκό. Η ίδρυση του πρώτου μας ξενοδοχείου θεωρήθηκε ως ένα τεράστιο επιχειρηματικό ρίσκο, καθώς η ευρύτερη περιοχή της Νότιας Ρόδου δεν είχε ακόμη ανθίσει. Παρ’ όλες τις αμφισβητήσεις καταφέραμε να υλοποιήσουμε το όραμά μας και σήμερα έχουμε ένα από τα πλέον διεθνώς αναγνωρισμένα προϊόντα στον κλάδο του τουρισμού. Η Η Hotels Collection αποτελείται από 6 μοναδικές ξενοδοχειακές μονάδες που καλύπτουν ένα ευρύ ταξιδιωτικό φάσμα.

Ποια πιστεύετε πως είναι τα πλεονεκτήματα της Η Ηotels Collection και τα στοιχεία εκείνα που σας διαφοροποιούν;

Αυτό που μας ξεχωρίζει στην αγορά είναι ότι προσφέρουμε ολοκληρωμένα πακέτα διακοπών για κάθε τύπου ταξιδιώτη. Κάθε ένα από τα 6 ξενοδοχεία μας προσφέρει κάτι το διαφορετικό, καθιστώντας τα μοναδικά στην αγορά της Ρόδου. Ενθαρρύνουμε την ένταξη νέων τεχνολογιών και καινοτόμων ιδεών στις λειτουργίες μας έχοντας πάντα ως γνώμονα τις επόμενες γενιές. Άλλο ένα στοιχείο, το οποίο θεωρείται δεδομένο αν και δεν ακολουθείτε από όλους, είναι η εξαιρετική ποιότητα προϊόντων και υπηρεσιών που προσφέρουμε στους επισκέπτες μας. Κλείνοντας  η στοιχειώδης διαφορά μας είναι ότι έχουμε ένα ισχυρό εταιρικό προφίλ, χωρίς όμως να αναιρείται ο οικογενειακός χαρακτήρας.

Τι σημαίνει για εσάς φιλοξενία και πώς αυτό αντικατοπτρίζεται στις παροχές της H Hotels Collection;

Η φιλοξενία για εμάς είναι κάτι πολύ σημαντικό το οποίο αποτελεί τον πυρήνα της εταιρείας μας. Όπως πρεσβεύουμε στην H Hotels Collection, “We make moments matter”. Προσπαθούμε να δημιουργούμε μοναδικές εμπειρίες όχι μόνο για τους επισκέπτες μας, αλλά και για όλους τους συνεργάτες μας, καθώς αποτελούν αναπόσπαστο κομμάτι της επιτυχίας μας.  Για αυτόν τον λόγο έχουμε ξεχωρίσει στην αγορά και έχουμε υψηλό αριθμό επαναλαμβανόμενων επισκεπτών που έρχονται επί σειρά ετών από την πρώτη ημέρα λειτουργίας μας.  

Πώς αντεπεξήλθατε σε περιόδους όπως αυτή της πρόσφατης πανδημίας;

Η πανδημία ήταν μία πρόκληση για όλο τον κόσμο αλλά χάρη στο εξαιρετικά καταρτισμένο προσωπικό μας και τις αλλεπάλληλες εκπαιδεύσεις που προσφέραμε πιστεύω πως βγήκαμε νικητές. Και γιατί το λέω αυτό; Εν μέσω πανδημίας κατορθώσαμε να ανοίξουμε 4 από τις 6 μονάδες μας και να κάνουμε επιτυχώς αυτό που κάνουμε επί σειρά ετών. Να προσφέρουμε ξεχωριστές στιγμές στους επισκέπτες μας. Με τον επαγγελματισμό και την προσοχή που επέδειξαν  τα μέλη της ομάδας μας, καταφέραμε να κερδίσουμε την εμπιστοσύνη και τον σεβασμό του κόσμου.  

Ποια είναι η εικόνα που έχετε ως τώρα για την τουριστική κίνηση της χώρας;

Η Ελλάδα αποτελεί έναν All Time Classic προορισμό ο οποίος έδειξε, δείχνει και θα συνεχίσει να δείχνει την διαχρονική του αξία. Η περσινή σεζόν αποτέλεσε κορυφαία χρονιά στην ιστορία της τουριστικής βιομηχανίας τόσο για την Ελλάδα αλλά όσο και για το νησί της Ρόδου. Το 2022 ήταν η καλύτερη χρονιά του ομίλου μας και είμαστε αισιόδοξοι πως και φέτος θα έχουμε μια πολύ ισχυρή κίνηση. Τα πρώτα δεδομένα που έχουμε είναι αρκετά θετικά και πιστεύουμε ότι στο τέλος της τουριστικής περιόδου θα έχουμε ένα αρκετά ικανοποιητικό αποτέλεσμα για την χώρα μας.

Ποιο κοινό προσελκύει η H Hotels Collection κυριότερα;

Όπως αναφέραμε στην αρχή της συνέντευξής μας, στην H Hotels Collection καλύπτουμε ένα ευρύ φάσμα επισκεπτών λόγω των διαφορετικών ξενοδοχείων που έχουμε. Καλύπτουμε όλες τις ηλικιακές ομάδες όπως και όλα τα διαφορετικά κοινά της αγοράς. Από οικογένειες με μικρά και μεγάλα παιδιά έως και ενήλικα ζευγάρια κάθε ηλικίας. Κάθε ένας από αυτούς μπορεί να βρίσκει αυτό που καλύπτει καλύτερα τις ανάγκες του σε ένα από τα ξενοδοχεία μας.

Ποια η θέση της χώρας μας ως προς το τουριστικό γίγνεσθαι έναντι των χωρών του «ανταγωνισμού»;

Η Ελλάδα είναι μία από τις ομορφότερες παγκοσμίως χώρες και δεν μπορεί να συγκριθεί με κανέναν άλλον προορισμό. Αυτό που καθιστά την χώρα μας μοναδική δεν είναι οι υποδομές ή η πρωτοπορία σε ό,τι αφορά το προϊόν μας αλλά η μαγεία των ανθρώπων, του πολιτισμού, και της φυσικής μορφολογίας μας. Παρόλα αυτά πρέπει να σημειωθεί ότι υστερούμε αρκετά στην σωστή ανάδειξη και προβολή του προϊόντος μας σε σχέση με άλλες χώρες όπως η Ισπανία και η Ιταλία. Η Ελλάδα είναι ένα ακατέργαστο διαμάντι το οποίο θέλει ακόμη δουλεία για να τελειοποιηθεί. Πρέπει να αποκτήσουμε μια περισσότερο στρατηγική προσέγγιση. 

Τι περιθώρια βελτίωσης πιστεύετε πως υπάρχουν και σε προς ποιες κατευθύνσεις προκειμένου να έχουμε ένα πιο ανταγωνιστικό προϊόν;

Η Ελλάδα πρέπει να αποκτήσει μια ηχηρή ταυτότητα και να ενδυναμώσει το brand της. Για να επιτευχθεί αυτό πρέπει να προσδιορίσουμε πολλά πράγματα σαν χώρα και να χαράξουμε μία στρατηγική ανά προορισμό έτσι ώστε να αποκτήσουμε μια ισχυρή ταυτότητα και επωνυμία στον χώρο της τουριστικής αγοράς. Δεδομένου ότι η παγκόσμια τουριστική αγορά ολοένα και μεγαλώνει πρέπει σαν χώρα να είμαστε σε εγρήγορση για να καλύψουμε αυτές τις ανάγκες και να χαράσσουμε την δική μας πολιτική αντί να είμαστε ακόλουθοι στην αγορά. Πολλές από τις υποδομές τόσο στην υπόλοιπη Ελλάδα όσο και στην Ρόδο χρειάζονται βελτίωση και αναβάθμιση. Δεν πρέπει να επαναπαυόμαστε ποτέ, πρέπει συνεχώς να βελτιώνουμε αυτό το οποίο έχουμε στα χέρια μας γιατί αλλιώς κινδυνεύουμε να χάσουμε ό,τι έχουμε χτίσει.  Εμείς προσωπικά στην H Hotels Collection ακολουθούμε αυτήν την πολιτική και πιστεύω πως αποτελεί το μοναδικό συστατικό της επιτυχίας μας.

Ποια είναι τα μελλοντικά σας σχέδια;

Στην H Hotels Collection είμαστε πάντοτε φιλόδοξοι για το μέλλον. Ο λόγος είναι ότι αγαπάμε να βλέπουμε κάτι το οποίο έχουμε χτίσει, να εξελίσσεται.  Στοχεύουμε στο να επεκταθούμε περεταίρω και να μεγαλώσουμε τον όμιλό μας. Η τελευταία μας επεκτατική κίνηση, το ΜΑΥΙΑ Exclusive Resort and Spa, αποτέλεσε ένα μοναδικό βήμα στην πορεία του ομίλου μας και συνέβαλε στην βελτίωση του προϊόντος του νησιού μας. Άλλο ένα σημαντικό κομμάτι που είναι στα μελλοντικά μας  σχέδια είναι  η περεταίρω ανάπτυξη και ενίσχυση του προσωπικού μας. Πιστεύουμε στους ανθρώπους μας και επενδύουμε συνεχώς σε αυτούς με εκπαιδεύσεις, σεμινάρια και παροχή δυνατοτήτων εσωτερικής εξέλιξης.

Χριστίνα Χρυσανθοπούλου / [email protected]