Τα καλύτερα ταξίδια με τρένο στην Ευρώπη

treno-kopela-backpack
ΤΡΙΤΗ, 24 ΙΑΝΟΥΑΡΙΟΥ 2023

Για το 2023.

Η Γαλλία και η Γερμανία ανακοίνωσαν ένα σχέδιο για την ενίσχυση των μεταξύ τους σιδηροδρομικών συνδέσεων, σε μια προσπάθεια να προωθήσουν τις «πράσινες» μετακινήσεις μεταξύ των δύο χωρών.

Συγκεκριμένα, οι δύο χώρες της ΕΕ «υποστηρίζουν την ανάπτυξη high-speed τρένων μεταξύ Παρισιού και Βερολίνου, καθώς και τη νυχτερινή γραμμή, για το 2024», όπως ανακοινώθηκε μετά την συνάντηση την Κυριακή του Γερμανού καγκελάριου Όλαφ Σολτς και του Γάλλου προέδρου Εμανουέλ Μακρόν.

Για την ώρα, χρειάζονται τουλάχιστον 8 ώρες, και συχνά πολύ περισσότερο, για να ταξιδέψει κανείς μεταξύ Παρισιού και Βερολίνου σιδηροδρομικώς.  Η σύνδεση δεν είναι απευθείας καθώς ταξιδιώτες πρέπει να αλλάζουν σε κάποιο σταθμό, όπως στην Κολωνία ή την Φρανκφούρτη. Το Παρίσι και η Φρανκφούρτη συνδέονται ήδη με high-speed τρένο.

Για το 2024 έχει επίσης ανακοινωθεί άλλη μία high-speed σύνδεση από τον όμιλο FS Italiane, ιδιοκτήτη του εθνικού κρατικού σιδηροδρόμου της Ιταλίας Trenitalia.

Το νέο τρένο θα συνδέει το Παρίσι και τη Βαρκελώνη, όπου η υπάρχουσα υπηρεσία υψηλής ταχύτητας εκτελεί ήδη δρομολόγια προς την ισπανική πρωτεύουσα. Προβλέπεται να ξεκινήσει στα τέλη του 2024, και έχει υπονοηθεί ότι περαιτέρω υπηρεσίες θα μπορούσαν να συνδέσουν τη Μαδρίτη με την Ιταλία μέσω Γαλλίας.

Παράλληλα, περιμένουμε ακόμα την σύνδεση μεταξύ Ζυρίχης και Ρώμης, το high-speed δρομολόγιο Πόρτο προς Λισαβόνα και Βίγκο και την σιδηροδρομική σύνδεση του Λονδίνου με το Μπορντό (λίγο αργότερα, το 2027).

Μέχρι να προχωρήσουν οι συνδέσεις αυτές, το Euronews συγκεντρώνει τα καλύτερα ευρωπαϊκά ταξίδια με τρένο για το 2023.

Φύγαμε;

Βιέννη προς Παρίσι (Nightjet)

Το ταξίδι διαρκεί 14 ώρες και εκτελείται τρεις φορές την εβδομάδα και προς τις δύο κατευθύνσεις, με τιμές να κυμαίνονται από περίπου 30 ευρώ για μια θέση έως 120ευρώ και πάνω για ένα ιδιωτικό κουπέ.

Βιέννη προς Γένοβα και Λα Σπέτσια (Nightjet)

Από εδώ, οι επιβάτες μπορούν να πάρουν τρένα για το Μονακό, τη Νίκαια και τα πολύχρωμα χωριουδάκια Cinque Terre.

Βρυξέλλες προς Βερολίνο, μέσω Άμστερνταμ- Από τον Μάιο του 2023 (Sleeper)

Με μία μόνο αλλαγή, οι επιβάτες θα μπορούν να ταξιδέψουν στο Παρίσι, το Λονδίνο, την Πράγα και τη Βαρσοβία. Από το 2024, το σχέδιο είναι να επεκταθεί η σύνδεση στη Δρέσδη και την Πράγα.

Πράγα προς Ζυρίχη, με στάσεις στη Φρανκφούρτη και τη Βασιλεία (ČD)

Το νυχτερινό ταξίδι διαρκεί λίγο λιγότερο από 14 ώρες. Οι ταξιδιώτες διαθέτουν διάφορες επιλογές, από κουκέτες με έξι κρεβάτια έως πολυτελείς θέσεις για ύπνο με ιδιωτικές τουαλέτες και ντους.

Βερολίνο προς Στοκχόλμη (Snälltåget)

Η σουηδική σιδηροδρομική εταιρεία Snälltåget άλλαξε τη διαδρομή της από το Βερολίνο προς το Μάλμε μέσω του Αμβούργου και της Δανίας, ενώ την επέκτεινε στη Στοκχόλμη. Το πλήρες ταξίδι διαρκεί λίγο λιγότερο από 17 ώρες.

Μόναχο προς Γένοβα και Λα Σπέτσια (Nightjet)

Το νέο χρονοδιάγραμμα της Nightjet για το 2023 είδε το δρομολόγιο Βιέννη/Μόναχο προς Μιλάνο να επεκτείνεται στη Γένοβα και τη Λα Σπέτσια στην Ιταλία. Από εδώ, μπορείτε να ταξιδέψετε στο Μονακό, τη Νίκαια και τα Cinque Terre.

Στουτγάρδη προς Ζάγκρεμπ και Ριέκα (Nightjet και EuroNight)

Στο νέο χρονοδιάγραμμά της για το 2023, η NightJet επέκτεινε το δρομολόγια για τρένα με βαγόνια ύπνου από το Μόναχο στη Βενετία, τη Λιουμπλιάνα και το Ζάγκρεμπ για να ξεκινήσει από τη Στουτγάρδη της Γερμανίας.

Εποχικά, το δρομολόγιο θα εκτελείται επίσης προς την παράκτια πόλη της Κροατίας Ριέκα, με συνολική διάρκεια ταξιδιού περίπου 15 ώρες.

Το τρένο της Nightjet για τη Βενετία ταξιδεύει μέσω του Μονάχου, του Σάλτσμπουργκ και του Τρεβίζο, ενώ η υπηρεσία προς τις πρωτεύουσες της Κροατίας και της Σλοβενίας διευθύνεται από τους Κροατικούς Σιδηροδρόμους HŽ και Σλοβενικούς Σιδηρόδρομους SŽ στο πλαίσιο του EuroNight της ÖBB.

Γένοβα προς Νάπολη (NTV Italo)

Το ταξίδι από τη Γένοβα στη Νάπολη διαρκεί λίγο λιγότερο από επτά ώρες.

Μιλάνο προς Παρίσι (Frecciarossa)

Στα τέλη του 2021, η Frecciarossa - ο βραχίονας υψηλής ταχύτητας της ιταλικής Trenitalia - λάνσαρε ένα νέο εντυπωσιακό τρένο στην σύνδεση μεταξύ Μιλάνου και Παρισιού.

Ταχύτερο και πιο πολυτελές από τα προηγούμενα δρομολόγια σε αυτή τη διαδρομή, το τρένο διαρκεί λίγο λιγότερο από επτά ώρες.

Άμστερνταμ προς Αυστρία (Ski Express της TUI)

Οι λάτρεις των σπορ χιονιού από τον Δεκέμβριο του 2022 μπορούν να ταξιδεύουν σε ένα νέο νυχτερινό τρένο που ξεκινάει από το Άμστερνταμ και καταλήγει σε ορισμένα από τα μεγαλύτερα χιονοδρομικά κέντρα της Αυστρίας.

Το «Ski Express» της TUI θα αναχωρεί από το Άμστερνταμ κάθε Παρασκευή βράδυ μεταξύ 23 Δεκεμβρίου και 31 Μαρτίου. Μετά την αναχώρηση από την ολλανδική πρωτεύουσα στις 5:30 μ.μ., το δρομολόγιο σταματάει στην Ουτρέχτη και στη συνέχεια συνεχίζει απευθείας για την Αυστρία.

Άμστερνταμ προς Ζυρίχη (Nightjet)

Η νυχτερινή αμαξοστοιχία NightJet ξεκίνησε ένα δρομολόγιο μεταξύ Άμστερνταμ και Ζυρίχης στα τέλη του 2021. Αναχωρεί στις 8.30 μ.μ. και φτάνει στις 8.05 π.μ.

Μαδρίτη προς  Αλικάντε και Βαλένθια (Ouigo)

Τον Νοέμβριο του 2022, η Ouigo που ανήκει στην SNCF ξεκίνησε μια νέα διαδρομή υψηλής ταχύτητας μεταξύ Μαδρίτης και Βαλένθια. Σύντομα θα περιλαμβάνει και το Αλικάντε.

Το 2023, η Ouigo σχεδιάζει να επεκτείνει τις υπηρεσίες της για να φτάσει στην Κόρδοβα, τη Σεβίλλη, τη Μάλαγα και την Κόστα ντελ Σολ.

Βαρκελώνη προς Μαδρίτη (Iryo)

Η σύνδεση μεταξύ της πρωτεύουσας της Ισπανίας και της κορυφαίας τουριστικής πόλης της έγινε ταχύτερη και φθηνότερη τον Νοέμβριο του 2022 με αυτή τη νέα σιδηροδρομική υπηρεσία υψηλής ταχύτητας από το Iryo.

Η Iryo - μια κοινοπραξία μεταξύ της ισπανικής αεροπορικής εταιρείας Air Nostrum και της ιταλικής εταιρείας τρένων Trenitalia - εκτελεί καθημερινά 16 τρένα μετ' επιστροφής μεταξύ Βαρκελώνης και Μαδρίτης, που χρειάζονται μόλις 2,5 ώρες για κάθε διαδρομή.

Λιουμπλιάνα προς Βουδαπέστη (Hungarian Railways)

Ξεκίνησε τον Δεκέμβριο του 2021. Το τρένο από τη Λιουμπλιάνα της Σλοβενίας προς τη Βουδαπέστη της Ουγγαρίας διασχίζει το Γκρατς στην Αυστρία σε μια γραφική διαδρομή. Το ταξίδι διαρκεί 7,5 ώρες.

Στοκχόλμη προς Αμβούργο (SJ EuroNight)

Το νυχτερινό τρένο ξεκινάει από τον Κεντρικό Σταθμό της Στοκχόλμης με προορισμό το Αμβούργο- Άλτονα. Ξεκίνησε τον Σεπτέμβριο του 2022, και τροφοδοτείται από ανανεώσιμες πηγές ενέργειας. Αναχωρεί καθημερινά στις 5.30 μ.μ. και φτάνει στις 6.30 π.μ., περνώντας από την Κοπεγχάγη.